Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2022

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΑΛΗΘΙΝΟ ΕΑΥΤΟ

«Η δική μας φιλοσοφία που οδηγεί στην ευδαιμονία δεν συνίσταται, όπως μπορεί κανείς να νομίζει, σε μια σειρά συζητήσεων και ένα πλήθος μαθημάτων, ούτε επιδέχεται ατέλειωτες αναλύσεις θεμάτων. Γιατί αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, τίποτε δεν θα εμπόδιζε τους πολυμαθείς να είναι ευτυχείς. Κανένα μάθημα, λοιπόν, όποιο και αν είναι αυτό, δεν μπορεί να συντελέσει στην θεωρία, ούτε καν τα θεωρήματα σχετικά με τα αληθινά όντα, εκτός αν συμμορφώνεται προς αυτά και ο φυσικός τρόπος ζωής μας. Επειδή υπάρχουν, όπως λέγεται, τρεις σκοποί σε καθένα από τα όντα.

Πρόθεσή μας είναι να διερευνήσουμε τον σκοπό του αληθινού Όντος, επειδή αν το καταφέρουμε αυτό θα μας οδηγήσει στην όσο το δυνατόν καλύτερη εναρμόνιση ανάμεσα σε εκείνον που διερευνά και στο αντικείμενο της έρευνας. Γιατί η επάνοδος και η επιστροφή δεν γίνεται προς κάτι άλλο, αλλά προς τον αληθινό Εαυτό. Όχι προς κάτι άλλο, αλλά προς αυτόν με τον οποίον υπάρχει μια αληθινή έμφυτη σύνδεση. Και αυτός είναι ο αληθινός Νους. Έτσι ο σκοπός είναι να ζει κανείς σύμφωνά με αυτόν τον Νου.

Επομένως οι αναλύσεις θεμάτων και τα εξωτερικά μαθήματα έχουν σαν σκοπό απλώς την κάθαρση και δεν μας χαρίζουν την ευδαιμονία. Αν λοιπόν η ευδαιμονία συνίστατο σε φιλοσοφικές αναλύσεις, ο σκοπός αυτός θα μπορούσε να επιτευχθεί και από εκείνους που δεν δίνουν σημασία στον τρόπο ζωής τους, στις πράξεις τους και στην διατροφή τους. Αλλά επειδή για τον σκοπό αυτόν είναι απαραίτητο να ανταλλάξουμε την τωρινή συνηθισμένη ζωή με μια άλλη προκειμένου να καθαρθούμε τόσο με λόγια όσο και με έργα, ας εξετάσουμε ποια λόγια και ποια έργα θα μας επιτρέψουν να επιτύχουμε αυτόν τον σκοπό.»

Οι Μυστηριακές Διδασκαλίες του Πορφυρίου – εκδόσεις Dharma

https://laeta4711.blogspot.com/

-----------------------------

Στο βιβλίο αυτό παρουσιάζονται τέσσερα μικρά και εξαιρετικά σημαντικά έργα του φιλοσόφου Πορφύριου, που έζησε τον τρίτο αιώνα.

Το άντρο των νυμφών.
Η άνοδος στον κόσμο των νοητών όντων.
Ο συμβολισμός των αγαλμάτων.
Ο τρόπος ζωής των φιλοσόφων

Υπήρξε μαθητής του Πλωτίνου και δάσκαλος του Ιάμβλιχου και ήταν βαθύς γνώστης των έργων των άλλων Ελλήνων φιλοσόφων.

Ο Πορφύριος ήταν πολυγραφότατος, ωστόσο ελάχιστα από τα έργα του έχουν διασωθεί ολόκληρα. Ασχολήθηκε με πολλά θέματα και με έναν μοναδικό και πρακτικό τρόπο, που ακόμα και σήμερα θα αποδειχθεί χρήσιμος σε εκείνους που μελετούν και στοχάζονται τα μεγάλα ερωτήματα της ανθρώπινης ύπαρξης. Στα έργα του δεν κάνει μια φιλοσοφική ανάλυση για τέρψη και ψυχαγωγία αυτών που αρέσκονται στις φιλοσοφικές διατριβές. Έχει πάντα κατά νου τον αναγνώστη και προσπαθεί, παρέχοντάς του το νήμα της Αριάδνης, να τον οδηγήσει μέσα από τους σκιώδεις και επικίνδυνους κύκλους του λαβύρινθου στην αντίληψη της πραγματικότητας κι έτσι στην απελευθέρωσή του από τα δεσμά. Τον οδηγεί στην θέωση και στην ταύτιση με τον έναν Εαυτό, μέσω αλληγοριών και εύστοχης ερμηνείας των συμβόλων (από το οπισθόφυλλο του βιβλίου). https://www.politeianet.gr/

--------------------------------

ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ. ΝΕΟΠΛΑΤΩΝΙΚΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ (232-305)

ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ - ΝΕΟΠΛΑΤΩΝΙΚΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ (232-305) - ΟΤΙ ΑΠΕΜΕΙΝΕ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΡΙΧΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΠΥΡΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αρχειοθήκη ιστολογίου