Πέμπτη 9 Αυγούστου 2012
ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!
Ο
βασικός λόγος που τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο
είναι διότι το υπουργείο παραπαιδείας εδώ και δεκαετίες έχει θέσει ως σκοπό του
να μην διδάσκεται σωστά η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα.
Η
γλώσσα είναι εργαλείο σκέψεως. Όσο πιό πολλές λέξεις χρησιμοποιούμε, όσο πιό
αφηρημένες έννοιες συλλαμβάνουμε, όσο πιό καλή σύνταξη προτάσεων οικοδομούμε,
τόσο περισσότερο …
ακονίζουμε
την σκέψη μας. Όποιος δεν
χρησιμοποιεί σωστά την γλώσσα, δεν μπορεί να μεταφέρει τις σκέψεις του στον έξω
κόσμο. Δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τους γύρω του, δεν μπορεί να ενεργήσει
γρήγορα.
Αυτός
μάλλον πρέπει να είναι ο σκοπός του υπουργείου παραπαιδείας για να διδάσκει με
τέτοιο βασανιστικό τρόπο την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα στα δύσμοιρα ελληνόπουλα.
Επιβάλλει
στους μαθητές να μαθαίνουν αμέτρητους τύπους, καταλήξεις και κανόνες. Αυτό
αποτελεί σαδομαζοχιστική τάση. Μετά 3 χρόνια διδασκαλίας οι Έλληνες μαθητές δεν
μπορούν να καταλάβουν τί θέλει να πει ένα απλό Αρχαίο Κείμενο. Και ακόμη χειρότερα: Οι μαθητές δεν μπορούν να
γράψουν ένα απλό κείμενο στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, αλλά ούτε και να μιλήσουν
Αρχαία Ελληνικά.
Αλλά
αυτός ακριβώς είναι ο βασικός σκοπός εκμαθήσεως μίας γλώσσης, το να γράφεις, το
να σκέφτεσαι και το να μιλάς με αυτή την γλώσσα. Και όχι απλώς να γνωρίζεις
τους γραμματικούς κανόνες και το συντακτικό.
Γιατί
λοιπόν τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα; Διότι
απλούστατα το υπουργείο παραπαιδείας δεν ακολουθεί κανόνες διδασκαλίας που
ισχύουν για όσους μαθαίνουν μία ξένη γλώσσα ή κανόνες που ακολουθούνται για τα
νήπια.
Για
παράδειγμα όποιος πηγαίνει σε ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών για να μάθει την
αγγλική γλώσσα, μετά από 3-4 μαθήματα ο καθηγητής ζητά από τον μαθητή να
προφέρει κάποιες λέξεις. Να συντάξει μία απλή πρόταση, πχ «This is a cat». Του
ζητά να συντάξει μία μικρή παράγραφο με την χρήση της αγγλικής γλώσσης.
Δηλαδή
από τις πρώτες εβδομάδες ένας καθηγητής ξένων γλωσσών προσπαθεί να
χρησιμοποιήσει όλους τους αισθητήρες του εγκεφάλου για να κάνει τον μαθητή να
μιλήσει την ξένη γλώσσα. Οι καλοί καθηγητές ξέρουν ότι ο μαθητής πρέπει να
διαβάζει δυνατά μία λέξη για να μαθαίνει την προφορά της, να την αντιγράφει
σωστά για να μαθαίνει την ορθογραφία της, και να σχηματίζει προτάσεις έτσι ώστε
η γλωσσική του μνήμη να συμπλέκει συνεχώς λέξεις με εικόνες για να αρχίσει ο
μαθητής να σκέφτεται στην ξένη γλώσσα αντί απλώς να μεταφράζει από την μητρική
του γλώσσα το νόημα που θέλει να εκφράσει.
Άρα το
βασικό κλειδί για να μάθουμε μία γλώσσα είναι από την πρώτη ημέρα ει δυνατόν, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την
μιλάμε!!! Πότε επιτέλους θα
κατανοήσει το υπουργείο παραπαιδείας ότι με την διδασκαλία ατελείωτων
συντακτικών και γραμματικών κανόνων δεν πρόκειται ποτέ να μιλήσεις μία γλώσσα;
Ακόμη
και αν κάποιος μαθητής απομνημονεύσει όλους τους γραμματικούς κανόνες η
ψυχολογία διδάσκει ότι μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα τους ξεχάσει.
Οτιδήποτε δεν χρησιμοποιείς, το ξεχνάς.
Γιατί
δεν σκέπτονται οι κύριοι του υπουργείου παραπαιδείας πώς τα νήπια μαθαίνουν τα
Νέα Ελληνικά; Μήπως οι μητέρες στέκονται πάνω από την κούνια τους και αρχίζουν
να τους μαθαίνουν τις χρονικές καταλήξεις των ρημάτων; Προφανώς όχι. Αρχίζουν
και τους προφέρουν λέξεις τις οποίες τα βρέφη σιγά-σιγά συνδυάζουν στο μυαλό
τους με εικόνες, αντικείμενα, μορφασμούς προσώπων κλπ. Τα νήπια δεν
καταλαβαίνουν αφηρημένες έννοιες αλλά κατανοούν αντικείμενα όπως τόπι, νερό,
μαμά, κούκλα, κ.α.
Έτσι
ακριβώς θα μάθουν και τα ελληνόπουλα τα Αρχαία Ελληνικά, συνδυάζοντας λέξεις με
αντικείμενα και εικόνες.
Στην
χώρα μας τα τελευταία χρόνια εισήλθαν πολλοί ξένοι, νόμιμοι και παράνομοι. Ορισμένοι
από αυτούς έμαθαν τα Νέα Ελληνικά σε πολύ καλό επίπεδο. Πώς τα έμαθαν; Μήπως με
την μέθοδο του υπουργείου παραπαιδείας; Μήπως άρχισαν να μαθαίνουν συντακτικό
και γραμματική; Ή μήπως η πρώτη λέξη που έμαθαν ήταν «δουλειά»; Οι ξένοι
άρχισαν να μαθαίνουν μικρές προτάσεις όπως «θέλω δουλειά», «ψάχνω για σπίτι»,
«πού είναι το ταχυδρομείο;», «ήρθε ο λογαριασμός της ΔΕΗ» κλπ. Έτσι άρχισαν οι
ξένοι να μαθαίνουν την νεοελληνική γλώσσα.
Έτσι θα
μάθουν και τα ελληνόπουλα την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα. Πρέπει να την μιλήσουν.
Αυτό το έγκλημα έχει διαπράξει το υπουργείο παραπαιδείας. Δεν επιβάλλει στο
αναλυτικό πρόγραμμα την ΟΜΙΛΙΑ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης μέσα στην σχολική
τάξη. Όταν ένας μαθητής αρχίζει να επαναλαμβάνει «τίς βούλεται αγορεύειν;» τότε
αρχίζει να μαθαίνει Αρχαία Ελληνικά. Στην αρχή δεν χρειάζεται ανάλυση
υποκειμένου, αντικειμένου, ρήματος και απαρεμφάτου. Αυτά θα γίνουν πολύ
αργότερα, για όσους ενδιαφέρονται.
Οι
περισσότεροι Έλληνες αγρότες είναι αγράμματοι, δεν ξέρουν τί σημαίνει
απαρέμφατο, και όμως μιλούν τα Νέα Ελληνικά. Δεν χρειάζονται ατελείωτοι
γραμματικοί κανόνες για να μιλήσει κάποιος την Αρχαία Ελληνική. Απαιτείται να
την χρησιμοποιεί στην ομιλία του. Απαιτείται η καθημερινή χρήση της Αρχαίας μας
Γλώσσης στην οικία, στο σχολείο, στην εργασία. Μικρές προτάσεις στην αρχή, με
απλά νοήματα.
Δεν
είναι δυνατόν τα νήπια, οι ξένοι που μαθαίνουν Νέα Ελληνικά, και όσοι Έλληνες
διδάσκονται ξένες γλώσσες να ακολουθούν αυτή την βασική μέθοδο διδασκαλίας, ενώ
οι μαθητές των Ελληνικών σχολείων να διδάσκονται ανουσίους γραμματικούς
κανόνες, επειδή έτσι αρέσει σε κάποιους ημιμαθείς γραφειοκράτες του υπουργείου
παραπαιδείας. Και φυσικά μετά από ένα χρόνο, αφού τελειώσουν το λύκειο, οι
μαθητές δεν θυμούνται τίποτε. Και το χειρότερο είναι ότι δεν δύνανται να
συντάξουν ούτε μία πρόταση στα Αρχαία Ελληνικά.
Είναι
χαρακτηριστικό ότι όσοι πηγαίνουν να δώσουν εξετάσεις για ένα πτυχίο σε μία
ξένη γλώσσα, εκτός από το να διαβάσουν ένα κείμενο και να το αναλύσουν, τους
ζητούν να γράψουν ένα κείμενο και να δώσουν μία προφορική συνέντευξη. Όμως αυτό
δεν ισχύει στις εξετάσεις για τα Αρχαία Ελληνικά. Επί δεκαετίες δεν ζητείται
από τους μαθητές να γράψουν ένα κείμενο στα Αρχαία Ελληνικά ούτε να δώσουν
συνέντευξη στα Αρχαία Ελληνικά. Κάτι που το κάνουν όσοι δίνουν εξετάσεις για
μία ξένη γλώσσα ακόμη και από το πρώτο τρίμηνο διδασκαλίας.
ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ
ΟΙ ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΙ ΘΕΟΙ ΘΑ ΔΙΑΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΣΚΟΤΟΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΕΙ ΚΑΙ
ΘΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΘΕΪΚΗ ΤΟΥΣ ΓΛΩΣΣΑ.
ΟΙ
ΑΘΑΝΑΤΟΙ ΘΕΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΔΥΣΚΟΛΟ ΑΓΩΝΑ ΠΟΥ ΔΙΕΞΑΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.
Ευρυδίκη
Βουτσινά
Φιλόλογος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Φόρμα επικοινωνίας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2010
(489)
- ► Ιανουαρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (77)
- ► Δεκεμβρίου (82)
-
►
2011
(671)
- ► Ιανουαρίου (76)
- ► Φεβρουαρίου (77)
- ► Σεπτεμβρίου (40)
- ► Δεκεμβρίου (63)
-
▼
2012
(612)
- ► Ιανουαρίου (56)
- ► Φεβρουαρίου (47)
-
▼
Αυγούστου
(51)
- ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΠΟΙΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ
- ΝΑΥΑΓΙΟ, ΤΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΟΜΟΙΟΣ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΛΑΚΤΟΣ...
- Η ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΝΑ ΔΙ...
- ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΝΑΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΧΤΙΣΤ...
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΤΗΝ 21η ΜΑΪΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
- 5 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ - 480 Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΘΕΡΜΟΠΥΛΩΝ
- ΕΥΟΙ ΕΥΑΝ ΚΑΙ ΕΒΙΒΑ
- ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΙΑ 2012 – ΑΘΑΝΑΤΟΙ !!!
- ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΡΩΜΙΟΙ
- ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ
- ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΤΟ...
- ΟΤΑΝ ΤΑ ΚΥΜΜΑΤΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
- ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΙΤΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΚΥΛΟ ΧΟΡΤΑΤΟ
- ΤΟ ...ΣΑΤΑΝΙΚΟ ΒΑΡΥΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΤΩΝ ΛΕΙΒΗΘΡΩΝ
- ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΡΣΕΙΔΕΣ. ΘΑ ΒΡ...
- ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΟΡΘΩΣ (ΔΙΑ)ΛΟΓΙΖΕΣΘΑΙ. ΤΟ ΑΓΓΙΓΜΑ ...
- ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΥΤΥΧΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΠΙΚΟΥΡΟ
- ΟΡΑΤΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, ΕΥΓΕΝΕΙΑΝ ΑΣΚΕΙΤΕ, ΕΠΑΙΝΕΙΤΕ ΑΡΕΤΗΝ.
- ΤΟ ΔΟΡΥ ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΙΣΤΩΝ!
- Η ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ...
- ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ...
- ΣΟΛΩΜΟΣ ΣΟΛΩΜΟΥ- ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ
- Ο ΛΑΜΠΡΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕ...
- «ΒΟΛΤΑ» ΣΤΟΝ ΕΝΑΣΤΡΟ ΟΥΡΑΝΟ
- ΧΡΥΣΑ ΕΠΗ ΤΩΝ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΩΝ
- ΕΛΕΥΣΙΣ ΝΕΜΕΣΙΣ ΚΑΘΑΡΣΙΣ
- ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΑΣΚΛΗΠΙΕ, ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΙΠΠΟΚΡΑΤΗ, ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ...
- AΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΥΧΗ ΓΕΝΕΘΛΙΩΝ
- ΦΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ!
- H EΛΛΑΔΑ ΣΕ ΧΑΡΤΗ ΥΠΟ ΚΑΤΟΧΗ, ΣΕ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΣΗΡΙΑΛ!
- ΠΑΤΡΙΔΑ ΘΕΟΒΑΔΙΣΤΗ
- ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ
- ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΩΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
- ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
- Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΙΣΤΩΝ
- Ο ΛΕΩΝ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ , Ο ΛΕΩΝ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ
- ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ
- Η ΜΟΝΗ ΕΛΠΙΔΑ OI ΑΞΙΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΤΟΧΑΣΜΟΥ
- ΕΛΛΗΝΑΣ Ο ΑΕΤΟΣ
- ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΜΕ ΤΑ ΚΥΤΤΑΡΑ ΜΑΣ...
- ΞΕΝΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΙΘΑΓΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΠΟΓΟΝΟΙ...
- ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΙΟΙ ΤΟΥ ΔΙΟΣ – ΔΙΟΓΕΝΕΙΣ
- ΟΡΦΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ ΝΕΜΕΣΕΩΣ
- ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝ...
- ΠΕΘΑΙΝΟΝΤΑΣ Η ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΠΕΘΑΝΕ ΚΑΙ Ο ΦΥΣΙΚΟΣ ΑΝΘΡ...
- Ο ΜΕΓΑΣ ΠΑΝ
- Ο ΚΡΑΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΔΕΡΒΕΝΙΟΥ
- ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΧΑΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ 15...
- Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 1922 – ΜΝΗΜΗ – ΠΕΡΙΣΥΛΛΟΓΗ
- ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΦΩΝΗ. ΕΣΥ ΕΧΕΙΣ!
- ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ
- ► Σεπτεμβρίου (60)
- ► Δεκεμβρίου (53)
-
►
2013
(594)
- ► Ιανουαρίου (66)
- ► Φεβρουαρίου (51)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (26)
-
►
2014
(450)
- ► Ιανουαρίου (44)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (46)
- ► Δεκεμβρίου (38)
-
►
2015
(477)
- ► Ιανουαρίου (54)
- ► Φεβρουαρίου (43)
- ► Σεπτεμβρίου (28)
- ► Δεκεμβρίου (30)
-
►
2016
(388)
- ► Ιανουαρίου (2)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (43)
-
►
2017
(522)
- ► Ιανουαρίου (47)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (45)
- ► Δεκεμβρίου (41)
-
►
2018
(521)
- ► Ιανουαρίου (49)
- ► Φεβρουαρίου (46)
- ► Σεπτεμβρίου (36)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2019
(354)
- ► Ιανουαρίου (53)
- ► Φεβρουαρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Δεκεμβρίου (17)
-
►
2020
(290)
- ► Ιανουαρίου (31)
- ► Φεβρουαρίου (25)
- ► Σεπτεμβρίου (26)
- ► Δεκεμβρίου (27)
-
►
2021
(312)
- ► Ιανουαρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (33)
- ► Σεπτεμβρίου (24)
- ► Δεκεμβρίου (21)
-
►
2022
(420)
- ► Ιανουαρίου (30)
- ► Φεβρουαρίου (16)
- ► Σεπτεμβρίου (30)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2023
(472)
- ► Ιανουαρίου (39)
- ► Φεβρουαρίου (36)
- ► Σεπτεμβρίου (42)
- ► Δεκεμβρίου (41)
1 σχόλιο:
Εύγε σε αυτή την εξαιρεική φιλόλογο. Αυτά που λέει είναι σοφά απλά και γίνονται αμέσως κατανοητά. Το Υπουργείο γιατί δεν τα κατανοεί;
Α.
Δημοσίευση σχολίου