Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015
ΕΛΠΙΔΑ, ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
Η
ελπίδα έχει νόημα για τους περισσότερους, όταν βρίσκονται σε φάση αναμονής. Το
θέμα είναι να μην την συγχέουν με την έννοια της τύχης. Σε αυτή την περίπτωση
αντιμετωπίζουν τα πάντα με ένα παθητικό τρόπο και δεν συμμετέχουν σε καμία
προσπάθεια αλλαγής. Μόνο όταν δεν ελπίζεις τίποτα, δεν φοβάσαι τίποτα κι είσαι
ελεύθερος. Η ελπίδα βρίσκει τα όρια της με την ανάγκη. Σε αυτό το σημείο
βρίσκουμε τον αγώνα και μάλιστα την πάλη της αναγκαιότητας ενάντια στην
τυχαιότητα. Αυτός είναι ο σκοπός της νοημοσύνης, για να προσφέρει το έργο της
στους άλλους, στην ανθρωπότητα. Η ελπίδα είναι λοιπόν η αρχή που μετατρέπεται
σε αξία μέσω της ανάγκης. Είναι μία διαδικασία που γνωρίζει πολύ καλά ο
ελληνισμός. Το έχει ζήσει και πριν από κάθε μεγάλη μάχη: στο Μαραθώνα, στις
Θερμοπύλες και στη Σαλαμίνα. Ο συνδυασμός της ελπίδας και της ανάγκης
δημιουργεί ένα μαχητικό πεδίο, στο οποίο συσπειρώνεται ο ελληνισμός, όταν
κατανοεί ότι υπάρχει ένα εχθρικό πλαίσιο που προσπαθεί να τον καταστρέψει. Σε
φάση ειρήνης, όλοι μιλούν για την διχόνοια του ελληνισμού. Δεν έχει σημασία.
Είναι απλώς η έκφραση της μιζέριας και της μετριότητας. Ο ελληνισμός είναι μία
προσφορά για την ανθρωπότητα. Έδειξε ιστορικά ότι η δημοκρατία μπορεί ν’
αντισταθεί ενάντια στη βαρβαρότητα. Απέδειξε ότι η εσωστρέφεια αλλάζει τον
κόσμο. Έδωσε βάση στην έννοια της φιλοξενίας και οδήγησε στον αλτρουισμό. Ο
ελληνισμός δεν έχει φοβικά σύνδρομα. Είναι γενναιόδωρος, διότι πάσχει για τους
άλλους κι όχι μόνο τους δικούς του. Οι άνθρωποί του είναι οι άνθρωποι. Ο κόσμος
του είναι ο κόσμος. Κάθε προσπάθεια κατηγορίας ενάντια στον ελληνισμό είναι
καταδικασμένη αξιακά. Κατά συνέπεια, είναι ορθολογικό να λειτουργεί ως ανοιχτή
δομή και ως παράδειγμα. Αν η ελληνική τωρινή κοινωνία δεν μπορεί να τον
αναπτύξει, το πρόβλημα δεν προέρχεται από τον ελληνισμό, διότι είναι
διαχρονικός. Υπάρχουν Έλληνες που πιστεύουν στη μνήμη μέλλοντος και αυτοί
παράγουν το απαραίτητο έργο. Με την πάροδο του χρόνου και άλλοι θα συμβάλλουν,
διότι όλοι μας καταλαβαίνουμε πλέον ότι χωρίς μαχητικότητα, ο ελληνισμός θα παραμείνει
μία απλή ανάμνηση. Ενώ είμαστε ένα λαός του χρόνου που γνωρίζει την εμβέλειά
του και πρόσφατα το βάθος του.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Φόρμα επικοινωνίας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2010
(489)
- ► Ιανουαρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (77)
- ► Δεκεμβρίου (82)
-
►
2011
(671)
- ► Ιανουαρίου (76)
- ► Φεβρουαρίου (77)
- ► Σεπτεμβρίου (40)
- ► Δεκεμβρίου (63)
-
►
2012
(612)
- ► Ιανουαρίου (56)
- ► Φεβρουαρίου (47)
- ► Σεπτεμβρίου (60)
- ► Δεκεμβρίου (53)
-
►
2013
(594)
- ► Ιανουαρίου (66)
- ► Φεβρουαρίου (51)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (26)
-
►
2014
(450)
- ► Ιανουαρίου (44)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (46)
- ► Δεκεμβρίου (38)
-
▼
2015
(477)
-
▼
Ιανουαρίου
(54)
- ΘΑΡΓΗΛΟΣ ΑΡΤΟΣ. Η ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΤΑ
- ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΣΤΗΜΗ
- ΠΩΣ Ο ΠΑΝΑΣ ΕΓΙΝΕ ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΚΑΙ Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ, ΚΙ ΑΥΤΗ...
- ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟΧΡΟΝΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΜΙΑ «ΣΚΟΥΛΗΚΟΤΡΥΠΑ»
- ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ ή ΣΚΟΥΛΗΚΟΤΡΥΠΑ;
- Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ
- ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΤΑΥΡΟΚΑΘΑΨΙΑ! ΥΠΕΡΟΧΟ ΘΕΑΜΑ ΜΕ ΑΝΕΓΓΙΧΤΟΥ...
- «ΑΝ ΜΟΛΥΝΕΤΕ ΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΣΑΣ, ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΤΕ ΚΑΠΟΙΑ ΝΥ...
- ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΟ ΕΙ ή ΑΛΛΙΩΣ ΤΑ ΔΥΟ Ε
- TO ΚΗΡΥΚΕΙΟΝ - ΤΟ ΕΜΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΡΜΗ!
- ΤΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΦΩΤΙΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
- ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ - ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ
- Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ
- ΕΥΡΥΝΟΜΗ
- Η ΕΥΡΥΝΟΜΗ Η ΘΕΑ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ
- ΚΙ ΟΜΩΣ ΤΑ ΕΙΧΑΝ ΠΕΙ…
- ΔΥΟ ΚΟΣΜΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ - ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
- ΕΛΠΙΔΑ, ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
- Θέλουμε πράγματι νά γίνουμε Ἕλληνες;
- ΟΙ ΕΡΜΑΪΚΕΣ ΣΤΗΛΕΣ («ΕΡΜΑΙ») ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
- Dorothy King about Macedonia & Ancient Macedonians...
- ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΑΚΡΙΒΑ (Τα πιο πολλά πάνε χαμέ...
- ΡΕΝΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΛΕ...
- ΝΟΜΟΣ ΣΕΡΡΩΝ - ΗΜΕΡΑ ΓΥΝΑΙΚΟΚΡΑΤΙΑΣ
- ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΛΕΕΙ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΥΜΝΟ ΜΕΣΑ Σ...
- ΟΙ ΚΕΡΑΥΝΟΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
- ΕΝ ΒΥΘΩ ΓΑΡ Η ΑΛΗΘΕΙΑ
- Ο ΑΝΤΙΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΙΩΝ
- Η ΚΑΤΑΛΗΨΙΣ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΚΑΙ Η ...
- 9 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥ
- Ο ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Ο ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΟΥ 1611
- Η ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ Η ΜΕΔΟΥΣΑ
- ΠΑΝΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ (Ποίημα)
- ΠΕΡΙ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ (της λέξεως ΑΙΓΑΙΟΝ)
- «ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ» Η ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΛΕΞΕΩΣ
- ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ – ΔΟΓΜΑΤΙΣΜΟΣ. ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΣΥΜΒΑΤΕΣ
- ΟΙ ΦΥΓΟΣΤΡΑΤΟΙ
- Η ΜΝΗΜΗ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΓΓΙΞΕΙΣ ΠΟΝΕΙ - ΓΙΩΡΓΟΣ Σ...
- ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕ…
- Η ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
- Η ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΑΓΝΟΙΑΣ
- Ο ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΑ
- ΣΥΜΗ - ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΝΗΣΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
- Ο ΜΟΝΟΦΘΑΛΜΟΣ ΒΟΣΚΟΣ & Ο ΣΟΦΟΣ ΛΥΚΟΣ
- ΑΙΓΙΝΑ - Η ΤΡΙΤΗ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΤΡΙΓΩΝΟΥ
- Η ΛΕΞΗ "ΦΙΛΟΤΗΣ"
- Η ΙΔΙΑ ΠΑΝΑΡΧΑΙΗ ΦΩΝΗ
- ΜΙΑ ΚΟΥΚΙΔΑ…
- ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΕΩΣ
- ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΤΙΑ ΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΗ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
- Ο ΜΑΡΤΥΡΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΗΣ ΥΠΑΤΙΑΣ
- Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜ...
- ΝΑ ΝΟΣΤΑΛΓΕΙΣ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ, ΖΩΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ, ...
- Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΚΡΥΦΟΣ ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ ΣΤΟ ΑΚΡΑΙΦΝΙΟ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
- ► Φεβρουαρίου (43)
- ► Σεπτεμβρίου (28)
- ► Δεκεμβρίου (30)
-
▼
Ιανουαρίου
(54)
-
►
2016
(388)
- ► Ιανουαρίου (2)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (43)
-
►
2017
(522)
- ► Ιανουαρίου (47)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (45)
- ► Δεκεμβρίου (41)
-
►
2018
(521)
- ► Ιανουαρίου (49)
- ► Φεβρουαρίου (46)
- ► Σεπτεμβρίου (36)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2019
(354)
- ► Ιανουαρίου (53)
- ► Φεβρουαρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Δεκεμβρίου (17)
-
►
2020
(290)
- ► Ιανουαρίου (31)
- ► Φεβρουαρίου (25)
- ► Σεπτεμβρίου (26)
- ► Δεκεμβρίου (27)
-
►
2021
(312)
- ► Ιανουαρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (33)
- ► Σεπτεμβρίου (24)
- ► Δεκεμβρίου (21)
-
►
2022
(420)
- ► Ιανουαρίου (30)
- ► Φεβρουαρίου (16)
- ► Σεπτεμβρίου (30)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2023
(472)
- ► Ιανουαρίου (39)
- ► Φεβρουαρίου (36)
- ► Σεπτεμβρίου (42)
- ► Δεκεμβρίου (41)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου