Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010
ΑΡΜΟΝΙΑ ΤΩΝ ΣΦΑΙΡΩΝ
Σύμφωνα με την Σχολή των Πυθαγόρειων, οι πλανήτες καθώς περιστρέφονται παράγουν διάφορους μουσικούς ήχους που δεν τους ακούμε. Αυτό το σύνολο των μουσικών ήχων λέγεται «αρμονία των σφαιρών». Η μουσική για τον Πυθαγόρα ήταν πάνω από όλα μια μαθηματική επιστήμη, η ουσία της ήταν ο αριθμός και η ομορφιά της η έκφραση των αρμονικών σχέσεων των αριθμών. Η μουσική ήταν επίσης η εικόνα της ουράνιας αρμονίας, οι αρμονικές σχέσεις των αριθμών μεταφέρονταν στους πλανήτες. Καθώς λέει ο Πλάτωνας, η Αστρονομία και η Μουσική είναι αδελφές επιστήμες. (Όπως τα μάτια μας φτιάχτηκαν για την Αστρονομία, έτσι και τ’ αυτιά μας φτιάχτηκαν για την Μουσική). Ο Πλίνιος λέει ότι ο Πυθαγόρας ονόμαζε την απόσταση από τη Γη στη Σελήνη έναν τόνο, την απόσταση από τη Σελήνη στον Ερμή, ένα ημιτόνιο, από την Αφροδίτη στον Ήλιο ένα τόνο και μισό , κ. λ π. Ο Αριστείδης λέει ότι η δια πασών (όγδοη), εκφράζει την αρμονική κίνηση των πλανητών. Τέλος, ο Νικόμαχος, υποστηρίζει ότι τα ονόματα των επτά μουσικών φθόγγων πήραν την ονομασία τους από τους επτά πλανήτες και τη θέση τους προς τη Γη.
ΚΡΟΝΟΣ ---------------------- Υπάτη
ΔΙΑΣ ---------------------- Παρυπάτη
ΑΡΗΣ ---------------------- Λιχανός ή υπερμέση
ΗΛΙΟΣ ---------------------- Μέση
ΕΡΜΗΣ ---------------------- Παραμέση
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ---------------------- Παρανήτη
ΣΕΛΗΝΗ ---------------------- Νήτη
ΤΙΜΑΙΟΣ: .....ο θεός έπλασε την «ψυχή του κόσμου» χρησιμοποιώντας τα μουσικά διαστήματα της ΔΩΡΙΚΗΣ τεχνοτροπίας, ακολουθώντας τον τρόπο υπολογισμού του Πυθαγόρα. Στα αναλογικά διαστήματα, ανάμεσα στις 7 νότες αντιστοιχούν και οι αποστάσεις ανάμεσα στις 7 σφαίρες και στις τροχιές των πλανητών. Η κίνηση του σύμπαντος και αυτή της ανθρώπινης ψυχής βασίζονται στις ίδιες αρμονικές αναλογίες αριθμών. Συνεπώς, η μουσική με την αριθμητική της αρχή αποτελεί απεικόνιση της τάξης του σύμπαντος, ασκεί όμως και αντίστροφα επίδραση στο θυμικό και το χαρακτήρα του ανθρώπου, και ως ηθικός και κοινωνικός παράγοντας πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στην εκπαίδευση και το δημόσιο βίο. Η παράδοση οδήγησε στην καθιέρωση ορισμένων οριστικών τύπων σύνθεσης, πολύ πειθαρχημένου και αυστηρού χαρακτήρα και πολύ υψηλών και αισθητικών και καλλιτεχνικών απαιτήσεων. Ονομάστηκαν νόμοι γιατί απαγορευόταν αυστηρά η απομάκρυνσή και παρέκκλιση απ’ τις θεμελιώδεις αρχές τους.
1. Κιθαρωδικός: Σόλο τραγούδι με συνοδεία κιθάρας(Τέρπανδρος7ος αι.)
2. Αυλωδικός: Σόλο τραγούδι με συνοδεία αυλού (Πολύμνηστος – 6ος αι.)
3. Κιθαριστικός: Σόλο κιθάρα
4. Αυλητικός: Σόλο αυλός (Πυθικός νόμος)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Φόρμα επικοινωνίας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
▼
2010
(489)
- ► Ιανουαρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (3)
-
▼
Σεπτεμβρίου
(77)
- Απόσπασμα από το βιβλίο του Κυριάκου Σιμόπουλου «Η...
- Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΥ ΧΩΡΙΚΟΥ…
- ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ...
- ΕΡΩΣ Ο ΠΛΑΤΩΝΙΚΟΣ
- ΚΑΙΑΔΑΣ – ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΨΕΜΑ
- ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ
- ΜΝΗΜΗ – ΛΗΘΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
- ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ…
- H ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΣΕΙΡΙΟΥ ΗΤΑΝ ΓΝΩΣΤΗ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΠΟΛΙΤ...
- ΠΑΣΑ ΤΕΧΝΗ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ
- ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
- ΘΑΛΗΣ Ο ΜΙΛΗΣΙΟΣ
- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
- Ο ΑΡΙΣΤΑΡΧΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ Ο ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ
- ΑΝΑΞΙΜΑΝΔΡΟΣ
- ΟΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ
- ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝO ΜEΣΩ Google Sky
- Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΩΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ Η ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ;
- ΕΥΡΥΔΙΚΗ
- ΕΓΙΝΕ ΚΙ ΑΥΤΟ
- Η ΑΡΧΑΙOΤΕΡΗ ΒΥΘΙΣΜEΝΗ ΠOΛΗ ΤΗΣ ΕΛΛAΔΑΣ
- ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΛΟΙΟ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΜΕΤΑ 2.500 ΧΡΟΝΙΑ
- ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΘΑΜΜΕΝΗ ΓΙΑ ΑΙΩΝΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ
- Η ΑΡΝΗΣΗ ΣΤΗ ΛΗΘΗ
- Η ΤΥΧΗ ΤΟΥ ΒΩΜΟΥ ΤΗΣ ΛΙΝΔΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ
- ΕΥΔΟΞΟΣ Ο ΚΝΙΔΙΟΣ
- ΤΑ ΟΡΦΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
- Η ΓΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΟΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΓΑΙΑ ...
- Σοφία Βήκα - Βρέχει μοναξιά
- ΑΚΡΩΣ ΕΝ-ΔΙΑ-ΦΕΡΟΝΤΑ
- ΠΕΡΙ ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ ΣΦΑΙΡΩΝ
- Ξημερώνει Κυριακή - Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος ...
- ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΩΤΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ...
- ΚΑΛΕΣΜΑ ΕΠΑΝΕΛΛΗΝΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΛΛΟ ΗΜΙΣΦΑΙΡΙΟ Τ...
- Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΕΝΟΜΑΝΙΑ
- ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΧΑΠΙΩΝ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
- ΑΙΑΣ Ο ΤΕΛΑΜΩΝΙΟΣ
- Η «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ»
- Φυτά τ' Ουρανού
- Η ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ
- Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΛΦΑΒΗΤΟΥ ΣΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ
- ΑΝΑΞΙΜΕΝΗΣ, ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ, ΦΙΛΟΛΑΟΣ, ΜΕΤΩΝ, ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ...
- Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ - Η ΜΑΧΗ
- ΠΑΡΑΚΜΗ ΧΩΡΙΣ ΤΕΛΟΣ #2
- ΠΑΡΑΚΜΗ ΧΩΡΙΣ ΤΕΛΟΣ #1
- ΚΥΝΗΓΙ ΜΑΓΙΣΣΩΝ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΘΗΝΑ
- Ο ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΣ ΤΡΙΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ.
- ΟΧΙ! ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ
- Ο ΙΩΑΝΝΗΣ Ο «ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ» ΗΤΟ ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΔΟΣΙΟ...
- Η ΕΝΝΟΙΑΤΗΣ ΛΕΞΗΣ ΨΥΧΗ ΚΑΙ Η ΘΕΟΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΤΡ...
- ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ – ΒΥΖΑΝΤΙΟ. ΑΝ ΤΑ ΚΟΙΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ...
- ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΜΑΘΗΜΑ «ΚΟΠΤΟΡΑΠΤΙΚΗΣ» ΑΡΧΑΙΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
- ΑΠΟ ΑΠΟΛΛΩΝ → ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ
- Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ (ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ) ΠΟΛΙΤΙ...
- ____ΕΛΕΥΣΙΣ____ ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΑΤΕ ΣΤΗΝ ΓΑΙΑ!
- ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ, ΤΟ «ΑΓΚΑΘΙ» ΣΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΜΑΖΩΝ
- ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ 'Η ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ;
- ΤΑΛΩΣ #2
- ΤΑΛΩΣ #1
- ΕΠΙΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ Τ...
- ΤΥΦΛΩΣΟΝ ΚΥΡΙΕ ΤΟΝ ΛΑΟΝ ΣΟΥ
- ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
- ΗΡΩΝΑΣ #2
- ΗΡΩΝΑΣ #1
- ΤΟ ΑΠΟΛΛΩΝΙΟ ΚΑΙ ΑΝΕΣΠΕΡΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ, ΗΤΑΝ...
- ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΕΙΠΕΙ…
- ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ
- ΓΑΛΑΞΙΑΣ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΜΕΔΑΣ (Η αφετηρία των Θεών)
- Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ
- ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ Η ΚΟΣΜΟΘΕΑΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
- ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ!
- ΡΟΥΦΙΝΟΣ (345-410) Ένας ακόμη εχθρός του Φωτός.
- ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΥΡΗΝΙΚΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ...
- ΑΡΜΟΝΙΑ ΤΩΝ ΣΦΑΙΡΩΝ
- ΜΟΥΣΙΚΗ
- ΦΟΙΒΗ ΑΡΤΕΜΙΣ
- ΣΤΑΘΗΚΕ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΤΙΤΛΟΣ ΓΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΝΑΡ...
- ► Δεκεμβρίου (82)
-
►
2011
(671)
- ► Ιανουαρίου (76)
- ► Φεβρουαρίου (77)
- ► Σεπτεμβρίου (40)
- ► Δεκεμβρίου (63)
-
►
2012
(612)
- ► Ιανουαρίου (56)
- ► Φεβρουαρίου (47)
- ► Σεπτεμβρίου (60)
- ► Δεκεμβρίου (53)
-
►
2013
(594)
- ► Ιανουαρίου (66)
- ► Φεβρουαρίου (51)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (26)
-
►
2014
(450)
- ► Ιανουαρίου (44)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (46)
- ► Δεκεμβρίου (38)
-
►
2015
(477)
- ► Ιανουαρίου (54)
- ► Φεβρουαρίου (43)
- ► Σεπτεμβρίου (28)
- ► Δεκεμβρίου (30)
-
►
2016
(388)
- ► Ιανουαρίου (2)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (43)
-
►
2017
(522)
- ► Ιανουαρίου (47)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (45)
- ► Δεκεμβρίου (41)
-
►
2018
(521)
- ► Ιανουαρίου (49)
- ► Φεβρουαρίου (46)
- ► Σεπτεμβρίου (36)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2019
(354)
- ► Ιανουαρίου (53)
- ► Φεβρουαρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Δεκεμβρίου (17)
-
►
2020
(290)
- ► Ιανουαρίου (31)
- ► Φεβρουαρίου (25)
- ► Σεπτεμβρίου (26)
- ► Δεκεμβρίου (27)
-
►
2021
(312)
- ► Ιανουαρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (33)
- ► Σεπτεμβρίου (24)
- ► Δεκεμβρίου (21)
-
►
2022
(420)
- ► Ιανουαρίου (30)
- ► Φεβρουαρίου (16)
- ► Σεπτεμβρίου (30)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2023
(472)
- ► Ιανουαρίου (39)
- ► Φεβρουαρίου (36)
- ► Σεπτεμβρίου (42)
- ► Δεκεμβρίου (41)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου