Το ιερό της ΕΥΡΥΝΟΜΗΣ το ανοίγουν μια ορισμένη ημέρα κάθε χρόνο, ενώ τον υπόλοιπο καιρό καθιερώθηκε να το κρατούν κλειστό. Τότε γίνονται θυσίες από την πόλη και από ιδιώτες. Δεν συνέπεσε να βρεθώ στην ΦΙΓΑΛΙΑ την ημέρα της γιορτής και δεν είδα το άγαλμα της ΕΥΡΥΝΟΜΗΣ. Από τους Φιγαλείς άκουσα πως η ξύλινη λατρευτική εικόνα της θεάς είναι ΔΕΜΕΝΗ ΜΕ ΧΡΥΣΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ, και πως έχει τη μορφή γυναίκας ως τους γλουτούς. Το κάτω μέρος εχει τη μορφή ψαριού, πράγμα που ταίριαζε ως γνώρισμα μιας κόρης του ΩΚΕΑΝΟΥ, η οποία ζει στο βυθό της θάλασσας μαζί με την ΘΕΤΙ.
Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2015
ΕΥΡΥΝΟΜΗ
41,4
Δώδεκα
περίπου στάδια από την ΦΙΓΑΛΙΑ υπάρχουν θερμά λουτρά. Όχι μακριά από αυτά ο ποταμός ΛΥΜΑΞ κατεβαίνει προς την ΝΕΔΑ.
Παρά την συμβολή των ρευμάτων είναι το ιερό της ΕΥΡΥΝΟΜΗΣ, σεβαστό από παλαιά
και για την τραχύτητα του εδάφους δύσκολα προσιτό. Περί το ιερό υπάρχουν πολλά
και πυκνά κυπαρίσσια. Σχετικά με την ΕΥΡΥΝΟΜΗ η κοινότερη άποψη μεταξύ των
Φιγαλέων είναι πως πρόκειται για ένα προσωνύμιο της ΑΡΤΕΜΗΣ. Όσοι όμως από
αυτούς διέσωσαν αρχαίες αναμνήσεις λένε πως η ΕΥΡΥΝΟΜΗ είναι κόρη του ΩΚΕΑΝΟΥ, αναφερόμενη
και από τον ΟΜΗΡΟ στην Ιλιάδα, πως είχε υποδεχθεί μαζί με την ΘΕΤΙ, τον
ΗΦΑΙΣΤΟ.
Το ιερό της ΕΥΡΥΝΟΜΗΣ το ανοίγουν μια ορισμένη ημέρα κάθε χρόνο, ενώ τον υπόλοιπο καιρό καθιερώθηκε να το κρατούν κλειστό. Τότε γίνονται θυσίες από την πόλη και από ιδιώτες. Δεν συνέπεσε να βρεθώ στην ΦΙΓΑΛΙΑ την ημέρα της γιορτής και δεν είδα το άγαλμα της ΕΥΡΥΝΟΜΗΣ. Από τους Φιγαλείς άκουσα πως η ξύλινη λατρευτική εικόνα της θεάς είναι ΔΕΜΕΝΗ ΜΕ ΧΡΥΣΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ, και πως έχει τη μορφή γυναίκας ως τους γλουτούς. Το κάτω μέρος εχει τη μορφή ψαριού, πράγμα που ταίριαζε ως γνώρισμα μιας κόρης του ΩΚΕΑΝΟΥ, η οποία ζει στο βυθό της θάλασσας μαζί με την ΘΕΤΙ.
Το ιερό της ΕΥΡΥΝΟΜΗΣ το ανοίγουν μια ορισμένη ημέρα κάθε χρόνο, ενώ τον υπόλοιπο καιρό καθιερώθηκε να το κρατούν κλειστό. Τότε γίνονται θυσίες από την πόλη και από ιδιώτες. Δεν συνέπεσε να βρεθώ στην ΦΙΓΑΛΙΑ την ημέρα της γιορτής και δεν είδα το άγαλμα της ΕΥΡΥΝΟΜΗΣ. Από τους Φιγαλείς άκουσα πως η ξύλινη λατρευτική εικόνα της θεάς είναι ΔΕΜΕΝΗ ΜΕ ΧΡΥΣΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ, και πως έχει τη μορφή γυναίκας ως τους γλουτούς. Το κάτω μέρος εχει τη μορφή ψαριού, πράγμα που ταίριαζε ως γνώρισμα μιας κόρης του ΩΚΕΑΝΟΥ, η οποία ζει στο βυθό της θάλασσας μαζί με την ΘΕΤΙ.
Παυσανίας - ΑΡΚΑΔΙΚΑ [VIII) 41,4
Ετικέτες:
Ιστορία,
Μυθολογία-κι αυτή Ιστορία είναι,
Φιλοσοφία
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Φόρμα επικοινωνίας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2010
(489)
- ► Ιανουαρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (77)
- ► Δεκεμβρίου (82)
-
►
2011
(671)
- ► Ιανουαρίου (76)
- ► Φεβρουαρίου (77)
- ► Σεπτεμβρίου (40)
- ► Δεκεμβρίου (63)
-
►
2012
(612)
- ► Ιανουαρίου (56)
- ► Φεβρουαρίου (47)
- ► Σεπτεμβρίου (60)
- ► Δεκεμβρίου (53)
-
►
2013
(594)
- ► Ιανουαρίου (66)
- ► Φεβρουαρίου (51)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (26)
-
►
2014
(450)
- ► Ιανουαρίου (44)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (46)
- ► Δεκεμβρίου (38)
-
▼
2015
(477)
-
▼
Ιανουαρίου
(54)
- ΘΑΡΓΗΛΟΣ ΑΡΤΟΣ. Η ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΤΑ
- ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΣΤΗΜΗ
- ΠΩΣ Ο ΠΑΝΑΣ ΕΓΙΝΕ ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΚΑΙ Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ, ΚΙ ΑΥΤΗ...
- ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟΧΡΟΝΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΜΙΑ «ΣΚΟΥΛΗΚΟΤΡΥΠΑ»
- ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ ή ΣΚΟΥΛΗΚΟΤΡΥΠΑ;
- Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ
- ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΤΑΥΡΟΚΑΘΑΨΙΑ! ΥΠΕΡΟΧΟ ΘΕΑΜΑ ΜΕ ΑΝΕΓΓΙΧΤΟΥ...
- «ΑΝ ΜΟΛΥΝΕΤΕ ΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΣΑΣ, ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΤΕ ΚΑΠΟΙΑ ΝΥ...
- ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΟ ΕΙ ή ΑΛΛΙΩΣ ΤΑ ΔΥΟ Ε
- TO ΚΗΡΥΚΕΙΟΝ - ΤΟ ΕΜΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΡΜΗ!
- ΤΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΦΩΤΙΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
- ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ - ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ
- Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ
- ΕΥΡΥΝΟΜΗ
- Η ΕΥΡΥΝΟΜΗ Η ΘΕΑ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ
- ΚΙ ΟΜΩΣ ΤΑ ΕΙΧΑΝ ΠΕΙ…
- ΔΥΟ ΚΟΣΜΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ - ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
- ΕΛΠΙΔΑ, ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
- Θέλουμε πράγματι νά γίνουμε Ἕλληνες;
- ΟΙ ΕΡΜΑΪΚΕΣ ΣΤΗΛΕΣ («ΕΡΜΑΙ») ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
- Dorothy King about Macedonia & Ancient Macedonians...
- ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΑΚΡΙΒΑ (Τα πιο πολλά πάνε χαμέ...
- ΡΕΝΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΛΕ...
- ΝΟΜΟΣ ΣΕΡΡΩΝ - ΗΜΕΡΑ ΓΥΝΑΙΚΟΚΡΑΤΙΑΣ
- ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΛΕΕΙ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΥΜΝΟ ΜΕΣΑ Σ...
- ΟΙ ΚΕΡΑΥΝΟΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
- ΕΝ ΒΥΘΩ ΓΑΡ Η ΑΛΗΘΕΙΑ
- Ο ΑΝΤΙΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΙΩΝ
- Η ΚΑΤΑΛΗΨΙΣ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΚΑΙ Η ...
- 9 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥ
- Ο ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Ο ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΟΥ 1611
- Η ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ Η ΜΕΔΟΥΣΑ
- ΠΑΝΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ (Ποίημα)
- ΠΕΡΙ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ (της λέξεως ΑΙΓΑΙΟΝ)
- «ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ» Η ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΛΕΞΕΩΣ
- ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ – ΔΟΓΜΑΤΙΣΜΟΣ. ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΣΥΜΒΑΤΕΣ
- ΟΙ ΦΥΓΟΣΤΡΑΤΟΙ
- Η ΜΝΗΜΗ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΓΓΙΞΕΙΣ ΠΟΝΕΙ - ΓΙΩΡΓΟΣ Σ...
- ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕ…
- Η ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
- Η ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΑΓΝΟΙΑΣ
- Ο ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΑ
- ΣΥΜΗ - ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΝΗΣΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
- Ο ΜΟΝΟΦΘΑΛΜΟΣ ΒΟΣΚΟΣ & Ο ΣΟΦΟΣ ΛΥΚΟΣ
- ΑΙΓΙΝΑ - Η ΤΡΙΤΗ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΤΡΙΓΩΝΟΥ
- Η ΛΕΞΗ "ΦΙΛΟΤΗΣ"
- Η ΙΔΙΑ ΠΑΝΑΡΧΑΙΗ ΦΩΝΗ
- ΜΙΑ ΚΟΥΚΙΔΑ…
- ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΕΩΣ
- ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΤΙΑ ΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΗ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
- Ο ΜΑΡΤΥΡΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΗΣ ΥΠΑΤΙΑΣ
- Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜ...
- ΝΑ ΝΟΣΤΑΛΓΕΙΣ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ, ΖΩΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ, ...
- Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΚΡΥΦΟΣ ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ ΣΤΟ ΑΚΡΑΙΦΝΙΟ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
- ► Φεβρουαρίου (43)
- ► Σεπτεμβρίου (28)
- ► Δεκεμβρίου (30)
-
▼
Ιανουαρίου
(54)
-
►
2016
(388)
- ► Ιανουαρίου (2)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (43)
-
►
2017
(522)
- ► Ιανουαρίου (47)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (45)
- ► Δεκεμβρίου (41)
-
►
2018
(521)
- ► Ιανουαρίου (49)
- ► Φεβρουαρίου (46)
- ► Σεπτεμβρίου (36)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2019
(354)
- ► Ιανουαρίου (53)
- ► Φεβρουαρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Δεκεμβρίου (17)
-
►
2020
(290)
- ► Ιανουαρίου (31)
- ► Φεβρουαρίου (25)
- ► Σεπτεμβρίου (26)
- ► Δεκεμβρίου (27)
-
►
2021
(312)
- ► Ιανουαρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (33)
- ► Σεπτεμβρίου (24)
- ► Δεκεμβρίου (21)
-
►
2022
(420)
- ► Ιανουαρίου (30)
- ► Φεβρουαρίου (16)
- ► Σεπτεμβρίου (30)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2023
(472)
- ► Ιανουαρίου (39)
- ► Φεβρουαρίου (36)
- ► Σεπτεμβρίου (42)
- ► Δεκεμβρίου (41)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου