ΗΝΙΟΧΟΣ, ΑΥΤΗ Η ΑΚΙΝΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΟΥ ΚΟΒΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΣΑ
Σάββατο 24 Μαΐου 2025
ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΕΚΕΙ Ο ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΓΑΛΛΙΑΖΕΙ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΡΥΣΜΑ ΤΗΣ ΑΡΕΤΗΣ
Ο Σωκράτης διάβασε στα προπύλαια του ναού ρητό χαραγµένο µε χρυσά γράµµατα: «Γνώθι σαυτόν».
Του φάνηκε το «Γνώθι σαυτόν» σαν καλωσόρισµα του Θεού σ' όσους µπαίνουν στο ναό του αντί του «χαίρε», για να µην παρακινούµε ο ένας τον άλλον στη χαρά παρά στο να είµαστε σώφρονες. Ήταν σα νάλεγε ο Θεός στον άνθρωπο, παρακινώντας τον να κάνη αυτοκριτική: «Κλείσε τα µάτια σου, ξέχασε τι γίνεται γύρω και ρώτα το εσώτατο εγώ σου, για να µάθης τα ελαττώµατα σου και να τα διορθώσης, να καταλάβης από τι κινδυνεύει η ψυχή σου για να την προφυλάξης».
Ο Σωκράτης, παίρνοντας τόλµη από τη γειτονιά του Μαντείου, διαλογήθηκε µ' όλη τη δύναµη του νου του:
— «Ένα υπέρτατο αγαθό υπάρχει — η γνώση — κι' ένα κακό — η άγνοια. Εκείνοι που δεν ξέρουν τον εαυτό τους, εκείνοι που είν' απατηµένοι για την προσωπική αξία τους, πέφτουν σε σφάλµατα κι' αποτυχαίνουν. Το «καλό», άµα το νιώσουν οι άνθρωποι, τ' ακολουθάν. Ανάγκη να καλυτερέψουν µε τη φώτιση ως κι' οι κακοί. Ζήτα τις «αιώνιες αλήθειες» µε τη διαλεκτική, αµφιβάλλοντας ο ίδιος και κάνοντας και τους άλλους ν' αµφιβάλλουν, όσο να βρεθούν οι σωστοί νόµοι της ζωής. Η κοινωνία των ανθρώπων, που ως τώρα οδηγείται στον καθηµερινό βίο από παλιά γνωµικά, µόνο µε τις γνώσεις θα προκόψη. Τη λογική την παραστέκει ο Απόλλων, αυτός που αναγαλλιάζει στο αντίκρυσµα της αρετής. Πρώτο γνώρισµα του Θεού η αγνότητα. Με κάθε τρόπο πρέπει να καθαρίσουµε τους Δώδεκα Θεούς από τα ελαττώµατα που τους κόλλησε η περίτροµη χωριατιά, πριν ξυπνήση λογική ανθρώπινη σκέψη. Τούτο το έργο ανάγκη να τ' αναλάβω εγώ. Να δείξω πως ο Θεός είναι γεµάτος σοφία και καλοσύνη. Ν' αποδείξω πόσο δυσανάλογο είναι το µεγαλείο του Δηµιουργού προς τη µετριότητα των παραµυθιών του λαού. Κάποτε πρέπει να ελευθερωθούν οι πιστοί από τις πρωτόγονες τροµάρες».
Τούτα τ' αλλόκοτα για κείνη τη µακρινή εποχή στοχαζόταν ο Σωκράτης, όταν άνοιξαν οι πύλες του ναού και πρόβαλε ιερεύς ντυµένος πλούσια άµφια, κρατώντας κλωνί φοινικιάς. Όσοι θέλανε να λάβουνε χρησµό πρόστρεξαν κοντά του, αφού παράδωσαν στους διακόνους το ζώο που φέρανε για προσφορά.
Ο ιερεύς χώρισε µόνος του τα φιλέτα, τάρριξε πάνω σ' αναµµένα κάρβουνα, έσταξε λίγο κρασί, τη σπονδή, και πρόσταξε τους προσκυνητές να σωπάσουν, µήπως και πάει γρουσουζιά αν ακουγόταν, τέτοιαν ώρα, ανεύγενος λόγος. Σήκωσε τα χέρια κι' άρχισε να λέη µιαν ευχή, χαµηλόφωνα, όλος δέηση. Κατόπιν, ένας - ένας οι προσκυνητές του παράδωσαν γραµµένη την ερώτηση που είχαν να κάνουν στο Μαντείο. Όλοι τους µοιάζανε δειλιασµένοι από την αγωνία εµπρός στο άγνωστο.
Ο Αντισθένης πλησίασε το Δάσκαλο του και τούδειξε αποσταλµένο του βασιλιά της Θεσσαλίας Αλευα, που έφερνε προσφορά εκατό βόδια µε χρυσωµένα τα κέρατα.
Τότε ακούστηκε η φωνή ενός κήρυκα, που γυρόφερνε κράζοντας: «Πίνδαρος επί το δείπνον τω Θεώ».
Ο Σωκράτης συνέχισε:
Δεν είχε τελειώσει τη φράση του ο Σωκράτης και τον πλησίασε σεβάσµιος γέροντας για να ρωτήση:
Ο Σωκράτης σηκώθηκε κι' ακολούθησε πρόθυµα τον γέροντα, ενώ ο Αντισθένης είδε κατάπληκτος να µπαίνη ο δάσκαλος του στο Αδυτο του ναού, εκεί µέσα που ζούσε ο ίδιος ο Απόλλων, καθισµένος πάνω στον Οµφαλό της Γης. Όταν ύστερα από πολλές ώρες ξαναγύρισε ο Σωκράτης, του ζήτησε ο Αντισθένης να µάθη τι είδε και τι άκουσε κει µέσα, µα ο φιλόσοφος δε θέλησε τίποτα να του αποκαλύψη.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΔΕΚΑΤΗ ΕΚΔΟΣΗ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟΝ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣ Ι. Δ. ΚΟΛΛΑΡΟΥ & ΣΙΑΣ Α. Ε
----------------------------------------
Η ΙΕΡΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΑΡΤΗ
Ο ΑΝΑΞ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ ΕΡΙΞΕ ΠΟΤΑΜΟΥΣ ΑΠΟ ΦΩΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ
ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΡΧΑΙOΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΑΝΘΑΣΤΟΙ ΧΡΗΣΜΟΙ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ
Ο ΑΝΑΞ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ ΕΡΙΞΕ ΠΟΤΑΜΟΥΣ ΑΠΟ ΦΩΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ
Ό Σωκράτης τίποτα δε σεβόταν περισσότερο από το Θεό των Δελφών, που προσωποποιούσε τις ακούραστες έρευνες του Ελληνικού νού για περισσότερη διαύγεια, Θεό της ψυχικής γαλήνης και της ανώτερης αρμονίας.
Το Μαντείο, που νοιαζόταν για το μέλλον της οικουµένης, προείδε, οργάνωσε κάθε πρόοδο κι' έσωσε πολλές πόλεις από την αποσύνθεση. Έριξε ποταµούς από φώς στον Ελληνισµό, κι' έγινε ο µάγος της φυλής, που τη συγκράτησε σ' ένα ορισµένο ήθικό επίπεδο.
Έτσι οδηγούσε ο Απόλλων τις ζωηρές ελληνικές δηµοκρατίες, τις πάντα έτοιµες να γείρουν προς την αταξία. Ανάγκασε τις πόλεις να πολεµούνται µ' επιείκεια µεταξύ τους, να µην καταστρέφουν τα υδραγωγεία η µια της άλλης, να µή σκοτώνουν τους αιχµαλώτους, να µή µολύνουν τα εχθρικά πηγάδια.
Από την ευγενική αυτή αντίληψη ως το σύγχρονο ατοµικό πόλεµο υπάρχει διαφορά, που δεν είναι καθόλου προς τιµή του πολιτισµού µας. Υπάρχουν ύψη που δεν τα φτάνουν οι πρόοδοι της τεχνικής, µέρη που δεν πας ούτε µε πύραυλο. Είναι η χώρα της ηθικής. Ο τότε κόσµος, αν και απλός, αν και φτωχός, ήτανε βαθύτερα πολιτισµένος από το σηµερινό.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-----------------------------------------
Η ΙΕΡΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΑΡΤΗ
ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΡΧΑΙOΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΑΝΘΑΣΤΟΙ ΧΡΗΣΜΟΙ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ
ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΕΚΕΙ Ο ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΓΑΛΛΙΑΖΕΙ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΡΥΣΜΑ ΤΗΣ ΑΡΕΤΗΣ
Τρίτη 20 Μαΐου 2025
Η ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
Η κοινωνική πραγματικότητα είναι μια ψευδαίσθηση. Είναι μια υποκειμενική προβολή απόσπασης της προσοχής που έχει σχεδιαστεί για να διαλύσει τη δημιουργικότητά μας, τη συνείδησή μας και τα θεμέλια της ύπαρξής μας.
Ο καθένας μας είναι ενεργειακά, συναισθηματικά, διανοητικά και ενστικτωδώς μοναδικός. Επομένως, η αληθινή μας έκφραση και το πεπρωμένο μας σε αυτόν τον κόσμο είναι αντίθετα με τη φύση της κοινωνίας.
Υπάρχουν πολύ λίγες ευκαιρίες στη σύγχρονη κοινωνία για να εκφράσει η ψυχή μας τον εαυτό της, πόσο μάλλον να ευδοκιμήσει. Πάρα πολλά στοιχεία στην κοινωνική πραγματικότητα, έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να μας κρατούν αγχωμένους, αφοσιωμένους και ανήσυχους για οτιδήποτε άλλο, εκτός από το προσωπικό μας πεπρωμένο.
Η επιβίωση είναι το μέτρο της καθημερινότητας... Η έμφυτη κοινωνική μας φύση συχνά υπαγορεύει στενή και περιορισμένη επιφανειακή εμπειρία και αντίληψη. Είμαστε προγραμματισμένοι να υπάρχουμε σε χαοτικές ενέργειες ενστικτώδους, διανοητικής και συναισθηματικής αντιδραστικότητας.
Το μυαλό μας είναι ένα περίπλοκο δάσος στο οποίο συχνά περιπλανιόμαστε και χανόμαστε.
Το εγώ μας, παίρνει τον έλεγχο της ύπαρξής μας και μας επηρεάζει ώστε να συμμετέχουμε αντιδραστικά και να εξαρτόμαστε από την κοινωνική πραγματικότητα. Όταν βιώνουμε συναισθήματα, συχνά πρόκειται για μια διπολική συνάντηση τυχαίων και συχνών υψηλών και χαμηλών διακυμάνσεων.
Οι ατζέντες του μυαλού μας ξεπερνούν συνεχώς τις δυνατότητες της καρδιάς μας. Όλα όσα μιμούμαστε στην κοινωνική πραγματικότητα είναι όλα όσα δεν είμαστε... Επενδύουμε στις ιστορίες που εμείς και οι άλλοι επινοούμε για τον εαυτό μας, επειδή φοβόμαστε ή/και δεν θέλουμε να πιστέψουμε στον εαυτό μας.
Η ΦΩΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ
Η καρδιά είναι το κλειδί για το άνοιγμα της πύλης προς την πολυδιάστατη φύση. Εκπέμπει μια ισχυρή ηλεκτρομαγνητική ενέργεια που μπερδεύει ακόμη και τη φαντασία μας. Αυτή η ζωτική δύναμη είναι ο πυρήνας της ύπαρξής μας. Είναι αυτό που ενώνει το σώμα και το μυαλό μας με τη διαίσθηση και την ψυχή μας.
Η καρδιά αλληλεπιδρά με το σύμπαν και αποτελεί το κέντρο της προσωπικής μας πηγής. Είναι το επίκεντρο της δημιουργικότητάς μας και το κανάλι μέσω του οποίου εκφράζουμε το πνεύμα μας στον κόσμο. Η καρδιά μας είναι η αιώνια φωτιά που καθαρίζει τις σκέψεις και τις πράξεις μας και μεταμορφώνει τις συναισθηματικές μας εμπειρίες. Όταν είμαστε παρόντες στην καρδιά μας, ξεπερνάμε τα συνηθισμένα και γινόμαστε εξαιρετικοί. Η διαίσθηση είναι η ιερή σπείρα που μας ενώνει με την αθάνατη ύπαρξή μας. Όταν υπάρχει συνέργεια μεταξύ της διαίσθησής μας και της ισορροπίας του ενστίκτου, της διάνοιας και του συναισθήματός μας, απελευθερωνόμαστε από τη δυαδικότητα της κοινωνικής πραγματικότητας. Η φαντασία αντικαθιστά το εγώ καθώς ξεπερνάμε την γήινη διάσταση. Η ύπαρξή μας επεκτείνεται σε μια άπειρη εμπειρία. Γινόμαστε μια έκφραση του σύμπαντος.
Η ενέργεια της συνείδησής μας, μας συνδέει με το πνεύμα μας. Η διαίσθηση είναι η γέφυρα που συνδέει τη δημιουργικότητά μας με την πραγματικότητά μας. Είναι η πηγή της μεταμόρφωσής μας. Ο σκοπός της ψυχής μας είναι να προσπαθήσει να κάνει το όραμά μας να γίνει η δυνατότητά μας. Το καλύτερο παράδειγμα της πολυδιάστατης φύσης μας είναι η ψυχή μας.
Οι εμπειρίες μας αντικατοπτρίζουν τις επιλογές που κάνουμε, την έκφραση της ύπαρξής μας και τη δέσμευσή μας να βαδίζουμε σύμφωνα με την αλήθεια μας.
Είμαστε ένα άπειρο ον αιώνιας ενέργειας με εξαιρετικές δυνατότητες που ξεπερνούν ακόμη και τη φαντασία μας. Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε πάντα μια έκφραση πολυδιάστατης φύσης. Μέσα στον καθένα μας βρίσκεται το κλειδί για κάθε μυστήριο. Έχουμε την ευκαιρία να βελτιώσουμε τη ζωή μας σε κάθε στιγμή της εμπειρίας μας.
IamSaums μέσω bibliotecapleyades.net
-----------------------------
Η ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ
ΜΙΑ ΒΑΘΥΤΕΡΗ ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΙΣΘΗΣΗΣ
Ο ΑΛΛΟΣ ΜΑΣ ΕΑΥΤΟΣ, Ο ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥ
ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΝ ΟΤΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΗΣ “ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ”
ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΣ
Ο Κλεόβουλος ο γιος του Ευαγόρα καταγόταν από τη Λίνδο· ο Δούρις όμως λέει ότι καταγόταν από την Καρία. Μερικοί λένε πως οι ρίζες της γενιάς του έφταναν ως τον Ηρακλή. Ξεχώριζε για τη δύναμη και την ομορφιά του, είχε μάλιστα γνωρίσει και την Αιγυπτιακή φιλοσοφία. Απέκτησε μια κόρη, την Κλεοβουλίνη, που ήταν ποιήτρια εξάμετρων αινιγμάτων. Τούτη αναφέρει και ο Κρατίνος στο ομώνυμο δράμα που του έδωσε τον τίτλο στον πληθυντικό αριθμό [«Κλεοβουλίναι»].
Ανακαίνισε ο Κλεόβουλος και το ιερό της Αθηνάς, το οποίο είχε κτισθεί από τον Δαναό. Έγραψε τραγούδια και γρίφους που φτάνουν τους τρεις χιλιάδες στίχους. Στα «Υπομνήματα» της Παμφίλης αναφέρεται και το εξής δικό του αίνιγμα.
Είπε: Η αμορφωσιά είναι ο κανόνας στη ζωή των θνητών και τα πολλά λόγια, το πέρασμα του χρόνου όμως βοηθάει. Να σκέφτεσαι κάτι καλό. Μην είσαι απερίσκεπτος και άξεστος.
Είπε πως τα κορίτσια πρέπει, όταν παντρεύονται, να είναι μικρά στην ηλικία, αλλά να έχουν σύνεση μεγάλης γυναίκας. Έτσι, ήθελε να δείξει ότι πρέπει να εκπαιδεύονται και τα κορίτσια. Ακόμη έλεγε ότι τον φίλο πρέπει να τον ευεργετούμε, για να γίνει περισσότερο φίλος, και τον εχθρό να τον κάνουμε φίλο. Πρέπει να προφυλαγόμαστε από τις κατηγορίες των φίλων και από τις επιβουλές των εχθρών. Όταν κάποιος βγαίνει από το σπίτι, να εξετάζει προηγουμένως τι έχει να κάνει, και όταν επιστρέφει, να εξετάζει τι έκανε. Συμβούλευε να εξασκούμε καλά το σώμα- να είμαστε καλοί ακροατές μάλλον παρά ομιλητές· να αγαπάμε τη μάθηση και να αποφεύγουμε την αμάθεια· να λέμε λόγια καλά- να μας είναι οικεία η αρετή και ξένη η κακία· να αποφεύγουμε την αδικία· στην πόλη μας να δίνουμε άριστες συμβουλές· να μη παρασυρόμαστε από ηδονές· να μη κάνουμε τίποτα με βία- να μορφώνουμε τα παιδιά· να διαλύουμε τις έχθρες.
Να μη κάνουμε φιλοφρονήσεις στη γυναίκα μας ούτε να καυγαδίζουμε μαζί της μπροστά σε άλλους, γιατί το ένα φανερώνει ανοησία και το άλλο παραφροσύνη. Να μη τιμωρούμε μεθυσμένο δούλο, γιατί και εμείς φαινόμαστε μεθυσμένοι. Να παντρευόμαστε γυναίκα της ίδιας τάξης με μας, γιατί λέει, αν παντρευτείς κάποια από ανώτερη τάξη, οι συγγενείς θα γίνουν αφέντες σου. Μ' αυτούς που περιπαίζονται να μη γελάμε, γιατί θα μας μισήσουν. Όταν κάποιος ευτυχεί, δεν πρέπει να γίνεται υπερήφανος και στις δυσκολίες δεν πρέπει να νιώθει ταπεινός. Πρέπει να ξέρεις να υπομένεις με γενναιότητα τις μεταβολές της τύχης.
Πέθανε γέρος αφού έζησε εβδομήντα χρόνια. Στον τάφο του χαράχτηκε το επίγραμμα: Τον σοφό άνδρα Κλεόβουλο που πέθανε τον θρηνεί τούτη η πατρίδα του, η Λίνδος, που χαίρεται τη θάλασσα..
Απόφθεγμα του: Μέτρον άριστον.
Στον
Σόλωνα έστειλε την ακόλουθη επιστολή:
Ο
Κλεόβουλος στον Σόλωνα. Έχεις πολλούς
φίλους και μπορείς παντού να κατοικήσεις.
Εγώ όμως λέω πως το καλύτερο μέρος για
τον Σόλωνα είναι η δημοκρατική Λίνδος.
Το νησί είναι απομακρυσμένο και όποιος
κατοικεί εδώ δεν κινδυνεύει από τον
Πεισίστρατο. Από όλα τα μέρη θα σε
επισκεφτούν φίλοι σου.
ΔΙΟΓΕΝΟΥΣ ΛΑΕΡΤΙΟΥ – ΒΙΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ – ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΣ
https://pdfcoffee.com/--219-pdf-free.html
------------------------------------------
ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΣΟΦΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Δευτέρα 19 Μαΐου 2025
ΑΠΟΛΛΩΝΕΙΑ ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ
ΕΙΚΟΝΑ: O ΑΠΟΛΛΩΝ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΟΝ ΠΥΘΩΝΑ Gustave Moreau, c.1885
ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ είναι το ισχυρότερο Απολλώνιο όπλο, αλλά και φάρμακο για την ψυχή, το οποίο ο Ήρωας οφείλει να κατακτήσει.
Ο Απόλλων, δια του φωτισμού της διάνοιας, είναι ο κατ΄ εξοχήν θεός, ο κατέχων το σκήπτρο του συμβολισμού. Σε αυτόν ανήκει το λεξιλόγιο, το προκύπτον από τα πιο ισχυρά σύμβολα, το ΤΟΞΟ ΚΑΙ ΤΑ ΒΕΛΗ ΤΟΥ.
Η πεμπτουσία της Απολλώνειας λατρείας που αποτελείται από τρεις θεϊκές ιδιότητές του, τη Μουσική, τη Μαντική και την Αυτοκριτική, στοχεύει τον “εσωτερικό άνθρωπο” και οδηγούν και οι τρείς τους (μέσω “συν-κίνησης”) στην Έμπνευση την Έκσταση και την κάθαρση για να επιτευχθεί η Υπέρβαση.
Ο Σωκράτης αναλύει τις Απολλώνιες ιδιότητες που συνοδεύουν την ψυχή του ικέτη με την κάθαρση, την εναρμόνιση, την πρόληψη και την υγεία.
Η κάθαρση θα επανδρώσει εκ των έσω την ψυχή με σθένος και ανδρεία ώστε να αντισταθεί σε όλον αυτόν τον ορυμαγδό, να συγκρατήσει την αυτοτέλεια της να παραμείνει στην ενσυνείδητο επιλογή των δικαίων αποφάσεων της.
----------------------------------------
Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΤΡΙΠΟΔΟΣ
Ο ΟΡΕΙΧΑΛΚΙΝΟΣ ΤΡΙΠΟΔΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ- Αντιγραφο (Μνημείο Νίκης των Ελλήνων εναντίον των Περσών στην μάχη των Πλαταιών, και βρισκόταν στην Ιερά Οδό των Δελφών. Η βάση, ο "τρικάρηνος όφις" βρίσκεται στην Κων/πολη.
Ουδέν το προδιαγεγραμμένο. Τα πάντα εν τω γίγνεσθαι με την δυνατότητα της διπλής κατευθύνσεως, ΑΝΟΔΙΚΗΣ/ΚΑΘΟΔΙΚΗΣ, ΔΕΞΙΑΣ/ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ, ΘΕΤΙΚΗΣ/ΑΡΝΗΤΙΚΗΣ.
Ανάλογα του εξελικτικού επιπέδου του όντος, το οποίο υπέβαλλε την ικεσία στον θεό, θα πραγματοποιηθεί δια της ελεύθερης βούλησης του και η επιλογή των αποφάσεων του.
Το συγκινησιακό επίπεδο του ικέτου, ο οποίος παραλαμβάνει τον χρησμό, έχει μετατρέψει τον Ιερό Τρίποδα σε Μέγιστο των Αρχετύπων της ψυχής, εφόσον ο ίδιος ο θεός του εξασφαλίζει την ελεύθερη επιλογή δια τις αποφάσεις του βίου του. ΔΕΝ ΤΟΥ ΤΙΣ ΠΡΟΚΑΘΟΡΙΖΕΙ. Γι΄αυτό και ο θεός είναι αμφίσημος στις προβλέψεις του.
«… ο άναξ ο οποίος είναι ο κύριος του μαντείου των Δελφών, ούτε λέγει ούτε κρύπτει, αλλά σημαίνει… » ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ
Σαν αρχέτυπο, ο ιερός Τρίποδας μετουσιώνεται, όταν εκπροσωπεί τον χρόνο. ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ , ΜΕΛΛΟΝ. Η συνολική θέαση της αιωνιότητας, προνόμιο του θεού Απόλλωνα, θεού του Νοητού Φωτός, επιτρέπει δια της καθολικής γνώσης εις τον αεί χρόνο την πρόβλεψη δια της αμφισημίας.
Σαν σύμβολο, ο Τρίποδας, αλλάζοντας επίπεδο από ένα απλό σκεύος σε ιερό Τρίποδα, αλληγορείται δια του σχήματος του ισόπλευρου τριγώνου, που έχει τις τρείς πλευρές και τις γωνίες ίσες. Η ισότης συμβολίζει την ίση σημασία που πρέπει να δίνουμε στα τρία σώματα/φορείς του ανθρώπινου όντος. Το Ενστικτώδες/Επιθυμητικό, το Συναισθηματικών/θυμοειδές, και το Νοητικόν/Λογιστικόν, σύμφωνα με την Πλατωνική ορολογία στον «Φαίδρο».
Παράλληλα ο τρίποδας ανάγει στις τρείς θείες ιδιότητες, ΤΟ ΚΑΛΛΟΣ, ΤΗΝ ΣΟΦΙΑ, και ΤΗΝ ΑΓΑΘΟΤΗΤΑ.
Ο Τρίποδας, δια της Μαντικής, αποσαφηνίζει ότι η πρόβλεψη προηγείται του αιτίου (Τόξο) και της θεραπείας (Λύρα), αφού ο ικέτης του Απόλλωνα γνωρίζει την χρήση των δύο αυτών συμβόλων του θεού. Με την συνειδητοποίηση του συνολικού χρόνου δια του μαντικού τρίποδα δεν θα ασθενήσει ποτέ στο μέλλον, αφού αναγνωρίζει εκ των προτέρων το αίτιον, το οποίον οδηγεί στο ορατό σύμπτωμα της ασθένειας. Οι κακές βλαβερές εν-τυπ-ώσεις εκδηλώνονται εξερχόμενες σαν εκ-τυπ-ώσεις πρώτον στην ψυχή και στην συνέχεια στο σώμα.
Η
κάθαρση θα επανδρώσει εκ των έσω την
ψυχή με σθένος και ανδρεία ώστε να
αντισταθεί σε όλον αυτόν τον ορυμαγδό,
να συγκρατήσει την αυτοτέλεια της να
παραμείνει στην ενσυνείδητο επιλογή
των δικαίων αποφάσεων της.
Από
τα Μνημεία και τους Ναούς του Απόλλωνα
εκπέμπονται τα Φαεινά Σήματα που έχουν
την δυνατότητα να θεραπεύσουν τον θνητό
από τα τέρατα της ψυχής του, φωτίζοντας
της τα πιο απόκρυφα σημεία της.
-------------------------------------------
Κυριακή 18 Μαΐου 2025
Ο ΤΡΙΠΟΔΑΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΣΤΕΙΛΑΝ ΔΙΑΔΟΧΙΚΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΟΦΟΥΣ
Τα σχετικά με τον τρίποδα, που τον βρήκαν κάτι ψαράδες και που ο λαός της Μιλήτου τον έστειλε στον έναν μετά τον άλλον σε όλους τους Σοφούς, τα πράγματα είναι γνωστά σε όλους.
[1.28] Λένε δηλαδή
ότι κάποιοι νεαροί Ίωνες αγόρασαν από
Μιλήσιους ψαράδες όλη τους την ψαριά,
ύστερα όμως, όταν έβγαλαν μαζί και τον
τρίποδα, άρχισε καβγάς, ώσπου στο τέλος
οι Μιλήσιοι έστειλαν να ρωτήσουν το
μαντείο των Δελφών, και ο θεός τούς έδωσε
την ακόλουθη απάντηση:
Γόνε της
Μιλήτου, ρωτάς τον Φοίβο για τον
τρίποδα;
Στον πιο σοφό απ᾽ όλους λέω
εγώ να πάει ο τρίποδας.
Τον δίνουν λοιπόν στον Θαλή· εκείνος τον δίνει σε έναν άλλον και ο άλλος στον άλλον ώς τον Σόλωνα. Αυτός είπε ότι ο πιο σοφός από όλους είναι ο θεός, και τον έστειλε στους Δελφούς.
Στους Ιάμβους του
ο Καλλίμαχος έχει για όλα αυτά μια
διαφορετική διήγηση, παίρνοντας τις
πληροφορίες του από τον Λεάνδριο τον
Μιλήσιο: κάποιος Βαθυκλής από την Αρκαδία
άφησε πεθαίνοντας ένα κύπελλο, εκφράζοντας
την επιθυμία να δοθεί σ᾽ αυτόν που με
τη σοφία του έκανε τα πιο πολλά καλά
στους ανθρώπους. Δόθηκε λοιπόν στον
Θαλή, και αφού πέρασε από όλους, γύρισε
πάλι στον Θαλή. [1.29] Αυτός το έστειλε
τότε στον Απόλλωνα στα Δίδυμα με την
ακόλουθη, σύμφωνα με τον Καλλίμαχο,
αφιέρωση:
Στον προστάτη του λαού του
Νείλου με προσφέρει
ο Θαλής, που πήρε
δυο φορές ετούτο το βραβείο.
Και σε
πεζή μορφή: «Ο Θαλής ο Μιλήσιος, ο γιος
του Εξαμύα, στον Δελφίνιο Απόλλωνα, ο
μόνος από όλους τους Έλληνες που πήρε
δυο φορές αυτό το βραβείο».
Ο γιος του Βαθυκλή που περιέφερε από τον έναν στον άλλον το κύπελλο λεγόταν Θυρίων, όπως λέει ο Έλευσις στο έργο του Για τον Αχιλλέα και ο Αλέξων από τη Μύδνο στο ένατο βιβλίο των Μυθικών του.
Ο Δαΐμαχος όμως από τις Πλαταιές και ο Κλέαρχος λένε ότι κύπελλο έστειλε ο Κροίσος στον Πιττακό και ότι από αυτόν άρχισε η περιφορά του στους Σοφούς.
τα πλούτη είν᾽ ο άνθρωπος, μα ο καθωσπρέπει άνθρωπος
‹κι ο τίμιος› φτωχός δεν είναι.
Κάποιοι όμως λένε ότι ο Περίανδρος έστειλε στον Θρασύβουλο, τον τύραννο της Μιλήτου, καράβι φορτωμένο, κάπου όμως στη θάλασσα της Κω το καράβι ναυάγησε· αργότερα ο τρίποδας βρέθηκε από κάτι ψαράδες. Ο Φανόδικος, ωστόσο, λέει ότι ο τρίποδας βρέθηκε κάπου στη θάλασσα της Αθήνας, και όταν τον έφεραν στην πόλη, με απόφαση της συνέλευσης του λαού στάλθηκε στον Βίαντα.
[1.32] Άλλοι λένε ότι ο
τρίποδας ήταν έργο του Ήφαιστου και ότι
δόθηκε από τον θεό στον Πέλοπα, δώρο
στον γάμο του. Αργότερα ο τρίποδας πέρασε
στον Μενέλαο, και όταν μαζί με την Ελένη
τον άρπαξε ο Αλέξανδρος, η Σπαρτιάτισσα
τον πέταξε στη θάλασσα της Κω, λέγοντας
ότι θα γίνει αφορμή για διαμάχες. Πέρασε
καιρός και κάποιοι Λεβέδιοι αγόρασαν
στην περιοχή εκείνη ένα δίχτυ ψάρια και
μέσα βρέθηκε και ο τρίποδας· άρχισε
τότε διαμάχη με τους ψαράδες, και όλοι
μαζί ανέβηκαν στην Κω· επειδή όμως ούτε
εκεί κατάφεραν τίποτε, ανέφεραν το
πράγμα στη Μίλητο, τη μητρόπολη τους·
όταν όμως οι πρέσβεις των Μιλησίων
αντιμετωπίσθηκαν με περιφρόνηση, οι
Μιλήσιοι κήρυξαν τον πόλεμο εναντίον
των Κώων. Οι νεκροί ήταν πολλοί και από
τις δυο πλευρές, οπότε τους δόθηκε
χρησμός να δώσουν τον τρίποδα στον πιο
σοφό άνθρωπο. Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν
να δοθεί στον Θαλή, αυτός όμως, αφού ο
τρίποδας έκανε τον γύρο όλων των σοφών,
τον αφιέρωσε τελικά στον Διδυμαίο
Απόλλωνα. [1.33] Ο χρησμός λοιπόν που
δόθηκε στους Κώους είχε την ακόλουθη
μορφή:
Ο τσακωμός Μερόπων και Ιώνων
δε θα σταματήσει, αν πρώτα
ο χρυσός
ο τρίποδας που πέταξε στη θάλασσα ο
Ήφαιστος
δε φύγει από την πόλη και
δεν πάει στο σπίτι του ανθρώπου
που ᾿ναι
σοφός στα τωρινά, στα περασμένα, στα
μελλούμενα,
ενώ ο χρησμός που δόθηκε
στους Μηλησίους άρχιζε με το
Γόνε
της Μιλήτου, ρωτάς τον Φοίβο για τον
τρίποδα;
και στη συνέχεια, έλεγε όσα
είπαμε πιο πάνω. Έτσι έχουν τα πράγματα
για το θέμα αυτό.
