Στα Αρχαία Ελληνικά Μυστήρια δίδασκαν: «Στη σιωπή των υλικών αισθήσεων βρίσκεται το κλειδί για την αποκάλυψη της σοφίας του σύμπαντος. Εκείνος που μιλάει δεν ξέρει και αυτός που ξέρει δε μιλάει. Μόνο με τη σιωπή μπορεί ο άνθρωπος ν' ακούσει την ομιλία των Θεών και ν' αντιληφθεί την υψηλότερη γνώση, η οποία απαιτεί συνεχή παρακολούθηση γιατί αποτελείται από ιδέες, λέξεις και σύμβολα που συνδυάζονται μεταξύ τους και συνεχώς μεταβάλλονται. Η σιωπή, η περισυλλογή και η αυτοσυγκέντρωση μπορούν να μας ανοίξουν πύλες των ουρανών και της γνώσεως, που ούτε καν υποψιαζόμαστε ότι υπάρχουν».
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν την αναζήτηση της γνώσεως για την ψυχή, ταξιδεύοντας σιωπηλοί στις ατραπούς των Αρχαίων Μυστηρίων, φθάνοντας στον προηγούμενο μεγάλο ενιαυτό και πριν την εποχή μας 36.000 χρόνια και ας ακούσουμε τις «Διδαχές» του μεγάλου μύστη και μεγάλου ιερουργού Θεού, Ερμή του Τρισμέγιστου:
«O Θεός πήρε πνεύμα από την ουσία Του, όσο Του χρειάζονταν και το ανακάτεψε με το πυρ και με άλλες ουσίες και με κάποιες απόκρυφες επιφωνήσεις Του δημιούργησε ένα κράμα, από το οποίο βγήκε στην επιφάνεια μια λεπτή αύρα ύλης (!), που ήταν ορατή μόνον από Αυτόν, γιατί Αυτός ήταν ο Δημιουργός της. Η αόρατη αυτή ύλη δεν έλιωνε από τη θερμότητα γιατί προέρχονταν από πυρ και δεν πάγωνε από το κρύο γιατί ήταν πνευματικό δημιούργημα, με ξεχωριστή ιδιοσύσταση, κατά φύση. Ο Θεός ονόμασε το μίγμα αυτό «ψύχωση» και από αυτό ο Θεός δημιούργησε μυριάδες μυριάδων ψυχές, με τάξη και συμμετρία, βάσει των σχεδίων του, ως έμπειρος Δημιουργός που είναι και που γνωρίζει το τι και το πώς να δημιουργεί. Έτσι δημιουργήθηκε η τάξη των ψυχών, ο αριθμός των οποίων έφθασε στις εξήντα τάξεις, όχι όμως αιώνιες, γιατί προέρχονταν από μια ουσία που μόνον ο Θεός γνώριζε να τελειοποιεί. Ο Θεός είπε στις ψυχές: «Ω Ψυχές, έργο του πνεύματός μου και της φροντίδας μου, εάν τηρείτε τις εντολές μου ο ουρανός θα είναι πάντα ανοικτός για να σας υποδεχθεί, όπως και ο αστερισμός στον οποίον έχει στηθεί και ο θρόνος της αρετής σας. Πλάσματα της φύσεώς μου, κάθε μία ψυχή ας δημιουργήσει κάτι το συγγενικό με τη φύση της. Και για χάρη, σας δίνω αυτά τα αντικείμενα για να τα έχετε ως πρότυπα. Εάν κάνετε κάτι το αντίθετο προς τη θέλησή μου, θα υπάρξουν συνέπειες».
Ο Πλάτωνας στον Τίμαιο γράφει ότι: «Οι κατώτεροι θεοί δημιουργοί, δημιούργησαν τον υλικό άνθρωπο και ο Θεός δημιουργός, έδωσε στον άνθρωπο την ψυχή αυτού».
Ο εσωτερισμός διδάσκει ότι: «Η ψυχή είναι φωτογενής ουσία και αποτελείται από συστατικά της ουσίας του Όλου Φωτός. Ανανεώνεται συνέχεια από μόνη της με τις μετενσαρκώσεις, αναπαράγεται, δε φθείρεται, δε γερνάει, δεν πεθαίνει, είναι αθάνατη».
Οι διάφορες φιλοσοφικές σχολές της Αρχαίας Ελλάδας έδωσαν τον ορισμό της ψυχής και επέλεξα ως καλύτερο και πιο κατανοητό τον ορισμό του Πλάτωνα, που λέει: «Η ψυχή είναι ουσία άυλη, άφθαρτη και επομένως αθάνατη. Από αυτήν εξαρτώνται η γνώση και η ηθικότητα του ανθρώπου».
Ενώ ο Αριστοτέλης τη συνέδεσε οργανικά με τον άνθρωπο ως μία μορφή ύλης.
Ο Θαλής ο Μιλήσιος (-624 με -546) μας δίνει τον ορισμό της ψυχής που δεν διαφέρει και πολύ από τις σημερινές επιστημονικές θεωρίες: «Η ψυχή διαφέρει από την ύλη και υπάρχει αυτοτελώς, ως μορφή πνευματική. Υπάρχει έξω από την ύλη για να δίνει μορφή στην ύλη. Τα πάντα γύρω μας έχουν ζωή».
Αυτά λέει και η σημερινή κβαντοφυσική. Πως συμβαίνει να μην υπάρχει τίποτα άγνωστο για το ελληνικό πνεύμα;
Ο Δημόκριτος ο Αβδηρίτης (-460 με -370) πατέρας της ατομικής θεωρίας γράψει: «Καθώς τα ψυχικά σωματίδια συγκεντρώνονται για να δώσουν ζωή στην ύλη, κάποια από αυτά σχηματίζουν μια μεγάλη μάζα, η οποία ονομάζεται διάνοια».
Η σημερινή Δυτική επιστήμη έμεινε πολύ πίσω στη μελέτη και έρευνα της ψυχής και δεν έχει να προτείνει κάτι διαφορετικό από τους Αρχαίους ορισμούς.
Από το βιβλίο του Γεράσιμου Καλογεράκη “ΤΟ ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΩΝ ΨΥΧΩΝ”, Σελ.: 302 – 305, Εκδ. Δίον
------------------------------
ΤΟ ΣΩΜΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΛΗΘΗΣ. Η ΜΝΗΜΗ ΑΝΗΚΕΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ. (ΠΛΩΤΙΝΟΣ)
Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΓΙΑΤΙ Η ΨΥΧΗ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΑΝΕΚΑΘΕΝ (ΔΙΑΛΟΓΟΣ, ΣΩΚΡΑΤΗΣ - ΜΕΝΩΝ)
Για περισσότερες αναρτήσεις περί ψυχής, χρησιμοποιήστε την εφαρμογή, “Αναζήτηση στο ιστολόγιο”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου