Ο Μένανδρος
Β΄ ο Δίκαιος ήταν
ένας Ινδο-Έλληνας βασιλιάς, που
κυβέρνησε στις περιοχές της Αραχωσίας και
της Γκαντάρα στα βόρεια του
σύγχρονου Πακιστάν, τότε περιοχές
της Ινδίας. Περίοδος ακμής - 1ος αιώνας.
Από νομίσματα που έχουν βρεθεί,
φαίνεται ότι ο Μένανδρος ταυτίζεται
πιθανότατα με τον Μένανδρο Α’ ή Β’ του
Ινδοελληνικού Βασιλείου (περίπου 155–130
π.Χ. και 90 π.Χ.–10 μ.Χ.). Ο Μένανδρος κατείχε
εκτενή περιοχές στο σύγχρονο Πακιστάν
και στη βόρεια Ινδία, συμπεριλαμβανομένων
πόλεων με Ελληνική
παρουσία.
Η ενσωμάτωσή βουδιστικών και ινδουιστικών εικόνων στα νομίσματα δείχνει ότι οι Ινδο-Έλληνες βασιλιάδες ενδέχεται να υιοθέτησαν πολιτικές που υποστήριζαν τις ινδικές λατρείες, όπως ο Βουδισμός. Για παράδειγμα, τα νομίσματα του Μένανδρου εμφανίζουν εικόνες που ερμηνεύονται ως το τσάκρα του Ντάρμα (ο τροχός του Ντάρμα).
Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο έρχεται από την αναφορά του Πλούταρχου, ο οποίος ανεξάρτητα αναφέρει ότι ο Μένανδρος θάφτηκε με τρόπο που συνάδει με τις πρακτικές ενός βουδιστή μονάρχη (cakkavattin). Αν και οι μακεδονικές ταφικές πρακτικές περιλάμβαναν την καύση και την τοποθέτηση των λειψάνων σε ταφικό θάλαμο, η διαίρεση της τέφρας για λατρευτικούς σκοπούς δεν ήταν σύμφωνη με τις Μακεδονικές παραδόσεις. Αυτό υποδηλώνει ότι ο Μένανδρος, αν ήταν μη βουδιστής, δεν θα είχε συναινέσει να ταφεί με μια ξένη παράδοση.
Αν και ο ασπασμός του Μένανδρου στον Βουδισμό είναι θέμα συζήτησης, μελετητές όπως ο Χαλκιάς προτείνουν ότι οι λεγόμενοι Μένανδροι, ως Ινδο-Έλληνες ηγεμόνες διαφόρων θρησκευτικών ομάδων, θα μπορούσαν να είχαν προσπαθήσει να ενσωματωθούν καλύτερα με τους διαφορετικούς υπηκόους τους, παρουσιάζοντας τους εαυτούς τους ως Βουδιστές βασιλιάδες.
Η αντίστοιχη υιοθέτηση του Βουδισμού από τους Ινδο-Έλληνες μπορεί να συμβολίζει μια διαδικασία μεταστροφής και ενσωμάτωσης του Ελληνικού πολιτισμού στον Βουδισμό.
Η ιστορία των Ινδο-Ελλήνων βασιλέων και η σύνδεση τους με τον Βουδισμό είναι ένα παράδειγμα της ιστορικής συνύπαρξης και αλληλεπίδρασης μεταξύ των Ελληνικών και Ινδικών πολιτισμών, ενισχύοντας την κατανόηση των πολιτιστικών ανταλλαγών του Αρχαίου κόσμου.
https://hellas-now.com , https://el.wikipedia.org
-----------------------------
ΠΑΝΑΡΧΑΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΙΣ ΙΝΔΙΕΣ
Η ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΙΝΔΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
ΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΜΕΝΑΝΔΡΟΥ ΤΗΣ ΙΝΔΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου