skip to main |
skip to sidebar
O ΛΕΩΝ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ, βρίσκεται στη δυτική όχθη του Στρυμόνα, δίπλα στην παλιά γέφυρα. Πρώτη φορά έγινε γνωστή η ύπαρξη του ευρήματος στην Αθήνα από μια αναφορά της 7ης μεραρχίας του Ελληνικού Στρατού το 1912. Κατά το μήνα Αύγουστο 1916, Άγγλοι στρατιώτες της 8ης ταξιαρχίας της 27ης μεραρχίας του 16ου αγγλικού σώματος στρατού, που κατασκεύαζαν οχυρωματικά έργα στη γέφυρα της Αμφίπολης, προσπάθησαν να μεταφέρουν τα μαρμάρινα κομμάτια του λιονταριού ως τη θάλασσα με σκοπό να τα κλέψουν και να τα μεταφέρουν στην Αγγλία. Μα η απόπειρά τους ματαιώθηκε διότι μόλις οι Βούλγαροι είχαν καταλάβει το Παγγαίο και άρχισαν να τους βομβαρδίζουν.
Οι αρχαιολογικές έρευνες που έγιναν στην περιοχή το 1922 αποκάλυψαν μια ορθογώνια βάση με πλευρά 10,20 μ., πάνω στην οποία το 1936 στήθηκε το μνημείο,
Το γιγαντιαίο αυτό άγαλμα επανασυναρμολογήθηκε από τα κομμάτια του, που βρέθηκαν στο Στρυμόνα και τοποθετήθηκε σε βάθρο πάνω στα Αρχαία θεμέλια από πέτρες του -2ου αιώνα που ανασύρθηκαν επίσης από το Στρυμόνα, όπου κατά πάσα πιθανότητα είχαν χρησιμοποιηθεί στο μεσαίωνα σαν φράγμα.
Είναι ένα επιβλητικότατο μαρμάρινο λιοντάρι, ύψους 5,37 μ. και εικονίζεται καθιστό στα πίσω πόδια, σε στάση καθισμένου αίλουρου με όρθια τα μπροστινά του πόδια και υψώνει το μεγαλόπρεπο ανάστημα του, λίγο έξω από τα Ν. Κερδύλια Σερρών, στην εθνική οδό Θεσ/νίκης - Καβάλας, κοιτάζοντας περήφανο, επιβλητικό κι ακίνητο, ίσια πάνω απ' τα θολά νερά κατά τη βουβή πόλη. Το πρόσωπο του λιονταριού, που υπήρξε ανέκαθεν ιερό σύμβολο των Μακεδόνων, θα ήταν στραμμένο ασφαλώς κατά την πόλη, εκφράζοντας έτσι πληρέστερα το σκοπό και το μεγαλείο της. Απ' το μισάνοιχτό του στόμα σα να βγαίνει ακατάπαυστα ένας βρυχηθμός βαθύς κι απόκοσμος, σκοτεινό προμήνυμα του αινιγματικού σκοπού του.
Η κατασκευή του μνημείου τοποθετείται, κατά τη γνώμη ορισμένων αρχαιολόγων, στα τέλη του -4ου αρχές του -3ου αιώνα.
Κατά τον καθηγητή Αρβανιτόπουλο, στήθηκε απ' τον Άγνωνα με υπόδειξη του φίλου του Περικλή (κατά το -437-436), για να θυμίζει τους 10.000 νεκρούς που έπεσαν στη μάχη του Δραβίσκου για το μεγαλείο της Αθήνας. Είναι δηλ. επιτύμβιο "πολυάνδρειον" όπως και το λιοντάρι της Χαιρώνειας.
Μετά τις ανασκαφές του 1937 ο καθηγητής της αρχαιολογίας Oscar Broneer υποστήριξε πως ο μαρμάρινος λέοντας στήθηκε προς τιμήν του Λαομέδοντος, γιου του Λαρίχου και έμπιστου φίλου και ναυάρχου του Μ. Αλεξάνδρου. Σύμφωνα με την εκδοχή του καθηγητή Λαζαρίδη, είναι έργο του -4ου αιώνα και δημιουργήθηκε προς τιμήν του Λεωσθένους, ναυάρχου του Μεγάλου Αλεξάνδρου, από τη Μυτιλήνη. Ο Roger υποστήριξε την άποψη ότι το μνημείο στήθηκε προς τιμή του Νεάρχου, ναυάρχου του Μ. Αλεξάνδρου. Τέλος, κατά μια άλλη εκδοχή, ο Λέων ανηγέρθη σαν συμβολικό μνημείο, που εξέφραζε τη μεγάλη δύναμη της πόλης, όπως συνέβη και με τους λέοντες της νήσου Δήλου.
Τέλος, σύμφωνα με τον Σερραίο ιστορικό Γ.Καφταντζή η δημιουργία του μνημείου συνδέεται με το θάνατο σημαντικού προσώπου ή με πολύνεκρη μάχη μεταξύ των Αμφιπολιτών και του Φιλίππου Β' το -356.
Το μνημείο φυλάσσει ζηλότυπα το μυστικό του, ένα μυστικό που γεμίζει απορίες τους ερευνητές.
Η δημιουργία Μουσείου στην περιοχή με σπάνια ευρύματα μαρτυρούν όλες της πτυχές της ιστορίας της Αρχαίας Αμφίπολης και της περιοχής της που αποτέλεσε μια από τις σημαντικότερες πόλεις όλων των εποχών, σε κάθε μορφή και δραστηριότητα ζωής. http://amfipoli.blogspot.com/
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΟ ΘΕΜΑ:
Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ (Ο ΛΕΩΝ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ #2)
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
▼
2011
(671)
-
▼
Μαΐου
(62)
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ, Η ΑΠΩΤΑΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
- ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΕΤΡΑΜΕ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΧΤΥΠΟΥΣ ΤΗΣ...
- ΤΖΟΡΝΤΑΝΟ ΜΠΡΟΥΝΟ. ΣΑΝ ΝΕΟΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΠΕΘΑΝΕ ΓΙΑ ΤΙ...
- ΕΚΕΙΝΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ…
- ΟΙ ΔΡΟΣΟΥΛΙΤΕΣ
- ΤΟ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟ ΛΑΔΙΟΥ ΤΟΥ ΗΡΩΝΑ
- ΟΙ ΝΥΜΦΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ
- Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΧΡΗΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΥΘΙΑΣ
- ΤΟ ΨΕΥΤΟΔΙΛΗΜΜΑ ΤΟΥ ΔΙΧΑΣΜΟΥ
- ΛΕΛΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
- Η ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ και Η ΑΦΥΠΝΙΣΗ ΤΟΥ ...
- ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ
- Ο ΤΡΙΠΟΔΑΣ ΤΩΝ ΠΛΑΤΑΙΩΝ
- Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ Χ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΑΣ
- ΤΗΝ ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΑΝ ΛΑΧΤΑΡΑΣ ΣΕ ΞΕΝΟΥΣ ΜΗΝ ΕΛΠΙΖΕΙΣ. Μ...
- ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ Ο ΜΗΝΑΣ ΕΧΕΙ 9… ΚΙ ΑΛΛΟΥΣ Η ΜΕΡΑ ΤΟΥΣ ...
- ΝΗΦΕ ΚΑΙ ΜΕΜΝΗΣΩ ΑΠΙΣΤΕΙΝ (ΕΠΙΧΑΡΜΟΣ) Μείνε νηφάλι...
- "ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ ΟΡΧΗΣΙΣ ΣΠΟΥΔΑΙΑ" (ΠΛΑΤΩΝ)
- ΖΩΝΤΑΝΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΘΑΝΑΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣ...
- ΚΙ ΟΜΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΘΑΝΑΤΟΥΣ ...
- ΕΝΑ ΑΠΑΝΘΙΣΜΑ ΑΝΤΙΔΑΝΕΙΩΝ
- ΕΜ ΔΕΝ ΤΡΑΒΑΕΙ ΜΑΝΑ ΜΟΥ ΜΠΡΟΣΤΑ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΟ Θ...
- ΤΟ ΔΕΛΦΙΚΟ ΕΨΙΛΟΝ
- ΘΡΙΛΕΡ ΣΤΟΝ ΑΡΑΞΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΚΟΛΛΗΣΗ ΤΟΥ ΡΙΝΑΙΟΥ ΤΡ...
- ΠΕΝΘΕΣIΛΕΙΑ
- Ο ΞΕΝΙΟΣ ΖΕΥΣ - Η ΑΛΗΘΕΙΑ
- ΑΡΓΩ - ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ #1
- ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ, ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ DNΑ
- Η δράση του μητροπολίτη Ιωαννίνων, παρακινώντας το...
- ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
- «ΜΕΓΑΣ» ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
- Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
- ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΑ ΔΕΝ ΓΕΝΝΟΥΝ, ΔΕΝ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ...
- ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ Κ.ΙΤΑΛΙΑΣ
- ΟΧΙ, ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ, ΛΕΓΕΤΑΙ ΧΙΜΑΙΡΑ !!!
- ΠΡΙΑΜΟΣ και ΑΧΙΛΛΕΑΣ – ΙΚΕΣΙΑ και ΕΛΕΟΣ
- ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΘΑΜΑΡ...
- ΔΥΟ ΕΝΤΟΛΕΣ
- Η ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
- ΛΙΑΝΤΙΝΗΣ - Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡ...
- ΜΟΥ ΕΙΠΕΣ ΨΕΜΑΤΑ!!! ΦΩΝΑΞΕ ΑΓΡΙΕΜΕΝΟΣ Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ,...
- …ΓΙΑΤΙ Τ' ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΑ ΣΥΝΤΡΙΜΜΙΑ, ΕΙΜΑΣ...
- ΕΥΛΟΓΗ ΑΠΟΡΙΑ: ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΕΚΛΟΓΕΣ ΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ, Α...
- ΕΛΠΙΔΑ
- ΑΠΑΝΤΩΝ ΤΙΜΙΩΤΕΡΟΝ ΕΣΤΙΝ Η ΠΑΤΡΙΣ
- ΑΡΓΩ - ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ # 2
- ΠΟΣΟ ΣΕ ΑΦΟΡΑ...;;;
- Ο ΓΕΝΝΑΔΙΟΣ ΣΧΟΛΑΡΙΟΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΖΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΤΑΓΗ Σ...
- Η ΓΥΝΑΙΚΑ, ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΩΝ ΣΕΛΕΥ...
- ΑΣΥΓΚΡΙΤΑ ΜΕΓΕΘΗ
- «ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ» ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ και ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΓΙΝΕΤΑ...
- «ΕΙΣ ΑΠΟΛΛΩΝ»
- ΘΕΩΝ Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΥΣ
- "ΟΥΤΕ ΛΕΓΕΙ, ΟΥΤΕ ΚΡΥΠΤΕΙ, ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ"
- ΑΠIΣΤΕΥΤΟ ΚΕIΜΕΝΟ: ΠΟΡΦYΡΙΟΣ ΓAΖΑΣ - EΤΣΙ ΕΞΟΛOΘΡΕ...
- ΟΣ' ΑΣΤΡΑ ΓΥΡΩ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ - ΣΑΠΦΩ
- ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ . ΔΥΟ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΟ...
- ΑΠΟ ΠΟΥ Ν΄ ΑΡΧΙΣΕΙ ΚΑΙ ΠΟΥ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ!!!
- ΒΡΕΣ ΤO ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΝΕΡΟ
- ΤΟ ΠΙΟ ΑΣΤΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ Η ΠΙΟ ΑΥΣ...
- ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ ΗΛΙΔΑ & ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
- O ΛΕΩΝ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου