Κυριακή 22 Μαρτίου 2015

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: «ΤΟΥΣ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ»

Ο Βασιλιάς Φίλιππος θέλοντας να  διαπαιδαγωγήσει σωστά τον Αλέξανδρο και λίγους ακόμα επιλεγμένους νέους, ανέθεσε  στον Αριστοτέλη την  εκπαίδευση τους σε όλους τους  τομείς και επιστήμες  εκείνης  της εποχής. Έτσι κι έγινε.
Μετά από λίγο καιρό ο Φίλιππος  ρώτησε τον σπουδαίο Φιλόσοφο πως πάνε τα μαθήματα. Πολύ καλά του λέει ο Αριστοτέλης.
Δηλαδή έχετε ξεκινήσει αριθμητική, γεωμετρία, Φιλοσοφία κ.λπ., ρώτησε ο Φίλιππος.
Όχι ακόμα Φίλιππε, απάντησε ο Αριστοτέλης, αλλά σύντομα.
Την ίδια ερώτησε έκανε και μετά λίγους μήνες, και πήρε την ίδια απάντηση. 
Εκνευρισμένος τότε ο Φίλιππος,  ρώτησε τον Αριστοτέλη τι τους μαθαίνει τόσο καιρό...
Και ο Αριστοτέλης του απάντησε: «Τους  μαθαίνω να σκέφτονται σωστά».

5 σχόλια:

αγγελος είπε...

μακάρι και σήμερα να υπήρχε ενας (αν και πολλοι χρειάζοναι) να μας μάθουν ξανα να σκεφτόμαστε.

Ανώνυμος είπε...

Μπορείτε να μου πείτε την παραπομπή στην αρχαία γραμματεία γιατί δεν το έχω βρει πουθενά (Αρριανό, Πλούταρχο κτλ.). Ευχαριστώ!

Σείριος είπε...

Κι εγώ δεν το βρήκα κάπου. Το έχω ακούσει σε μία διάλεξη όπου ήμουν παρών και κρατούσα σημειώσεις. Μπορεί να έκανα λάθος που το ανήρτησα χωρίς παραπομπή, όμως έχω εμπιστοσύνη στον άνθρωπο που έδωσε εκείνη την διάλεξη.

Ανώνυμος είπε...

Το λέει ο Πλούταρχος βίοι παράλληλοι

Σείριος είπε...

Ευχαριστώ!!!

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αρχειοθήκη ιστολογίου