Τρίτη 22 Αυγούστου 2023

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Ο Ιωάννης Καποδίστριας στην προσωπική του ζωή ήταν πρότυπο ήθους. Όταν οι Έλληνες της Μηριανούπολης (Ουκρανία) του έδωσαν ένα μεγάλο χρηματικό ποσό για να τον ευχαριστήσουν για τη συμπαράστασή του προς την κοινότητά τους, αρνήθηκε να το πάρει λέγοντας:

«Να καταθέσετε αυτά τα χρήματα σε τράπεζα και με τους τόκους να προσλάβετε Έλληνα δάσκαλο, για να σας διδάσκει τη μητρική σας γλώσσα. Γιατί αποτελεί ντροπή, να είστε Έλληνες στην καταγωγή, στο φρόνημα, και να αγνοείτε την ευγενέστερη και πλουσιότερη γλώσσα του κόσμου, που την διδάσκονται τόσοι αλλοεθνείς».

Tο έτος 1815 ο Τσάρος ανακοίνωσε στον Ι. Καποδίστρια την πρόθεσή του να τον διορίσει Υπουργό των Εξωτερικών της Ρωσίας.

Αρχικά δεν δέχτηκε το Υπουργείο λέγοντας στον Τσάρο: «Μεγαλειότατε, εντίμως σας δηλώνω ότι, εάν βρεθώ μπροστά στο τραγικό δίλημμα να υποστηρίξω τα συμφέροντα της σκλαβωμένης πατρίδος μου ή τα συμφέροντα της αχανούς αυτοκρατορίας σας, δεν θα διστάσω ούτε στιγμή, Θα τεθώ με το μέρος της πατρίδος μου. Αισθάνομαι όμως τον εαυτό μου ανίκανο για μια τέτοια θυσία! Θα ευρίσκομαι σε συνεχή επικοινωνία μαζί τους θα τους βοηθώ! Είμαι Έλληνας και θα μείνω Έλληνας για πάντα».

Ο Τσάρος εκτίμησε τη φοβερή ειλικρίνειά του και του έδωσε το Υπουργείο Εξωτερικών της Ρωσίας συμφωνώντας αν χρειαστεί, να σπεύσει σε βοήθεια της Ελλάδας την κρίσιμη στιγμή.

Η αυτοκράτειρα μητέρα του Τσάρου Νικολάου, Μαρία Θεοδώρεβνα. τον πίεζε να μην δεχθεί την εκλογή του ως κυβερνήτης της Ελλάδας λέγοντάς του:

«Στην Ελλάδα θα διακινδυνεύσετε τη ζωή σας».

Ο Καποδίστριας της απάντησε: «Εάν δεν δεχθώ την εκλογή μου και η Ελλάδα γονατίσει, τι θα πουν για μένα; Να ένας άνθρωπος που ενώ Θα μπορούσε να τη σώσει, προτίμησε μια λαμπρή θέση στη Ρωσία από τη σωτηρία της πατρίδας του και την άφησε να χαθεί. Έτσι μπορώ σήμερα να προσφέρω στην Ελλάδα τη θυσία των γηρατειών μου!..»

Η βαρώνη Charlotte De Sor στα απομνημονεύματά της αναφέρει ότι συνάντησε τον Καποδίστρια στη Γενεύη: «Μια μέρα, στη διάρκεια μιας εγκάρδιας συνομιλίας, μου είπε με εκείνη την αξιολάτρευτη απλότητα που τον διέκρινε: "Εκπλήπεσθε γιατί έχω διαλέξει αυτά τα δύο πενιχρά δωμάτια στο σπίτι της κυρίας Lamotte... Μα ο λόγος είναι απλός, μου στοιχίζουν μόνο 30 φράγκα το μήνα για μένα και τον υπηρέτη μου, ασφαλώς δεν ξέρετε ότι για τη συντήρηση και των δύο μας δεν πρέπει να ξεπεράσουμε το ποσόν των 6 φράγκων την ημέρα".

Δάκρυσα και του έσφιξα το χέρι με συγκίνηση:" Είστε αξιοθαύμαστος, του είπα βαθιά συγκλονισμένη.

"Οχι, κυρία μου, απλά είμαι συνεπής με τον εαυτό μου! Αυτό είναι όλο. Όταν όλα τα διαβήματα και οι ενέργειές μου, όλες οι γραπτές μου εκκλήσεις ζητούν από τις γενναιόδωρες ψυχές των Ευρωπαίων ψωμί και ενδύματα για τους συμπατριώτες μου, όταν, αφού χτύπησα τις πόρτες των παλατιών των πλουσίων, χτύπησα μετά και τις πόρτες των καλυβών των φτωχών, για να συλλέξω τον οβολό του φτωχού, πρέπει να μπορώ να τους λέω με παρρησία: Έδωσα τα πάντα πριν ζητήσω και τη δική σας βοήθεια για τους αδελφούς μου».

Και πραγματικά είχε δώσει τα πάντα. Είχε δαπανήσει γενναιόδωρα όλη την αξιόλογη περιουσία του για να υπερασπιστεί την πατρίδα του και δεν κράτησε για τον εαυτό του παρά τα απολύτως αναγκαία για την επιβίωσή του.

Βάλτε αυτόν τον ηγέτη δίπλα στους σημερινούς πολιτικούς και κάντε την σύγκριση...

Γεράσιμος Καλογεράκης, από το βιβλίο του, “Το Ολοκαύτωμα Του Ελληνισμού”, σελ. 326 – 327, εκδ. Δίον, 2010, Θεσσαλονίκη.

-----------------------

ΑΥΤΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ !!!

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ… ΠΑΤΑΤΙΣΜΟ!

ΜΙΑ ΘΛΙΒΕΡΗ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΑΛΛΟΤΕ ΜΕ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ

ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΣΕ ΤΟ 1828, ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΥΠΟ ΤΟΝ ΣΟΥΛΤΑΝΟ - Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΑΠΟΠΕΜΠΕΙ ΤΟΥΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ

ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΛΑΙΜΠΑΧ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αρχειοθήκη ιστολογίου