ΔΙΟΓΕΝΗΣ ΛΑΕΡΤΙΟΣ - ΒΙΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ (1.28 -1.33)
-----------------------------------------
ΒΙΑΣ Ο ΠΡΙΗΝΕΥΣ
Ο Βίας ήταν γιος του Τευτάμου και καταγόταν από την Πριήνη. Ο Σάτυρος τον θεωρούσε έναν από τους επτά σοφούς. Μερικοί λένε πως ήταν πλούσιος, ο Δούρις όμως λέει πως ζούσε κοντά σε πλούσια οικογένεια.
Ο Φανόδικος αναφέρει πως απελευθέρωσε κάποιες αιχμάλωτες κοπέλες από τη Μεσσηνία, τις ανέθρεψε σαν κόρες του, τις προίκισε και τις έστειλε πίσω στους πατεράδες τους στη Μεσσήνη. Μετά από καιρό, όταν βρέθηκε στην Αθήνα, όπως προανέφερα, ο χάλκινος τρίποδας, από τους ψαράδες, με την επιγραφή «στον σοφό», ο Σάτυρος λέει πως εκείνες οι κοπέλες (κάποιοι όπως ο Φανόδικος λένε και ο πατέρας τους) παρουσιάστηκαν στη συνέλευση του λαού, είπαν ότι ο Βίας είναι σοφός και διηγήθηκαν όσα είχε κάνει γι' αυτές.
Έτσι ο τρίποδας στάλθηκε στον Βίαντα- εκείνος μόλις τον είδε είπε ότι σοφός είναι ο Απόλλωνας και δεν τον δέχτηκε. Κάποιοι λένε πως τον αφιέρωσε στον Ηρακλή στη Θήβα, επειδή, όπως λέει και ο Φανόδικος, ήταν απόγονος των Θηβαίων που είχαν αποικίσει την Πριήνη.
Λένε πως όταν ο Αλυάττης πολιορκούσε την Πριήνη, ο Βίας πάχυνε δύο μουλάρια και τα άφησε ελεύθερα στο στρατόπεδο. Ο Αλυάττης, όταν τα είδε, εξεπλάγη που μέχρι και τα ζώα βρίσκονταν σε καλή κατάσταση. Θέλησε να κάνει ειρήνη κι έστειλε έναν αγγελιοφόρο. Ο Βίας τότε συγκέντρωσε σωρούς άμμου, τις κάλυψε με σιτάρι και τις έδειξε στον απεσταλμένο. Όταν το έμαθε αυτό ο Αλυάττης, έκανε ειρήνη με τους κατοίκους της Πριήνης. Κατόπιν κάλεσε τον Βίαντα να τον επισκεφτεί και κείνος είπε: «Εγώ όμως συμβουλεύω τον Αλυάττη να τρώει κρεμμύδια», πράγμα που σήμαινε να κλαίει.
Λένε ακόμη πως ήταν πολύ ικανός στους δικανικούς λόγους, όμως χρησιμοποιούσε αυτή την ικανότητα μόνο για καλό. Ο Δημόδοκος ο Λέριος αυτό υπαινίσσεται όταν λέει: Αν τύχει να γίνεις δικαστής, δίκαζε όπως στην Πριήνη. Ο Ιππώνακτας λέει: Να μπορείς να δικάζεις καλύτερα από τον Βίαντα τον Πριηνέα.
Πέθανε κάτω από τις εξής συνθήκες. Ήταν πια πολύ γέροντας ενώ υπερασπιζόταν κάποιον σε μια δίκη. Μόλις τελείωσε τον λόγο του, έγειρε το κεφάλι στην αγκαλιά του γιου της κόρης του. Μίλησε και ο αντίδικος, οι δικαστές δικαίωσαν αυτόν που υπερασπιζόταν ο Βίας, τέλειωσε η δίκη και τότε βρέθηκε νεκρός στην αγκαλιά του εγγονού του. Τάφηκε μεγαλόπρεπα με έξοδα της πόλης και του έβαλαν το επίγραμμα: Τούτη η πέτρα σκεπάζει τον Βίαντα που γεννήθηκε στην ένδοξη Πριήνη και ήταν στολίδι για τους Ίωνες.
Το δικό μου επίγραμμα είναι: Εδώ αναπαύεται ο Βίας, που ήρεμα τον έφερε ο Ερμής στον Άδη, χιονισμένο από τα βαθιά γεράματα. Μίλησε, μίλησε στη δίκη κάποιου φίλου κι έπειτα γέρνοντας στην αγκαλιά του παιδιού κοιμήθηκε τον αιώνιο ύπνο.
Έγραψε για την Ιωνία, για το πώς θα μπορούσε να ευτυχήσει όσο το δυνατό περισσότερο, περίπου δύο χιλιάδες στίχους. Από τα ποιήματα του ξεχώρισε το εξής: Όπου κι αν μένεις, να είσαι αρεστός στους κατοίκους. Τούτο είναι το πιο ωραίο. Η αυθάδεια συχνά προκαλεί δυσάρεστες συνέπειες. Το να γεννηθείς δυνατός είναι έργο της φύσης, το να μπορείς να λες όσα συμφέρουν την πατρίδα είναι ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της ψυχής και της σωφροσύνης. Πολλοί μπορούν να γίνουν πλούσιοι τυχαία.
Έλεγε πως άτυχος είναι όποιος δεν μπορεί να υπομείνει τις ατυχίες. Το να επιθυμούμε τα αδύνατα και να αδιαφορούμε για τις ξένες συμφορές είναι ψυχική αρρώστια. Όταν ρωτήθηκε τι είναι δύσκολο, είπε: «Το να αντιμετωπίζουμε ψύχραιμα τις μεταβολές προς το χειρότερο». Κάποτε που είχε συνταξιδιώτες σε καράβι κάποιους ασεβείς, όταν εκείνοι άρχισαν να επικαλούνται τους θεούς, επειδή έπεσε το καράβι σε τρικυμία, είπε, «Κάντε ησυχία για να μην καταλάβουν ότι βρίσκεστε εδώ». Όταν κάποιος ασεβής τον ρώτησε τι είναι ευσέβεια, σιώπησε, και όταν εκείνος ζήτησε να μάθει τον λόγο της σιωπής του, είπε: «Σιωπώ επειδή ζητάς να μάθεις πράγματα που δεν σου ταιριάζουν».
Όταν ρωτήθηκε τι είναι γλυκό για τους ανθρώπους είπε: «Η ελπίδα». Έλεγε πως είναι καλύτερο να δικάζεις εχθρούς παρά φίλους, γιατί από τους φίλους ο ένας θα γίνει οπωσδήποτε εχθρός, ενώ από τους εχθρούς ο ένας θα γίνει φίλος. Όταν ρωτήθηκε κάνοντας τι, ευχαριστιέται ο άνθρωπος, είπε, «Όταν κερδίζει». Τη ζωή, έλεγε, πρέπει να την κανονίζουμε σαν να πρόκειται να ζήσουμε και πολύ και λίγο, και να αγαπάμε τους άλλους έχοντας υπόψη ότι μπορεί να γίνουν εχθροί μας, γιατί οι περισσότεροι είναι κακοί. Έδινε τις εξής συμβουλές: «Μη βιάζεσαι σε ό,τι κάνεις και σε ό,τι επιλέξεις, μείνε σταθερός. Μη μιλάς βιαστικά, γιατί αυτό φανερώνει τρέλα. Αγάπα τη σύνεση. Για τους θεούς μίλα όπως είναι. Μην επαινείς τους ανάξιους επειδή είναι πλούσιοι. Να πετυχαίνεις αυτό που θέλεις με την πειθώ και όχι με τη βία. Ό,τι καλό πετυχαίνεις να το αποδίδεις στη βοήθεια των θεών. Από τη νεότητα για τα γηρατειά έχε εφόδιο τη σοφία, αυτό είναι το πιο σίγουρο απόκτημα».
Τον Βίαντα τον αναφέρει και ο Ιππώνακτας, όπως προανέφερα, και ο απαιτητικός Ηράκλειτος τον επαίνεσε πολύ γράφοντας: «Ο Βίας ο γιος του Τευτάμου γεννήθηκε στην Πριήνη και αυτά που είπε είναι σπουδαιότερα από των άλλων».
ΔΙΟΓΕΝΟΥΣ ΛΑΕΡΤΙΟΥ – ΒΙΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ – ΒΙΑΣ
https://pdfcoffee.com/--219-pdf-free.html
---------------------------------------
Βίας ο Πριηνεύς από το Ανθολόγιο του Στοβαίου - Περί αρετής.]
ΧΙΛΩΝ Ο ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΟΣ
Ο Χίλων ήταν γιος του Δαμαγήτου και καταγόταν από την Λακεδαίμονα. Έγραψε περίπου διακόσιους ελεγειακούς στίχους και έλεγε πως αρετή για έναν άνδρα είναι να προβλέπει και να αντιλαμβάνεται το μέλλον με τη βοήθεια της λογικής.
Έγινε έφορος στη διάρκεια της πεντηκοστής έκτης Ολυμπιάδας. Πρώτη φορά έγινε έφορος επί Ευθυδήμου, όπως λέει ο Σωσικράτης. Ήταν ο πρώτος που πρότεινε να συνεργάζονται οι έφοροι με τους βασιλείς.
Λένε πως ρωτήθηκε από τον Αίσωπο, με τι ασχολείται ο Δίας και απάντησε: «Ταπεινώνει την υπερηφάνεια και εξυψώνει τα ταπεινά».
Όταν ρωτήθηκε σε τι διαφέρουν οι μορφωμένοι από τους αμόρφωτους, απάντησε: «Στις καλές ελπίδες». Τι είναι δύσκολο; «Να κρατάς μυστικά, να χρησιμοποιείς σωστά τις ώρες της απραξίας και να μπορείς να υπομένεις την αδικία».
Έδινε ακόμη τις εξής συμβουλές: Μάθε να ελέγχεις τη γλώσσα σου, κυρίως στα συμπόσια. Μην κακολογείς τους πλησίον σου, γιατί διαφορετικά θα ακούσεις πράγματα που θα σε λυπήσουν. Να συμπαραστέκονται στους φίλους, κυρίως όταν δυστυχούν, και να μην τους πλησιάζεις μόνο όταν ευτυχούν. Κάνε γάμο ταπεινό. Μην κακολογείς τον νεκρό. Τίμα τα γηρατειά. Φύλαγε τον εαυτό σου. Να προτιμάς τη ζημιά παρά την αισχροκέρδεια· γιατί η πρώτη μια φορά θα σε λυπήσει, ενώ η δεύτερη συνεχώς. Μην κοροϊδεύεις κάποιον που δυστυχεί. Αν είσαι ισχυρός να είσαι και πράος, για να σε σέβονται οι γύρω σου παρά να σε φοβούνται. Μάθε να τακτοποιείς σωστά τις υποθέσεις του σπιτιού σου. Μην μιλάς χωρίς να σκεφτείς. Έλεγχε τον θυμό σου. Μην μισείς τη μαντική. Μην επιθυμείς τα αδύνατα. Μην βιάζεσαι όταν προχωρείς. Όταν μιλάς μην κάνεις χειρονομίες, γιατί δείχνει τρέλα. Να υπακούς στους νόμους. Να είσαι ήρεμος.
Από τα ποιήματα του το πιο γνωστό είναι το εξής: Το χρυσάφι ελέγχεται σε πέτρινα ακόνια για να είναι ο έλεγχος φανερός· με τον χρυσό όμως ελέγχεται ο νους των καλών και των κακών.
Έγινε πολύ ονομαστός ανάμεσα στους Έλληνες. Οι κουβέντες του ήταν μετρημένες, γι’ αυτό ο Αρισταγόρας ο Μιλήσιος αποκαλεί αυτό τον τρόπο έκφρασης Χιλώνειο. Ήταν απόγονος του Βρόγχου που έχτισε το ιερό στις Βραγχίδες. Στη διάρκεια της πεντηκοστής δεύτερης Ολυμπιάδας, τότε που άκμαζε ο Αίσωπος ο λογοποιός, ήταν γέρος. Πέθανε, όπως λέει ο Έρμιππος, στην Πίσα, αφού χάρηκε πρώτα τον γιο του Ολυμπιονίκη στην πυγμαχία. Ο θάνατος προήλθε από τη μεγάλη του χαρά και από την αδυναμία της μεγάλης ηλικίας του. Στην κηδεία του παραβρέθηκαν όλοι όσοι παρακολουθούσαν τους αγώνες και του απένειμαν εξαιρετικές τιμές.
Υπάρχει και γι’ αυτόν δικό μου επίγραμμα: Σε σένα, φωτοδότη Πολυδεύκη, χρωστώ χάρη, γιατί ο γιος του Χίλωνα κέρδισε το χλωρό στεφάνι της ελιάς στην πυγμαχία. Αν ο πατέρας πέθανε από χαρά βλέποντας το παιδί του στεφανωμένο, δεν είναι τιμωρία. Μακάρι κι εγώ έτσι να πεθάνω.
Στο άγαλμα του υπάρχει η εξής επιγραφή: Τούτον, τον Χίλωνα τον γέννησε η Σπάρτη η ξακουστή στον πόλεμο, αυτόν που ήταν ο πιο σοφός απ' τους επτά σοφούς.
ΔΙΟΓΕΝΟΥΣ ΛΑΕΡΤΙΟΥ – ΒΙΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ – ΧΙΛΩΝ
https://pdfcoffee.com/--219-pdf-free.html
-------------------------------------------
Στο Μαντείο του Πυθίου Απόλλωνος στους Δελφούς, απ' τον Πρωταγόρα του Πλάτωνος, προκύπτει ότι στην αρχή είχαν αναγραφεί δύο μόνο αποφθέγματα, γνώθι σαυτόν και μηδέν άγαν, εκατέρωθεν του ιερού γράμματος ΕΙ. Ο αριθμός όμως μεγάλωνε με τη προσθήκη κι άλλων αποφθεγμάτων, τα οποία αποδίδονται στους επτά σοφούς της Αρχαιότητας. Λέγεται κατά την παράδοση, ότι τα πρώτα χάραξε ο Χίλων ο Λακεδαιμόνιος και τα αφιέρωσε στο Μαντείο των Δελφών ως απαρχή της σοφίας του. Το παράδειγμα του Χίλωνα, μιμήθηκαν και οι άλλοι έξι σοφοί. Έτσι, τα παραγγέλματα αυτά πολλαπλασιάσθηκαν και αποτέλεσαν κατά την αρχαιότητα τον κώδικα της ηθικής όλων των Ελλήνων.
Σάββατο 17 Μαΐου 2025
ΜΙΑ ΒΑΘΥΤΕΡΗ ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΙΣΘΗΣΗΣ
Το Ινστιτούτο Καρδιολογίας το αποκαλεί
αυτό διαισθητική καρδιά...
Όλο και
περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται ότι
η καρδιά συνδέεται με ένα σύστημα
καθοδήγησης με μεγαλύτερη ικανότητα
για δημιουργικότητα, για πιο σαφείς αποφάσεις
και επιλογές, και ιδιαίτερα για βαθύτερες,
πιο στοργικές σχέσεις με τους άλλους.
Απόδειξη
αυτού είναι οι χιλιάδες άνθρωποι σε μια
ποικιλία πολιτισμών που επωφελούνται
από αυτή τη βαθύτερη καρδιακή σύνδεση.
Ενώ
η επιστήμη μπορεί να μας δείξει τον
δρόμο, η επιστήμη όμως δεν λαμβάνει τις
τελικές αποφάσεις για το πώς ζούμε τη
ζωή μας. Αυτό το κάνει η διαισθητική
μας καρδιά.
Η αληθινή οραματική ηγεσία αναπτύσσεται στην καρδιά, όχι στον εγκέφαλο. Και είναι εκεί για να το καταλάβει ο καθένας μας... απλώς χρειαζόμαστε την επίγνωση του πώς να έχουμε πρόσβαση σε αυτό.
Το να είμαστε συνεπείς με την καρδιά μας και να εφαρμόζουμε απλές τεχνικές μπορεί να αλλάξει τα πάντα, βοηθώντας μας να έχουμε πρόσβαση σε πολύ περισσότερα από τη διαισθητική μας νοημοσύνη.
Οι Αρχαίοι μυστικιστές, φιλόσοφοι και μεγάλοι στοχαστές είχαν δίκιο:
https://www.bibliotecapleyades.net/
------------------------------------
Η ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ
Ο ΑΛΛΟΣ ΜΑΣ ΕΑΥΤΟΣ, Ο ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥ
ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΝ ΟΤΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΗΣ “ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ”
Παρασκευή 16 Μαΐου 2025
Η ΓΛΩΣΣΑ, Η ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ Ο ΗΧΟΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΟ ΝΕΡΟ - ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΥΣ ΝΕΡΟΥ
Μερικές σκέψεις για τα πειράματα με τους κρυστάλλους νερού
Οι συνοδευτικές φωτογραφίες είναι ευγενική προσφορά των βιβλίων του Δρ. Masuru Emoto, Messages from Water και More Messages from Water.
Στη συνέχεια, κάναμε συνεντεύξεις με αρκετά άτομα από επιστημονικούς κύκλους και τους προσκαλέσαμε να μιλήσουν για τη σημασία των πειραμάτων.
Ρεπόρτερ
Zhengjian: Κατά τη γνώμη σας, ποιο είναι
το πιο μοναδικό πράγμα σχετικά με τα
πειράματα κρυστάλλων νερού που
πραγματοποίησε ο κ. Emoto;
Δρ. Cheng Luojia: Το πείραμα είναι αρκετά απλό. Δείχνει τους διαφορετικούς τρόπους κρυστάλλωσης του νερού σε διαφορετικές καταστάσεις. Είναι σπάνιο να υπάρχει ένα πείραμα που να είναι τόσο συνοπτικό, διαισθητικό και εύκολο στην κατανόηση, και αυτό από μόνο του αποτελεί ένα τεράστιο επίτευγμα. Αυτό το πείραμα ασχολείται με ένα εξαιρετικά τεράστιο και σημαντικό θέμα, δηλαδή το πώς το μυαλό των ανθρώπων επηρεάζει την ύλη.
Οι
αρχικές φωτογραφίες των πειραμάτων
είναι μεγεθυμένες 200 έως 500 φορές. Οι
παρατηρήσεις έχουν φτάσει στην
πραγματικότητα σε μικροσκοπικά επίπεδα,
δηλαδή παρατηρούνται μικροσκοπικά
επίπεδα αντί για σημεία. Αυτό σπάνια
παρατηρείται στους επιστημονικούς
κύκλους. Πιστεύω ότι η παρατήρηση
ολόκληρου του μικροσκοπικού επιπέδου
θα μας φέρει έναν ολοκαίνουργιο
κόσμο.
Νομίζω ότι, τόσο ως προς το
θέμα του όσο και ως προς τη μεθοδολογία
της έρευνάς του, αυτό το πείραμα αποτελεί
μια νέα αρχή στην επιστήμη.
Ρεπόρτερ: Τα αποτελέσματα του πειράματος με τους κρυστάλλους νερού έχουν δημοσιευτεί λεπτομερώς στο δίτομο βιβλίο «Μηνύματα από το Νερό». Ποια σημεία σας έχουν εντυπωσιάσει περισσότερο;
Όταν οι λέξεις «Αγάπη» και «ευχαριστώ» λέγονται στο δείγμα νερού, οι κρύσταλλοι νερού σχηματίζουν ένα όμορφο μοτίβο.
Κοιτάζοντας αυτές τις φωτογραφίες, μια μητέρα πιθανότατα θα καταλάβαινε ότι περισσότερη ενθάρρυνση και έπαινος θα έκαναν τα παιδιά πιο έξυπνα και όμορφα. Μια αρμονική οικογενειακή ατμόσφαιρα θα συνέβαλε επίσης στην υγιή εμφάνιση των φυτών στο σπίτι και θα βοηθούσε στη διατήρησή τους ως όμορφα. Η ενημέρωση που μπορεί να αποκομίσει το κοινό από αυτό το πείραμα δεν πρέπει να υποτιμάται.
Ρεπόρτερ: Αυτό το πείραμα εξέτασε επίσης πώς η γλώσσα, η εικόνα και ο ήχος επηρεάζουν το νερό. Ποια είναι η άποψή σας για τα αποτελέσματα;
Δρ. Τσενγκ: Είναι πολύ ενδιαφέρον. Εκτεθειμένο στη λέξη «Σοφία», γραμμένη στα Ιαπωνικά, Αγγλικά και Γερμανικά, το νερό σχημάτισε έναν κρύσταλλο παρόμοιου σχήματος. Εκτεθειμένο στη λέξη «Κόσμος», γραμμένη στα Ιαπωνικά, Αγγλικά και Ελληνικά, το νερό έκανε το ίδιο, όπως και στην λέξη «Αγάπη» και την λέξη «Ευχαριστώ».
Αυτό υποδεικνύει ότι δεν είναι η μεμονωμένη λέξη, η γλώσσα στην οποία ομιλείται ή οι ηχητικές δονήσεις που αποτελούν τον λόγο για τον σχηματισμό, αλλά οι εγγενείς νοητικές διαδικασίες πίσω από τη γλώσσα ή το νόημα που αντιπροσωπεύεται από τη γλώσσα που επηρεάζει το νερό.
Το ίδιο νόημα ή η ίδια πληροφορία θα παράγει το ίδιο αποτέλεσμα, παρόλο που εκφράζεται σε διαφορετικές γλώσσες. Στην περίπτωση του νερού, αν προχωρήσουμε τη σκέψη μας ένα βήμα παραπέρα, ότι κάθε λέξη/σκέψη παράγει ένα διαφορετικό σχήμα, ποιο συμπέρασμα μπορούμε να βγάλουμε; Μπορούμε να καταλήξουμε σε ένα μόνο λογικό συμπέρασμα - η σημασία μιας λέξης παράγει ένα σχήμα! Με άλλα λόγια, οι σκέψεις έχουν σχήματα !
Το νερό είναι επίσης πολύ ευαίσθητο στις εικόνες.
Αφού «διαβάσει» μια εικόνα λωτού, ένας κρύσταλλος νερού θα αναπτύσσεται ασταμάτητα, όπως ένας λωτός αναπτύσσεται ασταμάτητα. Αφού «διαβάσει» μια εικόνα ενός έλατου, το νερό θα αλλάζει περιοδικά το χρώμα του κατά τη διαδικασία κρυστάλλωσης, καθώς ένα δέντρο υφίσταται αλλαγές, όπως η διαδικασία αναπνοής του. Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι ότι όταν το νερό «διαβάζει» μια εικόνα του ήλιου ή τη λέξη «ήλιος», οι δύο κρύσταλλοι που σχηματίζονται έχουν πανομοιότυπο σχήμα.
Αυτό δείχνει ότι μια εικόνα κατέχει επίσης ένα είδος συνείδησης, ένα είδος πληροφορίας. Όπως και μια λέξη, αντιπροσωπεύει ένα είδος σκέψης, αλλά εκφράζεται με διαφορετικό τρόπο. Κάθε είδος σχήματος αντιπροσωπεύει ένα είδος πνεύματος. Μια αρχαία παροιμία μας λέει ότι η ομοιότητα του σχήματος είναι ομοιότητα του πνεύματος.
Αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο ένας πίνακας μπορεί να εκφράσει τη σκέψη και το συναίσθημα του καλλιτέχνη και να προκαλέσει αυτά στον θεατή.
Η ικανότητα του νερού να ακούει μουσική είναι πιο εντυπωσιακή.
Αφού το νερό «ακούσει» μια μουσική σύνθεση του Μπαχ, το σχήμα ενός κρυστάλλου νερού φαίνεται οργανωμένο και καθαρό. Το σχήμα ενός κρυστάλλου νερού φαίνεται καθαρό και πανηγυρίζον αφού το νερό «ακούσει» την «Ποιμενική» συμφωνία του Μπετόβεν. Αφού «ακούσει» ένα παιδικό τραγούδι, το νερό θα γίνει καθαρό. Αφού ακούσει μια μουσική σύνθεση με τίτλο «Δάσος στο αμυδρό φως της νύχτας», ο κρύσταλλος νερού φαίνεται να είναι τυλιγμένος στο αμυδρό φως της νύχτας.
Η αμυδρή λάμψη που αντανακλάται στον κρύσταλλο δεν οφείλεται στην έλλειψη φωτός, αλλά στον ήχο. Αυτά τα αποτελέσματα έχουν δείξει ότι ο ήχος και το σχήμα ενός αντικειμένου είναι αλληλένδετα.
Αυτό ανοίγει πραγματικά έναν εντελώς νέο κόσμο. Η διασυνδεδεμένη σχέση μεταξύ του ήχου και του σχήματος είναι μια σημαντική νέα έννοια.
Οι
περισσότεροι άνθρωποι αρχικά εκπλήσσονται
όταν βλέπουν αυτούς τους υπέροχους και
όμορφους κρυστάλλους νερού. Δεν περίμεναν
ότι το νερό θα είχε τόσες πολλές
χροιές.
Δημοσιογράφος: Στο υστερόγραφο του βιβλίου «Το Μήνυμα από το Νερό» , ο συγγραφέας έθεσε αρκετά ερωτήματα - από πού προέρχεται, πού πηγαίνει, ποιος είναι ο σκοπός της ύπαρξης και άλλα. Πώς απαντάτε;
Δρ. Τσενγκ: Αντί να επικεντρώνεται μόνο στο θέμα που εξετάζει, ο Δρ. Εμότο είναι σε θέση να ξεφύγει από τα συνηθισμένα και να αντιμετωπίσει βαθιά ερωτήματα. Αυτό αποτελεί ένδειξη του ανοιχτού του πνεύματος. Το νερό είναι ένας ουσιαστικός παράγοντας στη δημιουργία των πάντων. Η κατανόηση του νερού μας βοηθά επίσης να κατανοήσουμε την ύλη, το πνεύμα και τη ζωή .
Αναφορές
Masaru Emoto, «Messages from Water», από Hado (Kyioku Sha) Publishing, Ιαπωνία, 2000. (http://www.hado.com)
Masuru Emoto, Περισσότερα Μηνύματα από το Νερό, μια συνέντευξη με τον Δρ. Emoto, που δημοσιεύτηκε στο
The Spirit of Ma'at, Τόμος 1, Νοέμβριος 2000· http://www.spiritofmaat.com/archive/nov1/cwater.htmΜηνύματα από το Νερό, The Messenger, Έκθεση της Joann Turner, Φεβρουάριος 2002, Pasadena, CA· www.themessenger.info/Feb2002/MessfromWater.html
Μετάφραση από: http://zhengjian.org/zj/articles/2002/12/27/19760.html
από τον Ζενγκιάν Φεβρουάριος 2003 από την ιστοσελίδα της PureInsight Ισπανική έκδοση
μέσω https://www.bibliotecapleyades.net/salud/esp_salud16a.htm
------------------------------------------
ΤΟ ΝΕΡΟ ΑΚΟΥΕΙ, ΔΙΑΒΑΖΕΙ, ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ
ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΜΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ ΝΕΡΟΥ
Αν η ανθρώπινη σκέψη μπορεί να το κάνει αυτό στο νερό, φανταστείτε τι μπορεί να κάνει σε εμάς!
Φόρμα επικοινωνίας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2010
(489)
- ► Ιανουαρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (77)
- ► Δεκεμβρίου (82)
-
►
2011
(671)
- ► Ιανουαρίου (76)
- ► Φεβρουαρίου (77)
- ► Σεπτεμβρίου (40)
- ► Δεκεμβρίου (63)
-
►
2012
(612)
- ► Ιανουαρίου (56)
- ► Φεβρουαρίου (47)
- ► Σεπτεμβρίου (60)
- ► Δεκεμβρίου (53)
-
►
2013
(594)
- ► Ιανουαρίου (66)
- ► Φεβρουαρίου (51)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (26)
-
►
2014
(450)
- ► Ιανουαρίου (44)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (46)
- ► Δεκεμβρίου (38)
-
►
2015
(477)
- ► Ιανουαρίου (54)
- ► Φεβρουαρίου (43)
- ► Σεπτεμβρίου (28)
- ► Δεκεμβρίου (30)
-
►
2016
(388)
- ► Ιανουαρίου (2)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (43)
-
►
2017
(522)
- ► Ιανουαρίου (47)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (45)
- ► Δεκεμβρίου (41)
-
►
2018
(521)
- ► Ιανουαρίου (49)
- ► Φεβρουαρίου (46)
- ► Σεπτεμβρίου (36)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2019
(354)
- ► Ιανουαρίου (53)
- ► Φεβρουαρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Δεκεμβρίου (17)
-
►
2020
(290)
- ► Ιανουαρίου (31)
- ► Φεβρουαρίου (25)
- ► Σεπτεμβρίου (26)
- ► Δεκεμβρίου (27)
-
►
2021
(312)
- ► Ιανουαρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (33)
- ► Σεπτεμβρίου (24)
- ► Δεκεμβρίου (21)
-
►
2022
(420)
- ► Ιανουαρίου (30)
- ► Φεβρουαρίου (16)
- ► Σεπτεμβρίου (30)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2023
(472)
- ► Ιανουαρίου (39)
- ► Φεβρουαρίου (36)
- ► Σεπτεμβρίου (42)
- ► Δεκεμβρίου (41)
-
►
2024
(486)
- ► Ιανουαρίου (59)
- ► Φεβρουαρίου (27)
- ► Σεπτεμβρίου (48)
- ► Δεκεμβρίου (41)
-
▼
2025
(175)
- ► Ιανουαρίου (42)
- ► Φεβρουαρίου (32)
-
▼
Μαΐου
(32)
- Μέλισσος ο Σάμιος
- Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΨΗΛΩΝΕΙ ΤΟΝ ΝΟΥ
- ΔΗΜΗΤΡΑ - Ο ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΠΛΗΣΙΕΣΤΕΡΟΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ
- ΤΑ ΦΩΤΕΙΝΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΟΞΥΝΟΝΤΑΙ, ΑΛΛΑ ΤΑ ...
- Θεσσαλονίκη: Δράση καθαρισμού από μαθητές και μαθή...
- ΕΡΩΣ: ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΣΤΟΛΙΣΜΑ - ΤΩΝ ΣΟΦ...
- ΤΑ ΧΡΗΣΤΗΡΙΑ ΕΛΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΩΔΩΝΗΣ - ΑΓΩΝΙΕΣ ΧΑΡΑΓΜ...
- Η ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ...
- Η ΘΕΑ ΗΔΟΝΗ
- ΠΙΤΤΑΚΟΣ Ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
- ΔΙΟΓΕΝΗΣ ΛΑΕΡΤΙΟΣ - ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ...
- ΤΑ ΤΡΙΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ - ΟΙ ΔΙΑΔΟΧΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ...
- Κάποιοι φιλόσοφοι πήραν το όνομα τους από τις πόλε...
- Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΙΧΕ ΔΥΟ ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ
- Θεσσαλονίκη: Το αρχαιολογικό μυστήριο που ανακαλύφ...
- Ο ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΟΠΩΣ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΑΚΜΗ ΤΟΥ...
- Απολλωνία - Mεταξύ Άρη και Δία, στην Ζώνη των Αστε...
- Οι Μάγισσες της Ελλάδας – Ιστορίες Διώξεων και Φόβου
- ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΦΩΣ
- ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΜΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ ΝΕΡΟΥ
- Η ΓΛΩΣΣΑ, Η ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ Ο ΗΧΟΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΟ ΝΕΡΟ -...
- ΜΙΑ ΒΑΘΥΤΕΡΗ ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΙΣΘΗΣΗΣ
- ΧΙΛΩΝ Ο ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΟΣ
- ΒΙΑΣ Ο ΠΡΙΗΝΕΥΣ
- Ο ΤΡΙΠΟΔΑΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΣΤΕΙΛΑΝ ΔΙΑΔΟΧΙΚΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥ...
- Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΤΡΙΠΟΔΟΣ
- ΑΠΟΛΛΩΝΕΙΑ ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ
- ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΣ
- Η ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
- Ο ΑΝΑΞ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ ΕΡΙΞΕ ΠΟΤΑΜΟΥΣ ΑΠΟ ΦΩΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗ...
- ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΕΚΕΙ Ο ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΓ...
- ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ, «ΔΕΛΦΟΙ» (απόσπασμα)