Ο ΟΡΟΣ
«ΕΛΛΗΝΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ» ΕΠΙΝΟΗΘΗΚΕ ΤΟ 1852 από τον Επτανήσιο λόγιο
Σπυρίδωνα Ζαμπέλιο. Ο Ζαμπέλιος υπήρξε ο εισηγητής της σύνδεσης Αρχαίας Ελλάδας
- Βυζαντίου - νεώτερης Ελλάδας. Το
Βυζάντιο, το οποίο θεωρείτο από τον Διαφωτισμό ως ολέθρια περίοδος
οπισθοδρόμησης και ρήγματος στην πορεία του ελληνισμού, προβάλλεται τώρα ως το
αντίθετο
δηλαδή, ως το ιστορικό μόρφωμα, που διατήρησε τον ελληνισμό και τον πολιτισμό
του. Αυτή την άποψη περί Ελληνικής Ιστορίας καθιέρωσε ο Παπαρρηγόπουλος ως
επίσημη, στη νεοελληνική συνείδηση. Ενώ, επίσης το 1852, ακούγεται από τον Θ.
Ζαΐμη στη Βουλή το ανιστόρητο ότι, «η Εκκλησία διατήρησε την εθνική και
πνευματική ενότητα του ελληνισμού [και] στα χρόνια της δουλείας». Το κράτος
αναγνώρισε επίσημα τη ρύθμιση του εκκλησιαστικού ζητήματος με ειδικό νόμο το
1852, ο οποίος αναγόρευε τη σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος σε θεματοφύλακα
της πνευματικής και εθνικής ενότητας. Εγκύκλιος της 17/1/1853 του υπουργού «επί
των εκκλησιαστικών και της δημοσίας εκπαιδεύσεως» Σταύρου Βλάχου, κάνει λόγο για την αναγκαιότητα του τακτικού
εκκλησιασμού, όχι μόνο των μαθητών, αλλά και των διδασκόντων. Επίσης, μια άλλη
υπουργική εγκύκλιος του 1854 διατάσσει την επαναφορά στα δημοτικά σχολεία της
χρήσης βιβλίων, που ήδη τότε θεωρούνταν ξεπερασμένα, δίνοντας έμφαση στην
Οκτώηχο και το Ψαλτήρι.
Επίσης απαιτούνταν από τους μαθητές, εκτός από τις εκκλησιαστικές ακολουθίες
του εσπερινού του Σαββάτου και της θείας λειτουργίας της Κυριακής, να
παρακολουθούνται και αυτές των εορτάσιμων ημερών. Με την εγκύκλιο του 1857
επιτρέπεται (!) στους μαθητές να εκκλησιάζονται στο ναό του τόπου κατοικίας τους
και όχι απαραίτητα στο ναό, που επιλέγεται από το σχολείο. Το 1874 εισάγεται
στη Βουλή, το ισχύον και σήμερα, επαίσχυντο νομοσχέδιο βάσει του οποίου μπορεί
ένας ιερέας να είναι και δημοδιδάσκαλος. Στα τέλη της δεκαετίας του 1870, στην εκατονταετή αναμέτρησή της με
τον νεοελληνικό Διαφωτισμό, η χριστιανορθόδοξη θεοκρατία μπορεί να αισθάνεται
νικήτρια. Το
Αυτοκέφαλο έμεινε κενό γράμμα και δεν μπόρεσε να την εμποδίσει από το να
κατακτήσει ξανά ένα κράτος-υπηρέτη. Έκτοτε οι πολιτικοί του την τρέμουν (βλ.
«πολιτικό κόστος»). Τα εκπαιδευτικά προγράμματα δεν καταρτίζονται, αν δεν
τεθούν προηγουμένως υπό την επίβλεψή της. Δεν υπάρχει σχεδόν καμία μορφή
δημόσιας συζήτησης, (π.χ. τηλεοπτικής) για σχεδόν οποιοδήποτε ζήτημα, στην
οποία να μην συμμετέχει έστω ένας ιερωμένος και στην οποία να μην ζητηθεί
παρακαλεστά η ετυμηγορία του. Κάθε δημιουργική δύναμη και κάθε άξιο λόγου
πνεύμα σε αυτή τη χώρα, θα τη βρίσκει εμπόδιο στον δρόμο του. Έκτοτε θα ευλογεί
όλες τις εξάρσεις οπισθοδρόμησης, όποτε εκδηλώνονται: από τους αφορισμούς κατά των εξεγερμένων του
1805 και του 1821 μέχρι τη δικτατορία του Μεταξά το 1936-1941, την πλήρη
εισαγωγή της χώρας στον εθνοσωτήριο γύψο της στρατιωτικής «επανάστασης» του
1967-1974, αλλά και μέχρι σήμερα, η ελληνοχριστιανική απάτη αποτελεί το μόνιμο
θεωρητικό υπόβαθρο της δράσης του νεοβυζαντινού σκοταδισμού.
Ποτέ
δεν ακούσθηκαν οι όροι Ισπανοχριστιανικός Πολιτισμός, Ιταλοχριστιανικός
Πολιτισμός, Ρωμαιοχριστιανικός Πολιτισμός, Περσικομωαμεθανικός Πολιτισμός,
Αραβομωαμεθανικός Πολιτισμός, Ταϋλανδοβουδιστικός Πολιτισμός,
Κινεζικοκομφουκικός Πολιτισμός, Χριστιανοευρωπαϊκός Πολιτισμός.
Παρ’
όλα αυτά μερικοί επιμένουν να μιλούν για Ελληνοχριστιανικό Πολιτισμό.
Ο όρος αυτός (Ελληνοχριστιανικός Πολιτισμός) δεν σημαίνει τίποτε, και δεν
υπάρχει στα λεξικά. Και δεν σημαίνει τίποτα, γιατί Ελληνοχριστιανικός
Πολιτισμός δεν υπήρξε ποτέ.
Στα 1.000
και περισσότερα χρόνια του βυζαντινορθοδόξου κράτους ο Ελληνισμός εξωβελίσθη,
εχλευάσθη και κατεστράφη με λύσσα από τον ορθόδοξο κλήρο και τις κρατικές αρχές
του Βυζαντίου.
[σ.σ. Ο όρος Βυζάντιο ή Βυζαντινή Αυτοκρατορία, είναι όροι της εποχής
μας. Οι «βυζαντινοί» αποκαλούνταν ρωμαίοι πολίτες την ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας
με πρωτεύουσα την Nova Roma = νέα Ρώμη-ανατολική Ρώμη= Κων/πουλη. Όπως
παραδίδει ο ιστορικός Σωκράτης, στην Εκκλησιαστική Ιστορία, η
ονομασία Νέα Ρώμη κατοχυρώθηκε δια νόμου. Οι υπήκοοι δεν έλεγαν ότι ήταν βυζαντινοί και φυσικά δεν
τολμούσαν να πουν ότι ήταν έλληνες.]
Ο όρος «Ελληνοχριστιανικός
Πολιτισμός» εμφανίζεται μετά την απελευθέρωση της Ελλάδος, άρχισε δε τελευταίως
να καταχωρείται δειλά μεν άλλα επίμονα και στα σχολικά βιβλία.
Σε όλη την
διάρκεια της βυζαντινής εποχής, αλλά και της τουρκοκρατίας, δηλαδή επί 1500
περίπου χρόνια, δεν ανεφέρθη ποτέ τέτοια λέξη. Χρησιμοποιείται όμως τώρα τελευταία και με την επανάληψη
αρχίζει σιγά-σιγά να πιάνει.
Σκοπός
της δημιουργίας και διαδόσεως τέτοιων όρων-συνθημάτων είναι να πεισθούν απλοί
πολίτες ότι σωστός Έλλην είναι μόνο ο ορθόδοξος χριστιανός! Αν λ.χ. κάποιος
Έλληνας πολίτης θελήσει να πιστεύει ας πούμε στους Ολύμπιους θεούς των Αρχαίων
Ελλήνων, ή σε οποιαδήποτε αίρεση και θρησκεία, ή αν θελήσει να μην εμπλέκει το
θρησκευτικό του συναίσθημα με την Εκκλησία και τον κλήρο, ή να πιστεύει στο
δικό του θεό, ή ακόμη να είναι άθεος κ.λπ. αυτός δεν είναι σωστός Έλληνας! Έχουν επιτύχει δηλαδή να οικοδομηθεί μέσα μας η
εντύπωση ότι, αν δεν είναι κανείς χριστιανός ορθόδοξος, δεν είναι σωστός
Έλληνας!
Ο
Χριστιανισμός, όπως ο Βουδισμός, ο Μωαμεθανισμός κ.λπ. είναι θρησκείες και
αποτελούν στοιχεία του πολιτισμού των λαών πού τις πρεσβεύουν, όπως είναι
σήμερα οι Λαοί της Ελλάδος, Ευρώπης, Ινδίας, Τουρκίας, Αραβίας. Ο όρος «Ελληνοχριστιανικός Πολιτισμός» επομένως
είναι εφεύρημα της νέας εποχής και αποσκοπεί στο να σύνδεση το Χριστιανισμό με
τον Ελληνισμό, πού όμως είναι δύο μεγέθη τελείως διαφορετικά και αντίθετα.
ΣΤΗΝ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΧΛΕΥΑΖΑΝ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΖΑΝ
ΤΟΥΣ ΈΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥ ΑΜΒΩΝΑ. ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΚΑΙ
ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΦΕΥΡΗΜΑΤΑ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΝΕΑ
ΕΛΛΑΔΑ, ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821.
Διαδίδεται
ότι για τις καταστροφές του Ελληνικού Πολιτισμού και τις σφαγές των Ελλήνων
κατά την βυζαντινή περίοδο, είναι υπεύθυνοι μερικοί φανατικοί ιεράρχες και
αυτοκράτορες. Δεν είναι όμως αυτή η αλήθεια. Οι τότε αρχιερείς και οι Σύνοδοι, ως σώμα, αλλά και όλοι οι
τότε μοναχοί είναι υπεύθυνοι για το
διαπραχθέν ανοσιούργημα.
Παρατηρούμε
σήμερα στα σχολικά Βιβλία αποσπάσματα λόγων του Μ. Βασιλείου και περικοπές του
Ιερού Ευαγγελίου, δίπλα σε κείμενα Αρχαίων Ελλήνων! Παραλλήλως καθιερώνεται
γιορτή των τριών Ιεραρχών. Γράφονται κάθε χρόνο πύρινοι και πειστικοί λόγοι,
που εκφωνούνται με πάθος και με περισσή σοβαρότητα στην Ακαδημία Αθηνών,
μπροστά στην ηγεσία του κράτους και των πνευματικών ανθρώπων της χώρας και ακούν
οι πάντες με σοβαρότητα και δέος τις αξιόλογες και εργώδεις προσπάθειες του
ρήτορος να πείσει ότι οι τρεις Ιεράρχες έσωσαν και προώθησαν τον Ελληνικό
πολιτισμό (μερικοί ρήτορες, για να μη στασιάζει η γλώσσα προς το πνεύμα τους,
παρακάμπτουν αμέσως με επιδεξιότητα το θέμα και ομιλούν για αλλά άσχετα
πράγματα). Λόγοι θερμοί εκφωνούνται επίσης κάθε χρόνο από θεολόγους και
φιλολόγους στην σπουδάζουσα νεολαία. Έτσι αποδεικνύεται περιτράνως το
ποθούμενο, δηλαδή η σύζευξη της Ορθοδοξίας με τον Ελληνισμό, και η αδελφοσύνη
των ιεραρχών με τους Έλληνες. Πόση υποκρισία!
Παλαιότερα
οι προκάτοχοι τους κατέστρεψαν ολόκληρο Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό, διέλυσαν με
τις θρησκευτικές τους διενέξεις την βυζαντινή αυτοκρατορία, κατακρεούργησαν
χιλιάδες Ελλήνων και άλλα φρικιαστικά, δεν θα μπορέσουν τώρα να αλλάξουν και να
προσαρμοσθούν στη νέα κατάσταση πραγμάτων; Θα αλλάξουν και θα προσαρμοσθούν.
Θα εξακολουθήσει
βεβαίως ο κόσμος να είναι για τους ιεράρχες πεδίο δράσεως του διαβόλου, και ως
εκ τούτου, για να σώσουν τους πιστούς, θα αγωνίζονται όχι μόνο κατά των
απειράριθμων αμαρτιών αλλά και κατά πάντων των Σατανάδων, Ιεχωβάδων, Εβραίων,
Αντίχριστων, Φράγκων, αιρετικών, Βολταίρων, Κοραήδων, Παπικών, Τεκτόνων,
Μασόνων, Ευρωπαϊστών, (χυδαϊστί: Ευρωλιγούρηδων) και μυρίων άλλων αποκρουστικών
απίστων και επικινδύνων εχθρών του γένους και της Ορθοδοξίας σε Ανατολή και
Δύση, σπέρνοντας έτσι -πάντοτε στο όνομα της θρησκείας της αγάπης- το μίσος
στις ψυχές των ανθρώπων. Ανοχή καμιά! Για τους ιεράρχες ο βίος χωρίς εχθρούς,
από τους οποίους επωμίζονται το χρέος να μας σώσουν, φαίνεται να είναι αβίωτος!
Καθώς
όμως προσμειγνύουν τον Ελληνισμό με την Ορθοδοξία, δημιουργούν εύλογες απορίες,
αμηχανία τρομερή άλλα και σύγχυση αθεράπευτη στα πνεύματα των ανθρώπων, διότι:
α) Οι μεν σημερινοί λάτρεις της Ρωμιοσύνης γνωρίζουν ότι στο
Βυζάντιο οι τότε ιεράρχες δεν θεωρούσαν καλούς ορθοδόξους χριστιανούς τους
ελληνίζοντας, εκείνους δηλαδή πού ήσαν Έλληνες, λάτρεις του πολιτισμού των Αρχαίων
Ελλήνων προγόνων, και τους αφόριζαν και
β) Οι δε σημερινοί λάτρεις του Αρχαίου και νέου Ελληνισμού,
κινδυνεύουν να μη θεωρούνται κατά τους ιεράρχες καλοί Έλληνες, αν δεν είναι
χριστιανοί ορθόδοξοι!
Οι
προσαρμογές αυτές των ιεραρχών θυμίζουν τις «Οβιδιακές Μεταμορφώσεις» αλλά και
το διήγημα του Τσέχοφ «Ο Χαμαιλέων». Τί να κάνουμε; Έτσι είναι ο κόσμος! Όλοι
μας αλλάζουμε με τον χρόνο και κατά τις περιστάσεις! Και ενώ προσαρμόζονται οι
ιεράρχες εύκολα στις νέες απαιτήσεις των καιρών, παραλείπουν επιμόνως μερικά
πράγματα, πού θα τους τιμούσαν: Δεν εξηγούν
λ.χ. στον Ελληνικό λαό γιατί οι προκάτοχοί τους στο Βυζάντιο έδιωξαν τους
Έλληνες, χλεύασαν την σοφία τους, κατέστρεψαν τα μνημεία, κατήργησαν την Ελληνική
Παιδεία. Ούτε αναζητούν λ.χ. τις τοποθεσίες όπου ο Αλάριχος, συνεργαζόμενος με
τους μοναχούς και τον κλήρο της εποχής εκείνης, έσφαξε ήβηδόν τους Έλληνες, η
δε Αγία Θεοδώρα παλούκωσε 100.000 Έλληνες, ώστε να μεταβούν εκεί και να
αποθέσουν δύο λουλούδια.
Δεν
αισθάνονται την ανάγκη να καυτηριάσουν τα εγκλήματα πού οι κληρικοί εκείνοι
διέπραξαν κατά του Ελληνισμού και να ζητήσουν, για τις πράξεις εκείνων των
συναδέλφων τους, συγγνώμη από το Ελληνικό Έθνος (ο πάπας Παύλος Β’ ζήτησε ήδη
συγγνώμη για τους διωγμούς, τις καταστροφές και τις πιέσεις πού επί δέκα και
πλέον αιώνες διέπραξε η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία [Καθημερινή, 15 Μαρτίου 2000]).
Αυτά βεβαίως απαιτούν γενναιότητα ψυχής, την οποία φαίνεται ότι έχουν οι
ιεράρχες, όταν τους βλέπουμε να αγορεύουν από του άμβωνα. Ας πουν επί τέλους οι ιεράρχες στον Ελληνικό
λαό γιατί τότε στο Βυζάντιο οι προκάτοχοί τους εξύβριζαν και χλεύαζαν τους
Έλληνες και την σοφία τους, ενώ
τώρα λέγουν και πράττουν άλλα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου