Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2024

ΧΤΙΖΕΤΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΕΞ’ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΑΠΟ ΜΑΡΜΑΡΟ!

Επανελληνισμός των Ελλήνων!!!

Ταξίδι βαθιά στην καρδιά της Αρκαδίας, στην Ελλάδα, όπου λαμβάνει χώρα μια εξαιρετική αναβίωση. Σε αυτήν την αποκλειστική συζήτηση, ανακαλύψτε τον πρώτο λειτουργικό Αρχαίο Ελληνικό Ναό που χτίστηκε στη σύγχρονη εποχή, αφιερωμένο στον Πάνα και τον Δία.

Μάθετε για τη μοναδική μαρμάρινη κατασκευή του ναού, τον παραδοσιακό χρωματισμό του και τη βαθιά πνευματική σημασία του Πανός στην Ελληνική Θρησκεία. Από τις συναρπαστικές συνδέσεις με την Μεγάλη Ελλάδα / Magna Graecia έως τις ζωντανές παραδόσεις που επιμένουν στη νότια Ιταλία, αυτή η συζήτηση προσφέρει πρωτοφανείς γνώσεις για το πώς οι Αρχαίες Ελληνικές θρησκευτικές πρακτικές επαναλαμβάνονται για τον σύγχρονο κόσμο.

Ο Ευάγγελος Μπεξής σε συνέντευξη στο ANCIENT GREECE REVISITED μιλάει για την διαδικασία επανελλήνισης.

--------------------------------

Ο ΜΕΓΑΣ ΠΑΝ 

4 σχόλια:

Σείριος είπε...

Ο Παυσανίας στα “ΑΤΤΙΚΑ” (Ι, 15,3) αναφέρει ότι πολλοί Αθηναίοι στην μάχη του Μαραθώνα, είδαν ανθρώπους άγνωστης ταυτότητας να πολεμούν δίπλα τους και μας δίνει μια παραστατική εικόνα για την μάχη που διεξήχθη. Αναφέρει ότι ο Θησέας παριστάνεται να βγαίνει από την γη. Επίσης αναφέρεται και ο ημίθεος Ηρακλής να λαμβάνει μέρος στην μάχη. Μας μιλάει επίσης για την θεά Αθηνά η οποία επίσης έπαιρνε μέρος στην μάχη πάνοπλη, και οδηγούσε ένα άρμα με τέσσερα άλογα. Ακόμα στο πλευρό των Αθηναίων ήταν και ο θεός Πάνας ο οποίος μαζί με τους Πανίσκους του σκόρπισαν τον τρόμο και τον πανικό στους Πέρσες και οι τελευταίοι τράπηκαν σε φυγή.

Ο Ηρόδοτος γράφει (ΣΤ ‘,105) ότι ο Φειδιππίδης (δρομέας μεγάλων αποστάσεων) κατά την διαδρομή του προς την Σπάρτη, λίγο πριν την μάχη του Μαραθώνα, είδε στο Παρθένιον όρος τον θεό Πάνα. Σύμφωνα λοιπόν με αυτά που διηγήθηκε ο Φειδιππίδης στους Αθηναίους, τον συνάντησε ο Πάνας στην περιοχή του Παρθένιου όρους παραπάνω από τον Τεγέα. Τον φώναξε με το όνομα του και τον ρώτησε γιατί δεν φροντίζουν οι Αθηναίοι γι’ αυτόν, ενώ ο ίδιος τους είχε βοηθήσει κατά το παρελθόν και ότι το ίδιο θα κάνει και στο μέλλον. Οι Αθηναίοι μετά την νίκη τους λοιπόν του αφιέρωσαν ένα σπήλαιο που βρίσκεται στην βόρεια πλευρά της ακρόπολης και ο στρατηγός της μάχης του Μαραθώνα, ο Μιλτιάδης, μερίμνησε για την κατασκευή αγάλματος του θεού, το οποίο έφερε την επιγραφή «Τον τραγόπουν εμέ Πάνα, τον Αρκάδα, τον κατά Μήδων, τον μετ’ Αθηναίων, στήσατο Μιλτιάδης».

Ανώνυμος είπε...

Θυμίαμα ποικίλα

Πᾶνα καλῶ κρατερόν, νόμιον, κόσμοιο τό σύμπαν,
οὐρανὸν, ἠδὲ θάλασσαν, ἰδὲ χθόνα παμβασίλειαν,
καὶ πῦρ ἀθάνατον· τάδε γὰρ μέλη ἐστὶ τὰ Πανός.
ἐλθέ, μάκαρ, σκιρτητά, περίδρομε, σύνθρονος Ὥραις·
αἰγομελές, βακχευτά, φιλένθεος, ἀντροδίαιτε·
ἁρμονίην κόσμοιο κρέκων φιλοπαίγμονι μολπῇ,
φαντασιῶν ἐπαρωγέ, φόβων ἔκπαγλε βροτείων·
αἰγονόμοις χαίρων ἀνὰ πίδακας ἠδέ τε βούναις,
εὔσκοπε, θηρητήρ, Ἠχοῦς φίλε, σύγχορε νυμφῶν·
παντοφυής, γενέτωρ πάντων, πολυώνυμε δαῖμον·
κοσμοκράτωρ, αὐξητά, φαεσφόρε, κάρπιμε Παιάν·
ἀντροχαρές, βαρύμηνις, ἀληθὴς Ζεὺς ὁ κεράστης.
σοὶ γὰρ ἀπειρέσιον γαίης πέδον ἐστήρικται,
εἴκει δ’ ἀκαμάτου πόντου τὸ βαθύρροον ὕδωρ,
Ὠκεανός τε πέριξ ἐνί ὕδασι γαῖαν ἑλίσσων·
ἀέριόν τε μέρισμα τροφῆς, ζωοῖσιν ἔναυσμα,
καὶ κορυφῆς ἐφύπερθεν ἐλαφροτάτου πυρὸς ὄμμα.
βαίνει γὰρ τάδε θεῖα πολύκριτα σῇσιν ἐφετμαῖς·
ἀλλάσσεις δὲ φύσεις πάντων ταῖς σῇσι προνοίαις,
βόσκων ἀνθρώπων γενεὴν κατ’ ἀπείρονα κόσμον.
ἀλλά, μάκαρ, βακχευτά, φιλένθεε, βαῖν’ ἐπὶ λοιβαῖς
εὐιέροις· ἀγαθὴν δ’ ὄπασον βιότοιο τελευτὴν,
Πανικὸν ἐκπέμπων οἶστρον ἐπὶ τέρματα γαίης.

Πῦρ

Σείριος είπε...

Απόδοσις
(Απόσπασμα)

Καλώ τον κρατερό Πάνα, τον νόμιο, τον κοσμούντα το σύμπαν, τον ουρανό, την θάλασσα, την παμβασίλεια χθόνα και το αθάνατο πυρ. Γιατί αυτά είναι τα μέλη του Πανός.
...............
Σε σένα στηρίχτηκε το άπειρο πεδίο της γαίας, καθώς υποχωρεί το βαθύροο ύδωρ του ακάμαντου πόντου και ο Ωκεανός που ελίσσει τα ύδατα του γύρω από την γαία, και το αέριο μέρισμα της τροφής. Είσαι έναυσμα της ζωής και το όμμα του ελαφρότατου πυρός, πάνω από την κορυφή των πάντων.
...................

ΑΚΜΩΝ είπε...

Αξιόλογη και αξιέπαινη προσπάθεια
Λίγη προσοχή πιστεύω πως ήταν αναγκαία κατά την διαδικασία κινηματογράφησης ώστε να μην είναι καταφανής η χρήση τεχνητού ασβεστόλιθου (alfabloc) την στιγμή μάλιστα όπου ο κύριος Μπεξης βεβαιώνει την καθολική χρήση μαρμάρου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αρχειοθήκη ιστολογίου