Απόδοσις Ε. Λαμπρίδη:
Επειδή
λοιπόν η ψυχή είναι αθάνατος, και έχει
γεννηθή επανειλημμένως, και έχει ιδεί
όλα τα πράγματα, και εδώ και εις τον
Άδην, δεν υπάρχει τίποτε που να μη το
έχει μάθει· ώστε δεν πρέπει ν' απορήσωμεν
εάν της είναι δυνατόν να ενθυμηθή και
ως προς την αρετήν, και ως προς άλλα
πράγματα, αυτά που εγνώριζε και από
πριν. Διότι επειδή όλα τα πράγματα
συγγενεύουν μεταξύ των, και αφού η ψυχή
τα έχει μάθει κάποτε όλα, τίποτε δεν
εμποδίζει τον άνθρωπον, μόλις ενθυμηθή
το ένα, πράγμα που οι άνθρωποι ονομάζουν
μόλις το μάθη, να επανεύρη πάλιν όλα τα
άλλα, εάν έχη κανείς θάρρος και δεν
κουράζεται με την αναζήτησιν· διότι
και η αναζήτησις και η εύρεσις είναι
όλα μαζί μία ανάμνησις.
Το
Ιερό Πρωτότυπο:
Ἅτε
οὖν ἡ ψυχὴ ἀθάνατός τε οὖσα καὶ
πολλάκις γεγονυῖα, καὶ ἑωρακυῖα καὶ
τὰ ἐνθάδε καὶ τὰ ἐν Ἅιδου καὶ πάντα
χρήματα, οὐκ ἔστιν ὅτι οὐ μεμάθηκεν·
ὥστε οὐδὲν θαυμαστὸν καὶ περὶ ἀρετῆς
καὶ περὶ ἄλλων οἷόν τ’ εἶναι αὐτὴν
ἀναμνη- σθῆναι, ἅ γε καὶ πρότερον
ἠπίστατο. ἅτε γὰρ τῆς φύσεως [81d]
ἁπάσης συγγενοῦς οὔσης, καὶ μεμαθηκυίας
τῆς ψυχῆς ἅπαντα, οὐδὲν κωλύει ἓν
μόνον ἀναμνησθέντα ―ὃ δὴ μάθησιν
καλοῦσιν ἄνθρωποι― τἆλλα πάντα αὐτὸν
ἀνευρεῖν, ἐάν τις ἀνδρεῖος ᾖ καὶ μὴ
ἀποκάμνῃ ζητῶν· τὸ γὰρ ζητεῖν ἄρα
καὶ τὸ μανθάνειν ἀνάμνησις ὅλον
ἐστίν.
ΠΛΑΤΩΝ,
ΜΕΝΩΝ [81c]
https://www.greek-language.gr
-----------------------------------
ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
H ΨΥΧΗ ΕΙΝΑΙ ΑΘΑΝΑΤΗ ΚΑΙ ΚΡΑΤΑΕΙ ΜΝΗΜΕΣ
Η ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΤΗΣ
Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΓΙΑΤΙ Η ΨΥΧΗ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΑΝΕΚΑΘΕΝ (ΔΙΑΛΟΓΟΣ, ΣΩΚΡΑΤΗΣ - ΜΕΝΩΝ)
ΣΩΚΡΑΤΗΣ: ΥΠΗΡΧΑΝ ΟΙ ΨΥΧΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΥΤΕΡΑ, ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΜΟΡΦΗ, ΧΩΡΙΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΚΑΤΕΙΧΑΝ ΤΗ ΓΝΩΣΗ - Η ΜΑΘΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΜΝΗΣΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου