«Στην τέχνη, ο λαός δεν αναζητά πλέον ανακούφιση και εξύψωση. Αλλά οι λεπτεπίλεπτοι, οι πλούσιοι, οι αργόσχολοι για να ξεχωρίσουν από το λαό αναζητούν το καινούριο, το παράδοξο, το ασυνήθιστο, το σκανδαλώδες. Και εγώ, από τον κυβισμό και έπειτα, ικανοποίησα τους σοφούς και τους κριτικούς με όλες τις ευμετάβλητες σαχλαμάρες που μου έρχονταν στο κεφάλι, και όσο λιγότερο με καταλάβαιναν τόσο περισσότερο με θαύμαζαν. Με το να διασκεδάζω με αυτά τα παιχνίδια, αυτές τις κουταμάρες, αυτές τις σπαζοκεφαλιές, έγινα διάσημος, και μάλιστα πολύ γρήγορα. Και η διασημότητα για ένα ζωγράφο σημαίνει πωλήσεις, κέρδη, περιουσία, πλούτη. Και σήμερα- όπως ξέρεις – είμαι διάσημος, είμαι πλούσιος. Αλλά όταν βρίσκομαι μόνος με τον εαυτό μου, δεν έχω το κουράγιο να θεωρούμαι καλλιτέχνης με τη μεγάλη και τη παλιά σημασία της λέξεως. Αυτοί ήταν μεγάλοι ζωγράφοι, ο Τζιότο, ο Ρέμπραντ ο Τισιάνος, ο Γκόγια. Δεν είμαι παρά ένας κοινός σαλτιμπάγκος, που κατάλαβε το πνεύμα των καιρών του και εξήντλησε όσο καλύτερα μπορούσε τη βλακεία, τη ματαιοδοξία, τη φιλοχρηματία των συγχρόνων του. Είναι πικρή η εξομολόγηση μου, πιο θλιβερή οπόσο φαίνεται, αλλά έχει τη χάρη να είναι ειλικρινής».
Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011
ΠΙΚΑΣΟ: « ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΑ ΣΟΦΟΥΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΟΥΣ ΜΕ ΣΑΧΛΑΜΑΡΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΤΟΣΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕ ΘΑΥΜΑΖΑΝ»
Για το Βήμα Γιάννης Μαρίνος.
«Στην τέχνη, ο λαός δεν αναζητά πλέον ανακούφιση και εξύψωση. Αλλά οι λεπτεπίλεπτοι, οι πλούσιοι, οι αργόσχολοι για να ξεχωρίσουν από το λαό αναζητούν το καινούριο, το παράδοξο, το ασυνήθιστο, το σκανδαλώδες. Και εγώ, από τον κυβισμό και έπειτα, ικανοποίησα τους σοφούς και τους κριτικούς με όλες τις ευμετάβλητες σαχλαμάρες που μου έρχονταν στο κεφάλι, και όσο λιγότερο με καταλάβαιναν τόσο περισσότερο με θαύμαζαν. Με το να διασκεδάζω με αυτά τα παιχνίδια, αυτές τις κουταμάρες, αυτές τις σπαζοκεφαλιές, έγινα διάσημος, και μάλιστα πολύ γρήγορα. Και η διασημότητα για ένα ζωγράφο σημαίνει πωλήσεις, κέρδη, περιουσία, πλούτη. Και σήμερα- όπως ξέρεις – είμαι διάσημος, είμαι πλούσιος. Αλλά όταν βρίσκομαι μόνος με τον εαυτό μου, δεν έχω το κουράγιο να θεωρούμαι καλλιτέχνης με τη μεγάλη και τη παλιά σημασία της λέξεως. Αυτοί ήταν μεγάλοι ζωγράφοι, ο Τζιότο, ο Ρέμπραντ ο Τισιάνος, ο Γκόγια. Δεν είμαι παρά ένας κοινός σαλτιμπάγκος, που κατάλαβε το πνεύμα των καιρών του και εξήντλησε όσο καλύτερα μπορούσε τη βλακεία, τη ματαιοδοξία, τη φιλοχρηματία των συγχρόνων του. Είναι πικρή η εξομολόγηση μου, πιο θλιβερή οπόσο φαίνεται, αλλά έχει τη χάρη να είναι ειλικρινής».
«Στην τέχνη, ο λαός δεν αναζητά πλέον ανακούφιση και εξύψωση. Αλλά οι λεπτεπίλεπτοι, οι πλούσιοι, οι αργόσχολοι για να ξεχωρίσουν από το λαό αναζητούν το καινούριο, το παράδοξο, το ασυνήθιστο, το σκανδαλώδες. Και εγώ, από τον κυβισμό και έπειτα, ικανοποίησα τους σοφούς και τους κριτικούς με όλες τις ευμετάβλητες σαχλαμάρες που μου έρχονταν στο κεφάλι, και όσο λιγότερο με καταλάβαιναν τόσο περισσότερο με θαύμαζαν. Με το να διασκεδάζω με αυτά τα παιχνίδια, αυτές τις κουταμάρες, αυτές τις σπαζοκεφαλιές, έγινα διάσημος, και μάλιστα πολύ γρήγορα. Και η διασημότητα για ένα ζωγράφο σημαίνει πωλήσεις, κέρδη, περιουσία, πλούτη. Και σήμερα- όπως ξέρεις – είμαι διάσημος, είμαι πλούσιος. Αλλά όταν βρίσκομαι μόνος με τον εαυτό μου, δεν έχω το κουράγιο να θεωρούμαι καλλιτέχνης με τη μεγάλη και τη παλιά σημασία της λέξεως. Αυτοί ήταν μεγάλοι ζωγράφοι, ο Τζιότο, ο Ρέμπραντ ο Τισιάνος, ο Γκόγια. Δεν είμαι παρά ένας κοινός σαλτιμπάγκος, που κατάλαβε το πνεύμα των καιρών του και εξήντλησε όσο καλύτερα μπορούσε τη βλακεία, τη ματαιοδοξία, τη φιλοχρηματία των συγχρόνων του. Είναι πικρή η εξομολόγηση μου, πιο θλιβερή οπόσο φαίνεται, αλλά έχει τη χάρη να είναι ειλικρινής».
Αγαπητοί αναγνώστες, Αν κάποιο έργο τέχνης δες σας αρέσει, σας απωθεί ή σας προκαλεί αηδία μη διστάζετε να εξωτερικεύσετε τα αισθήματα σας. Μπορεί να έχετε εσείς περισσότερο δίκιο από εκείνους που προσποιούνται ότι εκστασιάζονται επειδή δεν τολμούν να εκφραστούν ειλικρινώς, φοβούμενοι μήπως θεωρηθούν ακαλλιέργητοι. Η απάτη και ο τυχοδιωκτισμός θάλλουν και στο χώρο των καλλιτεχνών, όπως και παντού αλλού. (Από συνέντευξη του Πάμπλο Πικάσο στο διάσημο συγγραφέα Τζιοβάνι Παπίνι) Πηγή: http://www.syzosa.gr/
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Φόρμα επικοινωνίας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2010
(489)
- ► Ιανουαρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (77)
- ► Δεκεμβρίου (82)
-
▼
2011
(671)
- ► Ιανουαρίου (76)
- ► Φεβρουαρίου (77)
-
▼
Μαρτίου
(60)
- «ΑΥΤΟΙ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΥΣΙ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΝ ΦΡ...
- ΣΩΣΕ ΤΟΝ ΒΩΜΟ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΜΑΣ
- ΕΡΡΩΣΘΕ
- Ο «ΝΕΟΣ» ΗΛΙΟΣ ΚΑΙ Η ΑΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΤΗΤΑΣ
- ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ, ΤΗΝ ΠΙΟ ΟΜΟΡ...
- Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΑΓΓΙΖΕΙ ΚΑΠΟΙΑ «ΔΕΚΟ»…
- ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ή ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΣ
- ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΤΑ ΜΠΕΡΔΕΥΩ ΜΕ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
- ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΑΥΞΕΝΤΙΟΥ
- ΓΥΝΑΙΚΑ. ΤΟ ΝΟΗΜΑ και Η ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ. ΤΟ ΠΙΟ ΓΛΥΚ...
- ΠΟΙΟ ΗΤΑΝ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΦΟΡΟΥΣΕ ΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ ΤΟΥ ΜΕ...
- ΚΕΛΣΟΣ – ΑΛΗΘΗΣ ΛΟΓΟΣ ΚΑΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ #13
- Ο ΕΛΛΕΙΨΟΓΡΑΦΟΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΜΗΔΗ
- ΠΛΑΤΩΝ - ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ
- ΑΣΤΡΙΚΕΣ ΠΥΛΕΣ-ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΙ ΔΙΑΥΛΟΙ-ΚΟΣΜΙΚΕΣ ΣΗΡΑΓΓ...
- Ο ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ, Ο ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΣ ...
- ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΣΤΕΡΙ - ΔΟΥΚΙΣΣΑ
- ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΩΜΟ ΤΩΝ 12 ΘΕΩΝ (...
- ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΕΙ ΕΣΜΕΝ
- ΗΛΙΟΣ - ΚΕΡΑΥΝΟΣ – ΨΥΧΗ - ΠΥΡ ΑΕΙΖΩΟΝ - HΡΑΚΛΕΙΤΟΣ
- Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ και Ο ΛΙΑΝΤΙΝΗΣ: ΕΙΜΑΣΤΕ ...
- ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΡΟΪΔΗΣ
- ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ
- ΝΑ ΠΩΣ ΘΑ ΒΡΟΥΜΕ ΤΑ 50 ΔΙΣ… ΜΕ ΑΠΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ!!!
- Φυτά τ' ουρανού...
- ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΕΛΛΗΝΕΣ - ΟΛΟΝ ΦΩΣ / Ο ΑΕΤΟΣ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠ...
- Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ
- Η ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΠΗΓΑΔΙΩΝ
- «…ΔΩΣΤΕ ΜΟΥ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΡΥΟ ΝΕΡΟ ΠΟΥ ΑΝΑΒΡΥΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗ...
- ΚΕΛΣΟΣ – ΑΛΗΘΗΣ ΛΟΓΟΣ ΚΑΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ # 14
- ΟΙ ΘΕΟΙ ΑΚΟΥΣΑΝ ΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
- Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΕΙ, ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΟΛΜΗ
- ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΙ ΤΟΠΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
- Ο ΗΛΙΟΣ ΤΗΣ ΒΕΡΓΙΝΑΣ
- ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΕΘΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΥΤΟΚΡ...
- Η ΘΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ #1
- Σοφία Βήκα - Βρέχει μοναξιά
- Η ΘΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΔΑYΡΟΥ #2
- ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ 2011
- Σοφία Βήκα - Βρέχει μοναξιά
- ΕΛΕΥΣΙΣ - ΟΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ
- ΙΣΩΣ Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΗΡΕ ΤΙ...
- ΚΕΛΣΟΣ – ΑΛΗΘΗΣ ΛΟΓΟΣ ΚΑΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ #15
- ΠΕΡΙ ΜΥΘΩΝ, ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΘΕΙΪΚΟΙ, ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ.
- ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ ΤΗΝ ΘΥΜΑΣΤΕ;
- Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ
- Η ΔΙΠΛΗ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ, ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΚΑΙ Η ...
- ΑΝΩΝΥΜΟΥ ΕΛΛΗΝΟΣ: ΕΠΙΚΛΗΣΙΣ ΠΡΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΝ
- ΟΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΥΠΕΣΤΗ Ο ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΙ...
- ΚΥΡΙΑΚΗ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΩΜΟ Help Save the Sacr...
- ΕΙΣ ΗΛΙΟΝ ΥΠΕΡΙΟΝΑ
- ΠΕΡΙ ΘΕΩΝ και ΚΟΣΜΟΥ
- ΕΙΘΕ ΝΑ ΑΝΘΙΣΕΙ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ...
- ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
- ΠΕΡΙ ΘΕΩΝ ΕΓΚΟΣΜΙΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΚΟΣΜΙΩΝ
- ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΑΠΑΣ - ΠΩΣ ΤΟΝ ΠΡΟΔΩΣΑΝ ΟΙ ΑΓΙΟΡΙΤΕΣ ΚΑ...
- ΟΙ ΠΟΣΕΙΔΟΝΙΑΤΕΣ
- ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΑ ΑΤΙΑ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ (Υποτιτλισμένο)
- ΠΙΚΑΣΟ: « ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΑ ΣΟΦΟΥΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΟΥΣ ΜΕ ΣΑΧΛ...
- ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ.
- ► Σεπτεμβρίου (40)
- ► Δεκεμβρίου (63)
-
►
2012
(612)
- ► Ιανουαρίου (56)
- ► Φεβρουαρίου (47)
- ► Σεπτεμβρίου (60)
- ► Δεκεμβρίου (53)
-
►
2013
(594)
- ► Ιανουαρίου (66)
- ► Φεβρουαρίου (51)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (26)
-
►
2014
(450)
- ► Ιανουαρίου (44)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (46)
- ► Δεκεμβρίου (38)
-
►
2015
(477)
- ► Ιανουαρίου (54)
- ► Φεβρουαρίου (43)
- ► Σεπτεμβρίου (28)
- ► Δεκεμβρίου (30)
-
►
2016
(388)
- ► Ιανουαρίου (2)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (43)
-
►
2017
(522)
- ► Ιανουαρίου (47)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (45)
- ► Δεκεμβρίου (41)
-
►
2018
(521)
- ► Ιανουαρίου (49)
- ► Φεβρουαρίου (46)
- ► Σεπτεμβρίου (36)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2019
(354)
- ► Ιανουαρίου (53)
- ► Φεβρουαρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Δεκεμβρίου (17)
-
►
2020
(290)
- ► Ιανουαρίου (31)
- ► Φεβρουαρίου (25)
- ► Σεπτεμβρίου (26)
- ► Δεκεμβρίου (27)
-
►
2021
(312)
- ► Ιανουαρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (33)
- ► Σεπτεμβρίου (24)
- ► Δεκεμβρίου (21)
-
►
2022
(420)
- ► Ιανουαρίου (30)
- ► Φεβρουαρίου (16)
- ► Σεπτεμβρίου (30)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2023
(472)
- ► Ιανουαρίου (39)
- ► Φεβρουαρίου (36)
- ► Σεπτεμβρίου (42)
- ► Δεκεμβρίου (41)
1 σχόλιο:
Χαίρομαι πού το λέει ο ίδιος τουλάχιστον είναι ειλικρινής. Αν κάποιος επισκεφθεί το μουσείο Πικασσό θα καταλάβει αμέσως τι θέλει να πεί, εκτός άν είναι κουλτουριάρης..
Ανδρειανή
Δημοσίευση σχολίου