Ο Ορφέας είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο σε αυτό που λέμε Ελληνική Παράδοση. Ο Πρόκλος αναφέρει ότι «άπασα γαρ η παρ’ Έλλησι θεολογία της Ορφικής εστί Μυσταγωγίας έκγονος». Και όπως ασφαλώς θα γνωρίζουμε, ολόκληρο το οικοδόμημα του Ελληνικού Πολιτισμού θεμελιώνεται στην Ελληνική λατρεία. Και αυτή δεν είναι κάτι άλλο παρά ο τρόπος θέασης του βίου, της φύσεως και του παντός. Δηλαδή, η Ελληνική Θεολογία.
Η
Θράκη κατά την εποχή του
Ορφέως,
εκτείνονταν σε μια πολύ ευρύτερη περιοχή
από την σημερινή.
Ας δούμε κάποιες
πληροφορίες σχετικά με τη Θράκη, από το
παλαιό γεωγραφικό λεξικό του Ν. Λορέντη…
Κατά
τους αρχαιοτάτους χρόνους υπήρχον τα
όρια και η έκτασις της χώρας ταύτης
αμυδρώς προσδιωρισμένα· παρ’ Ομήρω
εκλαμβάνεται υπό τούτο το όνομα όλη
η επέκεινα της Θεσσαλίας εκτεινομένη
χώρα της Ευρώπης επί της οποίας αναφέρει
ο ποιητής ως ίδια μέρη την Πιερίαν,
Ημαθίαν και Παιονίαν, κατοικούμενα υπό
των Παιόνων και Κικόνων.
Ο δε Ηρόδοτος συγκαταριθμεί μεταξύ των
εθνών της Θράκης τους Γέτας και Δάκας·
κατά Στράβωνα, Σκύλακα και Πλίνιον, εκτείνετο
η Θράκη από τον Ίστρον ποταμόν έως του
Στρυμόνος·
εκατωκείτο δε το πάλαι η Θράκη από
πολλούς κατ’ ιδίαν λαούς,
έχοντας ίδια έθιμα και νόμους παραλλάττοντας
προς αλλήλους.
(σ. 208)
Άρα, όταν οι αρχαίοι μιλάνε για «Θράκη», αναφέρονται σε μια πολύ ευρύτερη περιοχή από αυτήν που καταλαβαίνουμε σήμερα.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο: Η ελληνική καταγωγή του Ορφέως και η σημασία της
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου