Παρασκευή 27 Ιουνίου 2025

Ο Ερμής και το Πολύτιμο Δώρο της Λογικής

Με την Συγγραφέα Δήμητρα Λιάτσα

Η Δήμητρα Λιάτσα γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη. Έκανε φιλολογικές σπουδές. Ξένες γλώσσες: Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Εργάστηκε επί σειρά ετών στην επιμέλεια βιβλίων. Μετέφρασε άνω των 30 τίτλων κυρίως από την Αγγλική γλώσσα. Έγραψε άρθρα σε περιοδικά και εφημερίδες, με αντικείμενο την Ελληνική Γραμματεία. Έδωσε σειρά ομιλιών προσκεκλημένη από το Ινστιτούτο Αριστοτέλης, με θέμα την Ελληνική Γραμματεία, την Ιστορία και την παιδεία. Από το 2009 ασχολείται με την συστηματική μελέτη του Ομήρου και από το 2014 με την ανάγνωση, τον σχολιασμό και την ανάρτηση στο διαδίκτυο ολόκληρης της Οδύσσειας. Από το 2017 έχει ξεκινήσει και την ανάγνωση, τον σχολιασμό και την ανάρτηση στο διαδίκτυο ολόκληρης της Ιλιάδος.

Η Δήμητρα Λιάτσα είναι συγγραφεύς των βιβλίων: «Τα ψέματα που λένε για την Ελλάδα» (2004) και «Η Ελληνική καταγωγή του Χριστιανικού μύθου» (2013), τα οποία κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Δήλιος.

Ο Αλκαίος είναι συγγραφεύς δύο βιβλίων. Του βιβλίου "Ο Δρόμος του ηγέτη" (Εξαντληθέν) και του βιβλίου "Το μυστικό πεπρωμένο της Ελλάδος". Εκδόσεις Δήλιος.

Λόγοι και Ομιλίες της Δήμητρας Λιάτσα: ΕΔΩ

Ομήρου Ιλιάς: ΕΔΩ

Ομήρου Οδύσσεια: ΕΔΩ

Από «Φρυκτωρίες» και «Βισάλτη»: ΕΔΩ

Ομηρικός Κύκλος

-----------------------------------------------

ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΤΟΥ ΕΡΜΗ #1   &   ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΤΟΥ ΕΡΜΗ #2

Μήπως ο Όμηρος μεταφέρει πληροφορίες, από τις οποίες προκύπτει, ότι υπήρχε γνώση της γενετικής από πανάρχαιες ακόμη εποχές;;;

Ο τρόπος, με τον οποίον έχουν διασωθεί πληροφορίες πανάρχαιας επιστημονικής γνώσης δια μέσου των χιλιετιών, είναι η Ελληνική Μυθολογία.

Πέμπτη 26 Ιουνίου 2025

Ο ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ, ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ο Ευστάθιος Θεσσαλονίκης (περ. 1115 – 1195/6) ήταν Βυζαντινός λόγιος και κληρικός. Είχε καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη, έγινε επίσκοπος Μύρων της Μικράς Ασίας και αργότερα Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης (περίπου το 1178). Είναι ιδιαίτερα γνωστός για την ιστορία του αναφορικά με τη λεηλασία της Θεσσαλονίκης από τους Νορμανδούς το 1185 (στην οποία αιχμαλωτίστηκε προσωρινά), αλλά και τα ερμηνευτικά σχόλιά του για τον Όμηρο.

Η ζωή του

Υπήρξε μοναχός στην Ιερά Μονή Αγίου Φλώρου της Κωνσταντινούπολης, εξ ου και το προσωνύμιο Κατάφλωρος. Μετέπειτα κατέστη σύμβουλος επί των δεήσεων, «μαΐστωρ ρητόρων» (δηλαδή καθηγητής ρητορικής) και διάκονος της εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης. Έγινε επίσκοπος Μύρων της Μικράς Ασίας και έπειτα Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης, γύρω στα 1178, έως και τον θάνατό του. Ως Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης συγκρούστηκε με τους "δυνατούς" της πόλης και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πόλη για λίγο. Επίσης, διατηρούσε αλληλογραφία με σημαντικά πρόσωπα της πολιτικής ζωής.

Βαθύς γνώστης της Αρχαίας Ελληνικής λογοτεχνίας σχολίασε την Ιλιάδα και την Οδύσσεια του Ομήρου, τον Διονύσιο τον Περιηγητή και τον Πίνδαρο. Μετά την κοίμησή του, τους επικήδειους λόγους του διάβασαν οι Άγιος Ευθύμιος και Άγιος Μιχαήλ Χωνιάτης, αποσπάσματα των οποίων σώζονται σε βιβλιοθήκη της Οξφόρδης. Ο μαθητής του Νικήτας Χωνιάτης τον επαίνεσε, επίσης, ως τον πιο καλλιεργημένο άνθρωπο της γενιάς του, κάτι που είναι δύσκολο να αμφισβητήσει κανείς ιστορικά.

Το έργο του

Ο Ευστάθιος έγραψε εκτενώς σχόλια για Αρχαίους ποιητές, θεολογικές πραγματείες, ομιλίες, επιστολές, εγκώμια, επιταφίους, καθώς και μία ιστορία της άλωσης της Θεσσαλονίκης το 1185.
Αναλυτικά, τα σημαντικότερα έργα του είναι τα ακόλουθα:

  1. Ιστορικόν της Αλώσεως της Θεσσαλονίκης υπό των Νορμανδών. Πρόκειται για μαρτυρία του ιδίου τόσο της άλωσης όσο και των δεινών που υπέφεραν οι πολίτες κατόπιν. Στις πρώτες σελίδες των απομνημονευμάτων του, ο Ευστάθιος περιγράφει τις πολιτικές εξελίξεις στην Κωνσταντινούπολη από το θάνατο του Μανουήλ Α΄ Κομνηνού ως τη σύντομη βασιλεία του Αλεξίου Β΄ Κομνηνού και το σφετεριστή Ανδρόνικο Α’ Κομνηνό. Στις γραμμές του περιλαμβάνει επίσης σχόλια για τις πράξεις ευγενών και άλλων σημαντικών προσωπικοτήτων της εποχής.

  2. Παρεκβολαὶ εις την Ομήρου Ιλιάδα καὶ Οδύσσειαν. Δεν πρόκειται για δικά του κείμενα, αλλά για συλλογή από πονήματα προηγουμένων σχολιαστών. Η απέραντη αυτή συλλογή δείχνει υψηλού επιπέδου επιμέλεια εκ μέρους του Ευσταθίου, ώστε να διασφαλίσει το σεβασμό απέναντι στις αληθινές πηγές. Οι Παρεκβολές αποτελούν το κορυφαίο μεσαιωνικό σύγγραμμα σχετικά με τα Ομηρικά έπη, ιδίως αφού οι πηγές του Ευσταθίου που ήταν διαθέσιμες στις τότε βιβλιοθήκες της Κωνσταντινούπολης (Αρίσταρχος Σαμοθράκης, Ζηνόδοτος, Αριστοφάνης ο Βυζάντιος, Δειπνοσοφιστές) μας έχουν χαθεί.

  3. Παρατηρήσεις για τον Διονύσιο τον Περιηγητή, που αφιέρωσε στον Ιωάννη Δούκα, γιό του Ανδρονίκου Καματηρού. Το βιβλίο αυτό μας μεταφέρει αρκετό περιεχόμενο από τις «Γεωγραφίες των Ελλήνων» του Διονυσίου.

  4. Σχόλια για τον Πίνδαρο. Δυστυχώς, μόνο η εισαγωγή τους σώζεται σήμερα.

  5. Περί βυζαντινής μουσικής προσωδίας και Ερμηνεία στον ιαμβικό κανόνα της Πεντηκοστής του Ιωάννου Δαμασκηνού.

----------------------

Το ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ παρουσιάζει την ομιλία της θεολόγου ΘΕΚΛΑΣ ΚΑΒΟΥΝΗ, "Ο ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ, ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ". Προλογίζουν ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΕΚΑΚΗΣ, ΕΙΡΗΝΗ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ. Η ομιλία έγινε στην Σχολή ΦΡΟΝΕΙΝ στο Θησείο την 1η Ιουνίου 2020. 

Η Αρχαία Τελετή που Αποκάλυψε την Αλήθεια της Ψυχής

Σε αυτό το ταξίδι στην Αρχαία Ελευσίνα, αποκαλύπτουμε τα μυστικά των Ελευσίνιων Μυστηρίων, μιας από τις πιο ιερές και μυστικιστικές λατρείες της Αρχαιότητας. Μέσα από τη λατρεία της Δήμητρας και της Περσεφόνης, εξετάζουμε τον κύκλο της ζωής, του θανάτου και της αναγέννησης, καθώς και τη βαθιά σύνδεση της ψυχής με το θείο φως. Από την κάθοδο της Περσεφόνης στον Άδη μέχρι την κορύφωση των τελετών στο Τελεστήριο, αποκαλύπτουμε τη διαχρονική σοφία που μας διδάσκει ότι η ψυχή είναι αθάνατη και πάντα βρίσκει τον δρόμο προς το φως.

Τετάρτη 25 Ιουνίου 2025

Το άγαλμα του Ποσειδώνα στα Κανάρια νησιά στέκεται αγέρωχο μέσα στον Ωκεανό!

Προς τιμήν του Ποσειδώνα, Θεού της θάλασσας, οι Ισπανοί έχουν ανεγείρει ένα χάλκινο άγαλμα ύψους 4,20 μέτρων κυριολεκτικά μέσα στη θάλασσα.

Το άγαλμα φιλοτεχνήθηκε από τον γλύπτη Luis Arencibia Betancor και εγκαινιάσθηκε το Σεπτέμβριο του 2001.
Αποτελεί ένα είδος κολοσσού που ανεγέρθηκε στα Κανάρια νησιά της Ισπανίας, στην παραλία Melenara, στις ακτές του δήμου της Telde, ως ένα από τα λίγα μνημειώδη γλυπτά που ενσωματώνονται σε ένα όμορφο σενάριο με φόντο την αληθινή φύση.

Ο Ποσειδώνας ταυτόχρονα τρομακτικός, άγριος, γενναίος, άγρυπνος και ευεργετικός.

Ο Ποσειδώνας με το ένα χέρι κρατάει την τρίαινα και με τον άλλο προσκαλεί τη θάλασσα να εισέλθει. Όταν η παλίρροια ανεβαίνει, φαίνεται ότι περπατά πάνω στα νερά.

Κατά τη διάρκεια καταιγίδων, η θάλασσα μέσω γιγαντιαίων κυμάτων καταρρέει πάνω από την πλάτη του Ποσειδώνα, πράγμα που τον καθιστά ακόμα πιο ισχυρό και ένδοξο. Παρακολουθώντας το αισθανόμαστε δέος.

Οι κάτοικοι της περιοχής αναφέρονται στην περίεργη επίδραση της απαθούς ματιάς του. Όταν τα μάτια του λάμπουν στο σκοτάδι, σε ταξιδεύουν στα βάθη του χρόνου με ένα τρόπο μαγικό…

https://www.hellenicnet.org/2022/08/t_20.html

-----------------------------------

 ΓΛΥΠΤΟ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΑΘΗΝΑΣ ΣΤΗ ΒΑΛΕΝΘΙΑ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ

Το Αγαλμα του Σωκράτη και του Προμηθέα στο Μοντεβιδέο την πρωτεύουσα ης Ουρουγουάης

Άγαλμα της Θεάς Αθηνάς, στην Γκουανταλαχάρα του Μεξικό! ΟΙ ΜΕΞΙΚΑΝΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, Η ΣΟΦΙΑ ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ

Σάββατο 21 Ιουνίου 2025

ΘΕΡΙΝΟ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟ - Ο ΚΛΗΔΟΝΑΣ - ΠΑΝΑΡΧΑΙΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΕΘΙΜΟΝ – Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ - "ΕΘΗ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΕ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΑ"

Πηγή εικόνας: https://www.voltarakia.gr/

Ο ΟΜΗΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ. - ΚΑΙ Ο ΑΙΣΧΥΛΟΣ ΕΙΣ ΤΟΝ "ΠΡΟΜΗΘΕΑ ΔΕΣΜΩΤΗ". - ΚΛΗΔΟΝΙΣΜΟΣ ΕΛΕΓΕΤΟ Ο ΔΙΔΟΜΕΝΟΣ ΧΡΗΣΜΟΣ.

ΠΩΣ ΠΡΟΗΛΘΕ ΤΟ ΠΗΔΗΜΑ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ.

Η γιορτή του Κλήδονα είναι μια από τις Αρχαιότερες εκφράσεις του παραδοσιακού Πολιτισμού της Ελληνικής υπαίθρου.

Κατάγεται από τις τελετουργίες καθαρμού και μαντείας της Αρχαίας Ελλάδας και βασίζεται στην μαγική δύναμη του λόγου, δηλ. ότι ο λόγος μπορεί να επηρεάσει την εξέλιξη των πραγμάτων: Στο πλαίσιο μιας  τελετουργίας, τα σημαινόμενα του εκφωνούμενου λόγου μπορούν να γίνουν πράξη.

Ειδικότερα, η λέξη κλήδονας μαρτυρείται από την αρχαϊκή εποχή (-8ος  -7ος αιώνας), στα έπη του Ομήρου και του Ησιόδου, με τους τύπους κληδών – κληηδών – κλεηδών – κληδόνα, που η αρχική τους σημασία είναι φωνή, φήμη, θεϊκός λόγος, προφητεία.

Για την δύναμη του λόγου και τις συναφείς τελετουργίες σώζονται μαρτυρίες από τους Αρχαίους συγγραφείς, τον Ησίοδο [Έργα και Ημέραι, 763-764], τον Πλούταρχο [Περί Ίσιδος και Οσίριδος, 356 Ε], τον Αιλιανό [Περί ζώων ιδιότητος, 11],  τον Δίωνα Χρυσόστομο [Λόγοι, 32, 364 D], ενώ η σχέση του λόγου με τα πράγματα ως φιλοσοφικό  (και γλωσσολογικό) πρόβλημα αποτέλεσε αντικείμενο των πλατωνικών διαλόγων.

Ο Αισχύλος στον "Προμηθέα Δεσμώτη", αναφέρει τον κλήδονα με όσα λέγει στο χορό των ωκεανίδων νυμφών:

Τρόπους δε μαντικής εστοίχισα

κάκρινα πρώτος εξ ονειράτων α χρη
ύπαρ γενέσθαι κληδόνας δε δυσηκρίτους
εγνώρισ' αυτοίς...

Ο σημερινός κλήδονας είναι πανελλήνιο έθιμο. Η γιορτή αυτή συμπίπτοντας με το θερινό ηλιοστάσιο προέρχεται από την λατρεία του Ηλίου Απόλλωνα.

Στη Θράκη, Μακεδονία, Θεσσαλία, Στερεά, Νησιά, Κρήτη και Πελοπόννησο παντού τελείται το έθιμο με φωτιές και πηδήματα. 

Σ' όλη την Ελλάδα, συνηθίζουν να ανάβουν πολυπληθείς πυράς, που πηδούν πάνω τους παιδιά, νέοι, νέες, γέροντες, είτε χορεύουν ψάλλοντας διάφορα τραγούδια. Σε πολλά μέρη σήμερα τη λένε "Τ' Αγιαννιού του λιοτροπιού".

Η ημέρα του θερινού ηλιοστασίου γιορτάζεται από αρχαιοτάτων χρόνων με τιμές στον φωτοδότη και ζωοδότη Ήλιο. Το πήδημα της φωτιάς προήλθε από τη γνώμη ότι "τα συμβαίνοντα αυτοίς δυσχερή κατακαίεσθαι και ετέροις αγαθοίς επιτυγχάνειν".

Ο Ζωναράς (12ος αι. βυζαντινός χρονογράφος, θεολόγος και νομικός που έζησε στην Κωνσταντινούπολη.) αποκαλεί τις αναπτόμενες φωτιές και τα πηδήματα "έθη Ελληνικά τε και Εθνικά".

Τα έθιμα αυτά της υπαίθρου είναι αρχαιοελληνικής προελεύσεως, που καταδικάζονται από την Εκκλησία (65ος Κανόνας της Πενθέκτης Συνόδου του 691) και τείνουν να εκλείψουν, αν δεν έχουν εκλείψει, σε μια εποχή έντονης αστικοποίησης.

Οι σύγχρονοι εθνικοί τιμούν ιδιαίτερα αυτήν την ημέρα.

Ένας απόηχός τους ακούγεται ακόμη στο νοσταλγικό τραγούδι των Σπανού/Παπαδόπουλου «Στην Αριστοτέλους»: ...Και φωτιές ανάβανε στους απάνω δρόμους, τ’ Αϊ Γιάννη θα ’τανε θαρρώ...

Το Θερινό Ηλιοστάσιο συνδυάζεται με τις φωτιές τ’ Αϊ Γιαννιού και τον Κλήδονα. Στο τραγούδι που ακολουθεί, επίσης αναφέρεται. 

----------------------------------------

ΘΕΡΙΝΟ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟ, Η ΠΥΛΗ ΕΙΣΟΔΟΥ ΤΩΝ ΨΥΧΩΝ 

ΘΕΡΙΝΟ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟ - ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΘΕΡΟΥΣ και λίγα λόγια εξ αφορμής.

Παρασκευή 20 Ιουνίου 2025

Η ΘΕΑ ΑΘΗΝΑ ΔΕΝ ΔΩΡΙΣΕ ΤΥΧΑΙΑ ΤΗΝ ΕΛΙΑ

Η ελαία έγινε ιερό δέντρο όταν η θεά Αθηνά αγωνίσθηκε με τον Ποσειδώνα για την διεκδίκηση της πόλης του Κέκροπα, την μετονομαζόμενη Αθήνα. 

Κατά την Ελληνική Μυθολογία όταν οι δύο θεότητες ανέβηκαν στον βράχο της Ακρόπολης για να προσφέρουν ο καθένας το δώρο του για να κερδίσουν την εξουσία της πόλης, ο Ποσειδώνας κτύπησε με την τρίαινα του τον βράχο και ξεπήδησε νερό. Νερό θαλασσινό όπως ήταν και το στοιχείο του. Η Αθηνά κτύπησε τον βράχο με το δόρυ της και ξεπετάχτηκε το δέντρο της ελιάς πού της έδωσε και την νίκη.

Η ελιά λοιπόν κερδίζει και η θεά Αθηνά υπερέχει με την Σοφία της. Η ευλογημένη ελιά ήταν πάντα η βάση της διατροφής μας. Η βάση της μεσογειακής διατροφής. Το λάδι της ελιάς εκτός από την θρεπτικότητα πού παρέχει στην υγεία μας, είναι και το πιο απαραίτητο στοιχείο για τον εγκέφαλό μας. Ο εγκέφαλος είναι το όργανο πού βρίσκετε μέσα στο κρανίο του κεφαλιού μας και πλέει μέσα στο εγκεφαλονωτιαίο υγρό. Όταν βάλετε λάδι σε ένα ποτήρι νερό το λάδι θα βγεί νικητής, θα σταθεί πάνω στο νερό. Για να είναι πάντα ενεργός και δραστήριος ο εγκέφαλος πρέπει να τον «λαδώνουμε».

Η Αθηνά, η θεά της Σοφίας, χάρισε στους Αθηναίους ένα δέντρο που φύτρωνε για πρώτη φορά στη γη, την ελαία, η οποία είναι και το σύμβολό της.

Η θεά της Σοφίας η Αθηνά δεν δώρισε τυχαία την ελιά. 

Ο Όμηρος αναφέρεται στο ελαιόλαδο ως "χρυσό υγρό" και ο Ιπποκράτης, ως τον «μεγάλο θεραπευτή". 

Το ελαιόλαδο, το οποίο προέρχεται από την ελαία, είναι καθοριστικός παράγοντας για τη δημιουργία και την εξέλιξη της διάνοιας! Το νευρικό σύστημα ελέγχει όλα όσα συμβαίνουν μέσα στο ανθρώπινο σώμα και αποτελείται από τα νεύρα, τον νωτιαίο μυελό και τον εγκέφαλο. Τα νευρικά κύτταρα ή νευρώνες μεταδίδουν μηνύματα προς και από τον εγκέφαλο. Κάθε νευρώνας είναι σε επαφή με περίπου 25.000 άλλα νευρικά κύτταρα. Ο νευρώνας έχει έναν πυρήνα στο κέντρο του. Επίσης έχει πολλές αποφυάδες που ονομάζονται δενδρίτες. Κάθε νευρώνας έχει επίσης μία αποφυάδα λεπτή και μακριά που ονομάζεται νευροάξονας. Οι νευροάξονες είναι οι αποστολείς των μηνυμάτων, ενώ οι δενδρίτες είναι οι παραλήπτες των μηνυμάτων. Οι νευροάξονες που περιβάλλονται από μία ουσία, τη μυελίνη, μπορούν να μεταβιβάσουν νευρικούς παλμούς μέχρι και τέσσερις φορές πιο γρήγορα από τους νευροάξονες που δεν περιβάλλονται από μυελίνη. Η μυελίνη, η οποία συντίθεται από την κατανάλωση πρωτεϊνών, δίνει τη δυνατότητα στον νευροδιαβιβαστικό παλμό να φτάσει ταχύτητα από 90 μέχρι 100 μέτρα το δευτερόλεπτο. 

Η μυελίνη, όμως, που συντίθεται από την κατανάλωση ελαιόλαδου δίνει τη δυνατότητα στον νευροδιαβιβαστικό παλμό να φτάσει ταχύτητα από 120 μέχρι 150 μέτρα το δευτερόλεπτο!

Από τα παραπάνω προκύπτει, λοιπόν, ότι η Αθηνά δημιούργησε από το σπέρμα που πήρε από τη Γη και τον`Ηφαιστο τους ανθρώπους που ονομάστηκαν Έλληνες και τους εγκατέστησε στον χώρο που είναι καθοριστικός παράγοντας για τη γέννηση και την ύπαρξη πολιτισμού, την Ελλάδα, για να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην πνευματική εξέλιξη της ανθρωπότητας, όπως και έγινε. Στην Ελλάδα γεννήθηκε η φιλοσοφία, το θέατρο, η ιδέα της δημοκρατίας και οι επιστήμες.

http://ellasdionios.blogspot.gr/  ,  http://filosofia-erevna.blogspot.gr/

-------------------------------------

ΜΕ ΤΗΝ ΝΟΗΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΠΑΝΤΑ ΤΟΝ ΑΝΩΤΕΡΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΝΟΥ, ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ Η ΑΘΗΝΑ

Η ΘΕΑ ΑΘΗΝΑ ΦΥΛΑΕΙ ΤΙΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΕΣ ΖΩΕΣ ΑΚΛΟΝΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΝΟΗΣΗ ΑΝΥΨΩΝΟΝΤΑΣ ΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΛΗ - ΠΡΟΚΛΟΣ

Η ΜΗΤΙΣ, ΜΗΤΕΡΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΦΡΟΝΗΣΗΣ. ΜΟΝΟ Η ΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΕΙ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΜΑΣ.

ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΡΕΜΜΑΤΑ ΘΕΩΝ - ΠΛΑΤΩΝ ΤΙΜΑΙΟΣ 24 c-d

...παραλαμβάνοντας το σπέρμα σας από τη Γη και τον Ήφαιστο

...έκ Γής τε καί Ηφαίστου το σπέρμα παραλαβούσα υμών ΤΙΜΑΙΟΣ 23 d-c

Τίμαιος, παράγραφος 23: Και ο ίδιος ιερέας αποκρίθηκε: Ευχαρίστως θα το πω Σόλων για χάρη σου, και χάρη της πόλης σου, αλλά κυρίως για να τιμήσω την προστάτιδα θεά που ανέθρεψε και εκπαίδευσε τόσο τη δική σας όσο και τη δική μας πόλη — πρώτα τη δική σας, παραλαμβάνοντας το σπέρμα σας από τη Γη και τον Ήφαιστο, και χίλια χρόνια μετά αυτήν εδώ την πόλη.

Ώ Σόλων, άλλα σου τε ένεκα έρώ και τής πόλεως υμών, μάλιστα δέ τής θεού χάριν, ή την τε ύμετέραν καί τήνδε έλαχεν καί έθρεψεν καί έπαίδευσεν, προτέραν μέν τήν παρ' ύμίν έτεσιν χιλίοις, έκ Γής τε καί Ηφαίστου το σπέρμα παραλαβούσα υμών, τήνδε δέ ύστέραν.
ΠΛΑΤΩΝ ΤΙΜΑΙΟΣ 23 d-c

Τίμαιος, παράγραφος 24: Στο ζήτημα τώρα της φρόνησης, βλέπεις πόσο μερίμνησε εδώ ο νόμος από την αρχή· ξεκινώντας από την κοσμική τάξη, άντλησε από το θεϊκό βασίλειο όλες τις τέχνες που βρίσκουν εφαρμογή στην ανθρώπινη ζωή, ώς τη μαντική και την ιατρική που διασφαλίζει την υγεία, και εξάντλησε όλη τη σειρά των γνώσεων που έπονται. Όλη αυτήν την τάξη και την οργάνωση την έδωσε η θεά αρχικά σ' εσάς, όταν ίδρυσε την πόλη σας. Επέλεξε τον συγκεκριμένο τόπο όπου γεννηθήκατε, επειδή προέβλεψε ότι το εύκρατο κλίμα του θα επιδράσει θετικά στη σωφροσύνη των ανθρώπων. Η θεά ως φίλη του πολέμου και της σοφίας επέλεξε επομένως τον τόπο εκείνο που θα γεννούσε ανθρώπους παρόμοιους με αυτήν και ίδρυσε την πρώτη της πόλη. Εγκατασταθήκατε λοιπόν εκεί έχοντας τέτοιους και ακόμη καλύτερους νόμους και ξεπεράσατε όλη την ανθρωπότητα στην αρετή, όπως άλλωστε θα περίμενε κανείς από γεννήματα και θρέμματα θεών.

Το Ιερό Πρωτότυπο: το δ' αν περί τής φρουήσεως, όράς που τον νόμον τήδε 'όσην έπιμέλειαν έποιήσατο ευθύς κατ' αρχάς περί τε τον κόσμον, άπαντα μέχρι μαντικής καί Ιατρικής προς ύγίειαν έκ τούτων θείων όντων εις τά ανθρώπινα άνευρων, όσα τε άλλα τούτοις έπεται μαθήματα πάντα κτησάμενος. ταύτην ουν δή τότε σύμπασαν τήν διακόσμησιν καί σύνταξιν ή θεός προτέρους υμάς διακοσμήσασα κατώκισεν, έκλεξαμέυη του τόπον έν ω γεγένησθε, τήν ενκρασίαυ των ωρών έν αύτώ κατιδοΰσα, ότι φρονιμωτάτους άνδρας οίσοι· ατε ουν φιλοπόλεμος τε καί φιλόσοφος ή θεός ούσα τον προσφερεστάτους αυτή μέλλοντα οίσειν τόπον άνδρας, τούτον έκλεξαμένη πρώτον κατώκισεν. ωκεΐτε δή ουν νόμοις τε τοιούτοις χρώμενοι καί έτι μάλλον ευνομούμενοι πάση τε παρά πάντας άνθρώπους ύπερβεβληκότες αρετή, καθάπερ εικός γεννήματα καί παιδεύματα θεών όντας.

ΠΛΑΤΩΝ ΤΙΜΑΙΟΣ 24 c-d

Απόδοση ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΛΦΑΣ

ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟΝ ΤΗΣ «ΕΣΤΙΑΣ» ΑΘΗΝΑ 2013

--------------------------------------------

Η ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΙΧΘΟΝΙΟΥ

Πέμπτη 19 Ιουνίου 2025

Η ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΑ ΕΛΑΦΙΑ ΚΑΙ ΕΛΕΦΑΝΤΕΣ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΓΕΩΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ ΑΡΚΑΔΙΑΣ

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της γεωαρχαιολογικής έρευνας στη Μεγαλόπολη Αρκαδίας με σκοπό την ανεύρεση παλαιολιθικών θέσεων στην περιοχή του λιγνιτορυχείου της περιοχής.

Πρόκειται για μία περιοχή που έως τώρα είχε ελάχιστα ερευνηθεί. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι η λεκάνη της Μεγαλόπολης αποτέλεσε ένα από τα νοτιότερα οικολογικά καταφύγια της Ευρώπης κατά τη διάρκεια των παγετωδών περιόδων.

Εντοπίστηκαν πέντε νέες αρχαιολογικές θέσεις, στις οποίες περιλαμβάνεται η παλαιότερη χρονολογημένη αρχαιολογική θέση της Κατώτερης Παλαιολιθικής στην Ελλάδα (περίπου 700 χιλιάδες χρόνια πριν), καθώς και η αρχαιότερη Μέση Παλαιολιθική θέση στην Ελλάδα και μια από τις παλαιότερες στην Ευρώπη (περίπου 280 χιλιάδες χρόνια πριν). Για τη χρονολόγηση των θέσεων χρησιμοποιήθηκε μια πλειάδα μεθόδων και νέων τεχνικών, συμπεριλαμβανομένων του παλαιομαγνητισμού, της οπτικής φωταύγειας, του συντονισμού ηλεκτρονικής στροφορμής, της ραδιενεργούς σειράς του ουρανίου και των κοσμογενών ραδιονουκλιδίων, καθώς και βιοστρωματογραφικές και λιθοστρωματογραφικές αναλύσεις και συσχετίσεις.

Η παλαιότερη θέση που εντοπίστηκε είναι τα Κυπαρίσσια, η οποία χρονολογείται περίπου 700 χιλιάδες χρόνια πριν και βρίσκεται 70 περίπου μέτρα κάτω από την σημερινή επιφάνεια του εδάφους.  Η θέση περιέχει λίθινα τέχνεργα της Κατώτερης Παλαιολιθικής, μαζί με κατάλοιπα εξαφανισμένων ζώων, όπως γιγαντιαίου ελαφιού (Praemegaceros), ιπποπόταμου, ρινόκερου, ελέφαντα, καθώς και ενός δοντιού του κερκοπίθηκου Μακάκου.

Η στρωματογραφικά νεότερη, κοντινή θέση Κυπαρίσσια 3 απέδωσε κυρίως οστά ελεφάντων που σχετίζονται με λίθινα εργαλεία. Στη θέση Μαραθούσα 2 που χρονολογείται περίπου στα 450 χιλιάδες χρόνια πριν, βρέθηκε τμήμα σκελετού ιπποποτάμου με ίχνη κοπής σε συνδυασμό με υπολείμματα λίθινων εργαλείων, και αποτελεί ένα σπάνιο παράδειγμα εκμετάλλευσης ιπποποτάμου στην Ευρώπη του Πλειστόκαινου.

Σημαντική είναι η θέση Τριπόταμος, η οποία βρίσκεται 15 περίπου μέτρα κάτω από τη σημερινή επιφάνεια. Η θέση χρονολογείται περίπου στα 400 χιλιάδες χρόνια πριν από σήμερα και χαρακτηρίζεται από σχετικά μεγάλη συγκέντρωση λίθινων εργαλείων, τα οποία παρουσιάζουν νέα στοιχεία στις τεχνικές κατεργασίας του λίθου σε σχέση με τις παλαιότερες θέσεις, καθιστώντας τη θέση σημαντικό σημείο στις τεχνολογικές εξελίξεις της ύστερης Κατώτερης Παλαιολιθικής.

Τέλος, η θέση Χωρέμη  βρέθηκε στο ανώτερο τμήμα της γεωλογικής ακολουθίας, 8 περίπου μέτρα κάτω από την σημερινή επιφάνεια και χρονολογείται στα 280 χιλιάδες χρόνια περίπου. Η λιθοτεχνία της θέσης περιλαμβάνει τυπολογικά και τεχνολογικά χαρακτηριστικά της Μέσης Παλαιολιθικής. Το πανιδικό σύνολο της θέσης αποτελείται κυρίως από θραύσματα οστών κυρίως ελαφοειδών, ορισμένα από τα οποία φέρουν ίχνη ανθρώπινης επεξεργασίας.

https://www.dinfo.gr , https://www.culture.gov.gr

-----------------------------------

ΒΡΕΘΗΚΕ ΑΠΟΛΙΘΩΜΕΝΟΣ ΧΑΥΛΙΟΔΟΝΤΑΣ ΣΤΗ ΝΙΓΡΙΤΑ ΣΕΡΡΩΝ 

ΒΡΕΘΗΚΕ ΣΕ ΑΡΙΣΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΛΙΘΩΜΕΝΟ ΔΑΣΟΣ ΣΤΗ ΡΟΔΟΠΗ

ΔΕΟΣ ΣΤΙΣ ΣΕΡΡΕΣ! ΕΥΡΗΜΑΤΑ 7.000.000 ΕΤΩΝ ΦΕΡΝΟΥΝ ΣΤΟ ΦΩΣ ΟΙ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ 

Ο ΗΡOΔΟΤΟΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, Ο ΣΤΡΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ ΣΥΧΝΑ ΝΥΧΤΕΡΙΝΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΛΙΟΝΤΑΡΙΩΝ, ΚΑΘΩΣ ΔΙΕΣΧΙΖΕ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Κυριακή 15 Ιουνίου 2025

Ο Κόσμος Δεν Άλλαξε Εσύ Άλλαξες!

Κάτι μέσα σου αλλάζει. Δεν ξέρεις πώς ξεκίνησε, αλλά δεν μπορείς πια να το αγνοήσεις. Δεν είναι απλώς σκέψεις — είναι μια μετατόπιση στη συνείδηση. Σε αυτό το βίντεο δεν θα βρεις απαντήσεις... Θα βρεις αντανάκλαση. Αν νιώθεις ότι κάτι ξυπνά μέσα σου, τότε ίσως δεν είσαι μόνος. Ίσως μόλις ξεκίνησες το πιο αληθινό ταξίδι: την επιστροφή σε αυτό που είσαι. HellenicVibesGr

---------------------------------

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ και ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ

ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ Η ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΣΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΚΑΙ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ 

Το Μεγαλύτερο Λιμάνι της Αρχαιότητας ήταν στη Σάμο - Τὸ χῶμα ἐν θαλάσσης

Ο «κλειστός» πολεμικός λιμένας της Αρχαίας Σάμου https://www.samosnews.gr

Η ναυτική παράδοση της Σάμου είναι γνωστή από τον 8ο αι. π.Χ. ακόμη, όταν ο Αμεινοκλής ο Κορίνθιος περί το 700 π.Χ. κατασκεύασε τα πρώτα πλοία των Σαμίων.

Η Σάμος γνώρισε τη μεγαλύτερη ευμάρειά της υπό την τυραννία του Πολυκράτη στο β΄ μισό του 6ου π.Χ. αι. (535-522 π.Χ.). Τότε αναδεικνύεται σε μεγάλη ναυτική δύναμη, χτίζονται τα παλιότερα τείχη της πόλης, ο μεγάλος λιμενοβραχίονας («χώμα») στο λιμάνι, το υδραγωγείο του Ευπαλίνου και ο δεύτερος μεγάλος ναός της ΄Ηρας.

Για το λόγο αυτό, πολλοί ιστορικοί αφιερώνουν ένα τμήμα της συγγραφής τους στην περίοδο της τυραννίας του, περιγράφοντας τον πλούτο και την ευημερία του νησιού, ενώ ο Ηρόδοτος εκφράζει τον θαυμασμό του για τα τρία μεγαλεπήβολα έργα του τυράννου, το Ηραίο, το Ευπαλίνειο όρυγμα και το «χώμα» στον αρχαίο λιμένα.

Ο υποβρύχιες αρχαιολογικές έρευνες στο Πυθαγόρειο αποτέλεσαν τη μέγιστη απόδειξη για τον καθορισμό της χρήσης του αρχαίου λιμένος, κατατάσσοντας τον στην κατηγορία των «κλειστών» πολεμικών λιμένων.

Ο «κλειστός» πολεμικός λιμένας γίνεται ο εκφραστής της ναυτικής και κατ’ επέκταση της στρατιωτικής δύναμης μιας αρχαίας πόλης, αφού είναι ο πυρήνας των πολεμικών επιχειρήσεων της.
Τα πολεμικά λιμάνια, καλά οχυρωμένα, αποτελούν το προπύργιο της άμυνας της πόλης.

Η αρχαία Σάμος, μία πόλη-κλειδί στο βορειοανατολικό Αιγαίο, ανέπτυξε με τη σειρά της ένα σημαντικό λιμάνι, η αποκατάσταση της τοπογραφίας του οποίου έχει ως εξής:

Στη βόρεια πλευρά, το τείχος-λιμενοβραχίονας ξεκινάει από το σημείο, που ενώνεται η χερσαία οχύρωση με το παράλιο τείχος και κατευθύνεται προς νότο σε μήκος 170μ., στη συνέχεια κατευθύνεται προς δυτικά σχηματίζοντας ορθή γωνία σε μήκος επίσης περί τα 85μ. Στο σημείο της επαφής της χερσαίας οχύρωσης με το παράλιο τείχος δεν φαίνεται να υπήρχε κάποιος πύργος.

Όμως, κατά μήκος των παραλίων τειχών σημειώνονται κατά διαστήματα δύο τετράγωνοι πύργοι. Το παράλιο τείχος (διατείχισμα) απομονώνει τον πολεμικό λιμένα από την αρχαία πόλη, ενώ δεν έχουν εντοπισθεί οι πύλες εισόδου σ’ αυτήν.

Εξωτερικά των τειχών-λιμενοβραχιόνων αναπτύσσονται δύο εξαιρετικά μεγάλων διαστάσεων λιθορριπές. Στα βόρεια η λιθορριπή, έρχεται σε επαφή με το τείχος-λιμενοβραχίονα και συνεπώς εκτείνεται και αυτή σε μήκος 170μ. περίπου.

Νοτίως, στο ύψος ενός ακόμη πύργου και με κατεύθυνση προς ανατολάς ξεκινάει το περίφημο «χώμα του Πολυκράτη», το οποίο, όπως φαίνεται, αποσπάται και οδεύει νοτιότερα του τείχους-λιμενοβραχίονα με κατεύθυνση προς ανατολάς και σε μήκος 480μ.

Το τοπογραφικό διάγραμμα του αρχαίου λιμένος έχει ως εξής: τα τείχη-λιμενοβραχίονες από βορρά και νότο προσδιορίζουν το χώρο του αρχαίου λιμένος αφήνοντας ένα στενό άνοιγμα (ένα στόμιο), για την είσοδο και την έξοδο των πλοίων.

Για να μπορούν ταυτόχρονα δύο πλοία να κινούνται στο στόμιο του λιμένος δηλ. το ένα να εισέρχεται και το άλλο να εξέρχεται θα πρέπει αυτό να έχει άνοιγμα το περισσότερο 20μ., λαμβανομένου υπόψη του γεγονότος ότι τα πολεμικά πλοία είχαν πλάτος περί τα 6μ.Το άνοιγμα τοποθετείται προς ανατολάς, στην ίδια κατεύθυνση με τη σημερινή είσοδο του λιμανιού.

Ο «κλειστός» πολεμικός λιμένας αποτελεί ένα από τα πρώτα δείγματα αυτού του είδους, που αναπτύχθηκαν στον ελλαδικό χώρο και φαίνεται να δημιουργήθηκε το 530π.Χ, στα χρόνια της τυραννίας του Πολυκράτημε συνεχή λειτουργία έως τις μέρες μας.

Νομαρχία Σάμου - https://www.culture.gov.gr

-----------------------------------

Μέλισσος ο Σάμιος

ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Ο ΘΕΟΣΤΑΛΤΟΣ 

ΤΟ ΕΥΠΑΛΙΝΕΙΟ ΥΔΡΑΓΩΓΕΙΟ ΤΗΣ ΣΑΜΟΥ - ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ! - ΤΑΙΝΙΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑ - (vid)

Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 13 ΙΟΥΝΙΟΥ Ο ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΕΡΑΣΕ ΣΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ

Το -323 εκπνέει στην Βαβυλώνα, σε ηλικία 33 ετών, ο μέγιστος ηγέτης των αιώνων, το κεραύνιο δόρυ και ο φωτοβόλος πυρσός του Ελληνισμού, το θείο τέκνο του Διός, ο Μέγας στρατηλάτης και κοσμοκράτωρ ο Μέγιστος της οικουμένης Αλέξανδρος.

Ηρακλείδης απ' τόν πατέρα του, απ' τήν γενιά τού Κάρανου (απόγονος τού Ηρακλή) καί Αιακίδης απ' τήν μητέρα του, απ' τήν γενιά τού Νεοπτόλεμου (γυιού τού Αχιλλέα).

Διακρινόταν ο Αλέξανδρος γιά τήν αγάπη του πρός τά βιβλία καί ιδιαίτερα τήν Ιλιάδα, τήν οποία είχε μονίμως κάτω απ' τό μαξιλάρι του.

Η προσφορά του στήν ανθρωπότητα είναι ανεκτίμητη. Καί μόνη η διάδοση αυτού τού καταπληκτικού μέσου επικοινωνίας, αλλά καί θείου εργαλείου ανάπτυξης νοητικών δυνατοτήτων, πού λέγεται "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ", αρκεί γιά νά αποδείξει κανείς τό μέγεθος τής προσφοράς του.

Όταν ο Αλέξανδρος ζήτησε χρησμό από τούς Δελφούς καί η Πυθία δέν τού έδινε, επειδή οι μέρες εκείνες δεν ήταν οι κατάλληλες για να χρησμοδοτήσει, τήν έβαλε βιαίως στό ναό καί αυτή τού είπε: 

"ΑΝΙΚΗΤΟΣ ΕΙ Ω ΠΑΙ" (Εσύ είσαι ανίκητος παιδί μου).

ΗΜΕΡΑ ΤΙΜΗΣ ΚΑΙ ΜΝΗΜΗΣ – ΑΦΙΕΡΩΜΑ!!!

Δευτέρα 9 Ιουνίου 2025

H Aρχαία Eλληνική πόλη Ζεύγμα

Εικόνα: Η "γυφτοπούλα" - μωσαϊκό. Ανακαλύφθηκε κατά τις ανασκαφές τον χειμώνα του 1998-1999 και μεταφέρθηκε στο μουσείο μωσαϊκών Ζεύγματος το 2011.

Η Σελεύκεια η επί του Ζεύγματος ή Σελεύκεια η προς Ευφράτη ή απλώς Ζεύγμα (αρχαία ελληνικά: Ζεῦγμα) ήταν αρχαία ελληνιστική πόλη στη σημερινή νοτιοανατολική Τουρκία. Η περιοχή εκείνη την εποχή ήταν τμήμα της Άνω Συρίας και ανήκε στο βασίλειοτων Σελευκιδών.

Ιδρύθηκε το -300 από τον Σέλευκο Α΄ τον Νικάτορα [ο οποίος ήταν ένας από τους διαδόχους του Μεγάλου Αλέξανδρου, ιδρυτής της δυναστείας των Σελευκιδών, που βασίλεψε στο ασιατικό τμήμα της πρώην Περσικής Αυτοκρατορίας] στη δυτική όχθη του Ευφράτη αλλά η κατοίκηση στην περιοχή ξεκινά από τη νεολιθική εποχή. Στην ακμή της έφτανε τους 25.000 κατοίκους. Το όνομά της το οφείλει στη γέφυρα με λέμβους που κατασκευάστηκε στην πόλη από τον Σέλευκο.

[[Απέναντι από τη Σελεύκεια, στην άλλη όχθη του Ευφράτη, υπήρχε μια άλλη ελληνιστική πόλη, η Απάμεια που κι αυτή ιδρύθηκε από τον Στρατηγό του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Σέλευκο Νικάτορα ο οποίος με το όνομα Απάμεια, τίμησε τη γυναίκα του Απάμα.

Εδώ παντρεύτηκε ο Αντίοχος Γ' ο Μέγας ενώ η πόλη χρησιμοποιήθηκε ως πέρασμα για τον στρατό των Σελευκιδών στις εκστρατείες τους στη Παρθία και στη Βακτριανή

Οι πρώτες ανασκαφικές έρευνες στην πόλη Ζεύγμα πραγματοποιήθηκαν από τον Τόμας Έντουαρντ Λόρενς το 1917 και συνεχίστηκαν το 1970 από τον Τζον Βάγκνερ. Από το 1990 οι έρευνες συνεχίστηκαν με εντατικούς ρυθμούς, λόγω της ανόδου του νερού. Ανασκάφτηκε σχεδόν το μεγαλύτερο τμήμα της πόλης.

Στην πόλη Ζεύγμα βρέθηκαν πολλά ψηφιδωτά της ελληνιστικής και ρωμαϊκής εποχής με θέματα από την ελληνική μυθολογία, όπως ο Ωκεανός με την Τηθύ, ο Δαίδαλος με τον Ίκαρο, ο Αχιλλέας στην αυλή του βασιλιά Λυκομήδη, και ο Διόνυσος με την Αριάδνη. Ακόμη, βρέθηκαν τοιχογραφίες, νομίσματα, κεραμικές σφραγίδες, αγάλματα και εκατοντάδες κινητά ευρήματα.

Τα αρχαιολογικά ευρήματα μεταφέρθηκαν στο αρχαιολογικό μουσείο της πόλης Γκαζίαντεπ.

Δείτε: Μουσείο Ψηφιδωτών Γκαζιαντέπ Ζεύγμα - ΕΙΚΟΝΕΣ

https://el.wikipedia.org/wiki/Ζεύγμα

-----------------------------------

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΩΣΑΪΚΑ ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΖΕΥΓΜΑ 

ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΨΗΦΙΔΩΤΑ ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΖΕΥΓΜΑ

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ

Το να βιώνεις μια πνευματική αφύπνιση είναι μια από τις πιο συγκεχυμένες, μοναχικές, αποξενωτικές, αλλά και εξαιρετικά όμορφες εμπειρίες στη ζωή. Με απλά λόγια, η πνευματική αφύπνιση σηματοδοτεί την έναρξη της μύησής σας στο πνευματικό μονοπάτι.

Χωρίς να βιώσουμε μια πνευματική αφύπνιση, σε όλη μας τη ζωή αναζητούμε το κενό του χρήματος, της ύλης, της φήμης, της δύναμης και του σεβασμού σε μια προσπάθεια να βρούμε την «ευτυχία».

Το παράξενο αλλά και όμορφο με την πνευματική αφύπνιση, είναι ότι συμβαίνει στις λιγότερο αναμενόμενες στιγμές. Δεν υπάρχει τρόπος να την προγραμματίσεις. Μπαίνει στη ζωή σου και ταρακουνά τα πάντα σαν ανεμοστρόβιλος. Αλλά το κρυμμένο δώρο που κρύβεται βαθιά μέσα της είναι ότι συμβαίνει ακριβώς τη στιγμή που τα χρειάζεσαι περισσότερο. Η πνευματική αφύπνιση είναι η κραυγή της ψυχής για ελευθερία. Άκουσε το κάλεσμά της και η ζωή σου θα μεταμορφωθεί σε κάτι ουσιαστικό και σημαντικό.

Αν έχετε βιώσει μια πνευματική αφύπνιση, έχετε φτάσει στο σημείο να βλέπετε μέσα από τα ψέματα και τις ψευδαισθήσεις αυτού του κόσμου. Βαθιά μέσα στην ψυχή σου, συνειδητοποιείς ότι τίποτα εξωτερικό δεν μπορεί ποτέ, να σου φέρει αληθινή ευτυχία ή ολοκλήρωση. Αυτή η βαθιά συνειδητοποίηση σε κάνει να λαχταράς κάτι πλουσιότερο, πιο ικανοποιητικό και κάτι που θα σε κάνει να νιώσεις ολοκληρωμένος.

Τι είναι η Πνευματική Αφύπνιση και ποια είναι η έννοια της;

Όταν βιώνουμε μια πνευματική αφύπνιση, κυριολεκτικά ξυπνάμε από την ονειρική πραγματικότητα της εγωκεντρικής ζωής.

Αρχίζουμε να αμφισβητούμε τις παλιές μας πεποιθήσεις, και τις κοινωνικές μας συνήθειες και βλέπουμε ότι υπάρχουν πολύ περισσότερα στη ζωή και στον εαυτό μας από αυτά που μας έχουν διδάξει.
Είναι σύνηθες να κάνουμε ερωτήσεις όπως «Ποιος είμαι;» «Ποιος είναι ο σκοπός της ζωής μου;» «Τι συμβαίνει μετά θάνατον;» «Γιατί υποφέρουν οι καλοί άνθρωποι;» και άλλες ερωτήσεις που εξετάζουν τη θεμελιώδη φύση της ζωής και της πραγματικότητας κατά τη διάρκεια της αφύπνισής.
Οι πνευματική αφύπνιση εγείρει τα βαθύτερα και πιο σημαντικά ερωτήματα μέσα μας, τα οποία αναβάλλαμε ή φοβόμασταν πολύ να αγγίξουμε.
Αν έχετε βιώσει μια πνευματική αφύπνιση, ίσως λαχταράτε να ανακαλύψετε ποιοι ή τι πραγματικά είστε βαθιά μέσα σας, καθώς και ποιο είναι το νόημα της ζωής σας και αν υπάρχει μια «ανώτερη κατάσταση» ύπαρξης.

Γιατί συνέβη η πνευματική σας αφύπνιση;

Η πνευματική σας αφύπνιση συμβαίνει ως φυσικό προϊόν της εξέλιξης, της επέκτασης και της ωρίμανσης της Ψυχής σας. Όπως όλα στη ζωή αναπτύσσονται, έτσι αναπτύσσεται και η σύνδεσή μας με τις Ψυχές μας.

Καθώς η Ψυχή μας ωριμάζει και αναπτύσσεται οργανικά, μας είναι πιο εύκολο να έχουμε πρόσβαση στο πεδίο της καθαρής Συνείδησης που κάποιοι αποκαλούν Πνεύμα, Πηγή ή Μη Δυϊκή Επίγνωση, η οποία είναι το αρχικό μας σπίτι και η Αληθινή Φύση που είναι ήδη και πάντα εδώ.

Μόλις αρχίσουμε να βλέπουμε και να νιώθουμε πραγματικά ότι αυτό που πραγματικά είμαστε υπερβαίνει τη σκέψηαρχίζουμε να εγκαταλείπουμε την ταύτιση με το εγώ, επιστρέφοντας στην άκληρη και αθάνατη Αληθινή μας Φύση ως την Ίδια τη Ζωή.

Τότε είναι που γευόμαστε την αληθινή και βαθιά χαρά, ειρήνη, αγάπη και ελευθερία που πάντα επιθυμούσαμε, αλλά αναζητούσαμε λανθασμένα στον υλικό κόσμο και στο βασίλειο της σκέψης.

Ενώ η διαδικασία της πνευματικής αφύπνισης μπορεί να σας φαίνεται επώδυνη και ενοχλητική στην αρχή, τελικά σας βοηθά να ξεπεράσετε την ψευδαίσθηση και να ανακαλύψετε ποιοι πραγματικά είστε.

Υπάρχει η αμφισβήτηση και συχνά η διάψευση όλων των προηγούμενων πεποιθήσεών και επιθυμιών σου. Αυτό είναι τραυματικό, αλλά απαραίτητο μέρος της ανάπτυξής σου.

Τι πυροδοτεί τη διαδικασία πνευματικής αφύπνισης;

Η απάντηση είναι ότι αμέτρητες περιστάσεις μπορούν να πυροδοτήσουν αυτή τη διαδικασία! Δεν υπάρχει πραγματικά μία απάντηση.

Η πνευματική αφύπνιση μπορεί να συμβεί οποιαδήποτε στιγμή ή περίοδο της ζωής σας. Μπορεί να είναι αυθόρμητη, αλλά μπορεί επίσης να προκληθεί από σημαντικές αλλαγές στη ζωή, όπως, ασθένειες, τραγωδίες, τραύματα, τροχαία ατυχήματα, διαζύγια, κρίσεις μέσης ηλικίας και πολλά άλλα.

Η αφύπνιση μπορεί επίσης να συμβεί λόγω της ιδιοσυγκρασίας σας. Για παράδειγμα, μπορεί να είστε ένα άτομο με φυσική στοχαστική διάθεση, ένα άτομο με ενδοσκόπηση, ένα άτομο με πνευματική εμπειρία ή ένα άτομο με ευαίσθητη ενσυναίσθηση, το οποίο είναι εκ φύσεως ιδιαίτερα δεκτικό στο να βλέπει κάτω από την επιφάνεια της ζωής.

Επιπλέον, για ορισμένους ανθρώπους, η πνευματική αφύπνιση πυροδοτείται ακόμη και από βαθιές αλλά απαιτητικές σχέσεις με την αδελφή ψυχή ή από καρμικές σχέσεις.

από την Aletheia Luna

https://lonerwolf.com/spiritual-awakening/

-------------------------------------

ΠΕΡΠΑΤΗΣΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΜΟΝΟΠΟΤΙ

Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΑΣ ΑΦΥΠΝΙΣΗ ΣΑΣ ΚΟΣΤΙΣΕ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ;

ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ

ΤΟ ΞΥΠΝΗΜΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΟΛΩΝ ΜΑΣ

ΜΕΡΙΚΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΗΣ ΑΦΥΠΝΙΣΗΣ 

ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ Η ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΣΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΚΑΙ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ 

ΠΡΕΠΕΙ Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΗΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΕΜΠΟΔΙΑ, ΠΟΥ ΤΗΝ ΚΡΑΤΟΥΝ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αρχειοθήκη ιστολογίου