Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ.

Αυτός ο ίδιος ο Κόσμος πρέπει κατ' ανάγκη να είναι άφθαρτος και αγέννητος. Άφθαρτος επειδή, αν τυχόν καταστραφεί, πρέπει ή καλύτερος, ή χειρότερος, ή ο ίδιος με αυτόν, ή χάος να δημιουργηθεί. Αν είναι χειρότερος, η δύναμη που δημιουργεί κάτι χειρότερο από το καλύτερο πρέπει να είναι κακή. Αν είναι καλύτερος, ο δημιουργός που δεν έφτιαξε εξ αρχής το καλύτερο πρέπει να είναι ατελής. Aν είναι ο ίδιος, μάταια δημιουργήθηκε. Αν είναι το χάος... είναι ασέβεια και να λέγονται τέτοια πράγματα. Όσα είπαμε αρκούν για να αποδείξουν ότι ο Κόσμος είναι αδημιούργητος.
(Σχόλιο: Αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως απάντηση σε αυτό που αναφέρεται στο κατά Ματθαίον: «Μη νομίσητε ότι ήλθον καταλύσαι τον νόμον και τούς προφήτας• ουκ ήλθον καταλύσαι, αλλά πληρώσαι». (Ματθ. ε, 17) Δηλαδή: Ας μην νομίσει ή πιστέψει κάποιος ότι ήλθα δια να λύσω, η να καταλύσω, η να καταργήσω το νόμον και τούς Προφήτας μου. Όχι δεν ήλθα δια να τον καταργήσω, αλλά δια να τον πληρώσω. Δηλαδή να τον συμπληρώσω. Ας έχουμε υπ’ όψιν μας ότι ένα θεϊκό δημιούργημα, όταν χρειάζεται συμπλήρωμα δηλαδή διόρθωμα, σημαίνει ότι εξ αρχής δεν ήταν τέλειο άρα δεν είναι θεϊκό. Το σημείο αυτό του Ματθαίου είναι ένα από τα εκατοντάδες που αποδεικνύουν ότι τα κείμενα του δόγματος δεν είναι θεόπνευστα αλλά ανθρώπινες επινοήσεις… κλείνει η παρένθεση, συνεχίζουμε με τον Σαλούστιο)
…Διότι αν δεν καταστρέφεται τότε δεν δημιουργείται. Διότι κάθε τι δημιουργημένο καταστρέφεται. (σ.σ Με απλά λόγια, ότι γεννιέται μοιραία μπαίνει στην διαδικασία της φθοράς) Και επίσης, εφόσον ο Κόσμος υπάρχει λόγω της αγαθότητας του Θεού συνεπάγεται ότι ο Θεός πρέπει πάντα να είναι αγαθός και ο κόσμος να υπάρχει. Όπως το φως συνυπάρχει με τον Ήλιο και με την φωτιά, και η σκιά συνυπάρχει με το σώμα.
Από τα σώματα που βρίσκονται στον Κόσμο, άλλα μιμούνται το Νου και κινούνται σε κύκλους, άλλα μιμούνται την Ψυχή και κινούνται σε ευθεία γραμμή, η φωτιά και ο αέρας προς πάνω, η γη και το νερό προς τα κάτω. Κατά την κίνηση σε κύκλους η απλανής σφαίρα ξεκινά από την ανατολή, οι Επτά από τη δύση. (Οι αιτίες για αυτό είναι πολλές, ιδιαίτερα για να μην είναι η δημιουργία ατελής λόγω της ταχείας περιφοράς των σφαιρών).
Καθώς η κίνηση είναι διαφορετική, η φύση των σωμάτων πρέπει να είναι διαφορετική επίσης. Γι αυτό και το ουράνιο σώμα ούτε καίει ούτε ψύχει ότι αγγίζει, ούτε κάνει τίποτα άλλο από ότι χαρακτηρίζει τα τέσσερα στοιχεία.
Και ο Κόσμος είναι μία σφαίρα. Ο ζωδιακός το αποδεικνύει αυτό.
Όλα αυτά τα δημιούργησαν οι Θεοί, τα διατάσσει ο Νους, τα κινεί η Ψυχή.
Για τους Θεούς έχουμε ήδη μιλήσει.
ΣΑΛΟΥΣΤΙΟΣ – ΠΕΡΙ ΘΕΩΝ και ΚΟΣΜΟΥ                Πηγή:  Ελληνικό Αρχείο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Αρχειοθήκη ιστολογίου