Δευτέρα 30 Μαΐου 2011

ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ . ΔΥΟ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΟΣΜΟΥΣ.

Για τους περισσότερους ανθρώπους, η δυσπιστία σε κάτι έχει συνήθως τις ρίζες της στην τυφλή πίστη σε κάτι άλλο. Georg Christoph Lichtenberg,   1742-1799, Γερμανός γνωμικογράφος
Πίστη: Το να αποδέχεσαι άνευ αποδείξεων, τα λεγόμενα κάποιου, που μιλά άνευ γνώσεων, για πράγματα άνευ προηγουμένου. Ambrose Bierce,  1842–1914?, Αμερικανός συγγραφέας
Είναι λάθος πάντα, παντού, για τους πάντες να πιστεύουν οτιδήποτε χωρίς επαρκή στοιχεία. William James, 1842-1910,  Αμερικανός φιλόσοφος
Η πίστη κινεί βουνά, ναι. Βουνά του παράλογου. André Gide, 1869-1951, Γάλλος Συγγραφέας, Νόμπελ 1947
Όταν διψάς και σου φαίνεται ότι μπορείς να πιεις όλη τη θάλασσα, αυτό είναι πίστη. Όταν αρχίζεις να πίνεις και τελειώνεις μετά από ένα-δυο ποτήρια, αυτό είναι επιστήμη. Άντον Τσέχωφ, 1860-1904,  Ρώσος Συγγραφέας
Ισχυρίζομαι ότι μία εκκλησία με αλεξικέραυνο στη στέγη, δηλώνει έλλειψη πίστης. Doug McLeod,   γ. 1946,   Αμερικανός μπλουζίστας
Πίστευε και μη ερεύνα. Εκκλησιαστικό αξίωμα (προέλευση από Θεόδοτο,επίσκοπο Αγκύρας, στην Γ' Οικ. Σύνοδο της Εφέσου, το 431) Πηγή.
Σημείωση: Το επιχείρημα με την θέση του κόμματος (,) μέσα στο  «Πίστευε και μη ερεύνα» , η οποία αλλάζει και το νόημα της φράσης, είναι σύγχρονο εφεύρημα,  προς δικαιολόγηση των αδικαιολογήτων… Ας μην ξεχνούμε τον Επίσκοπο Καισαρείας, Ευσέβειο, τον μεγαλύτερο παραχαράκτη της Ιστορίας που είπε: «όπως και να έχουν τα πράγματα, τα ευαγγέλια έχουν το δίκιο» (επιστιμονικότατον…).
Το επιχείρημα των ιερωμένων «Ερευνάτε τις γραφές» αφορά μόνο τις θρησκευτικές γραφές, γιατί η ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΤΟΣ ΓΡΑΦΩΝ, ΕΧΕΙ ΑΦΟΡΙΣΤΕΙ από τις Ε’, ΣΤ’ και Ζ’ οικουμενικές συνόδους καθώς και τους πατριάρχες Κωνσταντινουπόλεως Φιλόθεο (385-412), Μηνά (536-552) και Επίσκοπο Αλεξανδρείας Δημήτριο (230) και πολύ αργότερα ο Γρηγόριος Ε’ αφόρισε την Άλγεβρα, Γεωμετρία και Λογάριθμους, γιατί η γνώση είναι κακή για την υγεία της ψυχής και η σοφία η καταστροφή της.
"Για την υγιή φιλοσοφία, αξία έχουν οι αποδείξεις, όχι οι ύβρεις. Άλλωστε οι αληθινοί φιλόσοφοι, δεν συνηθίζουν να χρησιμοποιούν σχολαστικούς συλλογισμούς, ούτε συλλογισμούς πραγματικούς και ορθολογικούς. Δεν είναι δογματικοί, ούτε αποδέχονται την αλήθεια εκ των προτέρων αξιωματικά, αλλά μόνο εκ των υστέρων κριτικά. Με άλλα λόγια ζητούν αποδείξεις και όχι λόγια". Παναγιώτης Κορδικάς (1762-1827) (Η Ιστορία πρέπει να ξαναγραφεί, του κ. Γεράσιμου Καλογεράκη)
Η Φιλοσοφία είναι η έρευνα της Αλήθειας και φώς της Αλήθειας η απόδειξη. Και της απόδειξης αρχή ο συναπτόμενος συλλογισμός. Και κανένα πράγμα δεν υπάρχει χωρίς αιτία και κανένας συλλογισμός δίχως λογική προϋπόθεση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αρχειοθήκη ιστολογίου