Όταν όμως την τέταρτη ερώτηση την έστρεφε εναντίον των συνωμοτών, δεν κινήθηκε με βιασύνη και αμεσότητα, αλλά αφού άφησε να μεσολαβήσει αρκετό διάστημα και βυθίστηκε σε σκέψεις· τέλος, μοιάζοντας με άνθρωπο που νοιώθει ζαλάδες, υπέβαλε την ερώτηση που δεν ήταν όπως την περίμεναν όλοι· διότι αυτοί περίμεναν ότι θα ρίξει το προσωπείο και θα πει πικρά λόγια σχετικά με την θυσία. Εκείνος όμως, όχι έτσι, αλλά με ήπιο τόνο ρώτησε:
Σάββατο 13 Αυγούστου 2016
Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΟΜΙΤΙΑΝΟ
Ο
βασιλιάς, αφού συνεχάρη τον συκοφάντη για τις άριστες συμβουλές του, όπως είπε,
έκανε συστάσεις στον Απολλώνιο να απολογηθεί σύμφωνα με τις υποδείξεις εκείνου·
ωστόσο, αφού αντιπαρέλθει τις άλλες κατηγορίες ως ανάξιες για συζήτηση, να
αποκριθεί σε τέσσερις μόνον από αυτές, οι οποίες νόμιζε ότι θα τον φέρουν σε
αμηχανία και θα δυσκολέψουν τις απαντήσεις του. Τον ρώτησε λοιπόν ως εξής:
«Τι σε
έπεισε Απολλώνιε να μην φοράς τα ίδια ρούχα με τους άλλους αλλά διαφορετικά και
αλλόκοτα;»
«Διότι»,
απάντησε, «η γη που με τρέφει η ίδια και με ντύνει, χωρίς να πειράζω τα
κακόμοιρα τα ζώα.»
Ο
βασιλιάς τον ξαναρώτησε: «Για ποιο λόγο οι άνθρωποι σε αποκαλούν θεό;»
«Διότι»,
απάντησε, «κάθε άνθρωπος που πιστεύεται ότι είναι αγαθός τιμάται με τον τίτλο
του θεού.»
Πότε
πέρασε αυτό το απόφθεγμα στην φιλοσοφία του ανδρός το διηγήθηκα όταν έκανα λόγο
για τους Ινδούς. Η τρίτη ερώτηση αναφερόταν στον λοιμό της Εφέσου:
«Ποια
ήταν η κινητήρια δύναμη ή ποιος σου έβαλε την ιδέα και προείδες ότι θα πέσει
λοιμός στην Έφεσο;»
«Επειδή
βασιλιά χρησιμοποιώ τροφές ελαφρύτερες από οποιονδήποτε άλλο, γι’ αυτό και
πρώτος αντελήφθην το κακό· αν όμως θέλεις μπορώ να σου απαριθμήσω και τις
αιτίες για τους λοιμούς.»
Αλλά
επειδή ο βασιλιάς, νομίζω, φοβήθηκε μήπως τις παρανομίες, τον ανόσιο γάμο του
και τα όσα παράλογα είχε κάνει τα λογαριάσει ο Απολλώνιος ως αιτίες των
θεομηνιών του είδους, «δεν έχω ανάγκη τέτοιας απαντήσεως», είπε.
Όταν όμως την τέταρτη ερώτηση την έστρεφε εναντίον των συνωμοτών, δεν κινήθηκε με βιασύνη και αμεσότητα, αλλά αφού άφησε να μεσολαβήσει αρκετό διάστημα και βυθίστηκε σε σκέψεις· τέλος, μοιάζοντας με άνθρωπο που νοιώθει ζαλάδες, υπέβαλε την ερώτηση που δεν ήταν όπως την περίμεναν όλοι· διότι αυτοί περίμεναν ότι θα ρίξει το προσωπείο και θα πει πικρά λόγια σχετικά με την θυσία. Εκείνος όμως, όχι έτσι, αλλά με ήπιο τόνο ρώτησε:
Όταν όμως την τέταρτη ερώτηση την έστρεφε εναντίον των συνωμοτών, δεν κινήθηκε με βιασύνη και αμεσότητα, αλλά αφού άφησε να μεσολαβήσει αρκετό διάστημα και βυθίστηκε σε σκέψεις· τέλος, μοιάζοντας με άνθρωπο που νοιώθει ζαλάδες, υπέβαλε την ερώτηση που δεν ήταν όπως την περίμεναν όλοι· διότι αυτοί περίμεναν ότι θα ρίξει το προσωπείο και θα πει πικρά λόγια σχετικά με την θυσία. Εκείνος όμως, όχι έτσι, αλλά με ήπιο τόνο ρώτησε:
«Πες
μου, βγαίνοντας από το σπίτι σου την τάδε ημέρα και πηγαίνοντας στην εξοχή, σε
ποιον θυσίασες εκείνο το παιδί;»
Και ο
Απολλώνιος, σαν να μάλωνε ένα παιδάκι, απάντησε:
«Μίλα
καλά· γιατί αν βγήκα από το σπίτι βρέθηκα στην εξοχή· εάν όμως το έκανα αυτό
θυσίασα· και εάν θυσίασα τότε έφαγα και το σφάγιο. Ας αποδείξουν λοιπόν τους
ισχυρισμούς τους οι αξιόπιστοι μάρτυρές σου.»
Τέτοια
είπε ο άνδρας και προκάλεσε μεγαλύτερη επιδοκιμασία απ’ όση επιτρέπεται σε
βασιλικό δικαστήριο. Και ο βασιλιάς επειδή θεώρησε ότι το ακροατήριο του
συμπαραστέκεται και ότι ταπεινώθηκε από τις απαντήσεις, διότι ήταν πράγματι
δυναμικές και λογικές, είπε:
«Σε
απαλλάσσω από τις κατηγορίες· θα περιμένεις όμως, διότι θέλω να συζητήσω
ιδιαιτέρως μαζί σου.»
Ενισχυμένος
από την έκβαση αυτή ο Απολλώνιος είπε:
«Εσένα
βασιλιά, σ’ ευχαριστώ· εξ αιτίας όμως αυτών εδώ των αχρείων, καταστράφηκαν οι
πόλεις, τα νησιά γέμισαν εξορίστους, η χώρα στενάζει, τα στρατεύματα έχουν
κυριευθεί από δειλία, και η σύγκλητος είναι γεμάτη καχυποψίες. Δώσε αν θέλεις
και σε μένα την ευκαιρία να μιλήσω, αλλιώς στείλε με σ’ εκείνον που θα μου
πάρει το σώμα, γιατί την ψυχή μου δεν μπορείς να την πάρεις. Μάλλον όμως και το
σώμα μου δεν μπορείς να το πάρεις, γιατί να με σκοτώσεις δεν μπορείς, διότι εγώ
θνητός δεν είμαι.»
Και
λέγοντας αυτά εξαφανίστηκε από το δικαστήριο, διευθετώντας έτσι με τον βέλτιστο
δυνατό τρόπο το περιστατικό, καθότι ο τύραννος δεν ήταν διατεθειμένος να τον
ρωτήσει με ειλικρίνεια για την υπόθεση, αλλά για κάθε είδους άσχετα ζητήματα –
διότι καυχόταν που δεν σκότωσε τον Απολλώνιο – ούτε επιθυμούσε ο Απολλώνιος να
συρθεί σε τέτοιες συζητήσεις. Και νόμιζε ότι θα μπορούσε να το πετύχει αυτό, αν
δεν άφηνε καμμία αμφιβολία για την πραγματική του φύση, αλλά αν γινόταν γνωστό
ότι ήταν τέτοιος που να μην είναι δυνατή η σύλληψή του παρά την θέλησή του. Επί
πλέον είχε απαλλαγεί από τον φόβο για τους φίλους του. Διότι γι’ αυτούς που δεν
είχε καν ξεκινήσει να ρωτάει ο βασιλιάς, πώς ήταν δυνατόν να τους σκοτώσει για
κατηγορίες που δεν είχαν επαληθευτεί στο δικαστήριο; Αυτά βρήκα για την δίκη
αυτή.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Φόρμα επικοινωνίας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2010
(489)
- ► Ιανουαρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (77)
- ► Δεκεμβρίου (82)
-
►
2011
(671)
- ► Ιανουαρίου (76)
- ► Φεβρουαρίου (77)
- ► Σεπτεμβρίου (40)
- ► Δεκεμβρίου (63)
-
►
2012
(612)
- ► Ιανουαρίου (56)
- ► Φεβρουαρίου (47)
- ► Σεπτεμβρίου (60)
- ► Δεκεμβρίου (53)
-
►
2013
(594)
- ► Ιανουαρίου (66)
- ► Φεβρουαρίου (51)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (26)
-
►
2014
(450)
- ► Ιανουαρίου (44)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (46)
- ► Δεκεμβρίου (38)
-
►
2015
(477)
- ► Ιανουαρίου (54)
- ► Φεβρουαρίου (43)
- ► Σεπτεμβρίου (28)
- ► Δεκεμβρίου (30)
-
▼
2016
(388)
- ► Ιανουαρίου (2)
- ► Φεβρουαρίου (19)
-
▼
Αυγούστου
(49)
- Ο ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΟΣ «ΧΡΗΣΜΟΣ» ΤΗΣ ΠΥΘΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΑΝΟ
- ΛΙΑΤΣΑ ΔΗΜΗΤΡΑ: Ο ΥΛΙΣΜΟΣ ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚ...
- ΝΑ ΠΕΡΙΦΡΑΞΕΙΣ ΤΗΝ ΟΙΚΙΑ ΣΟΥ ΜΕ ΚΑΘΕ ΣΟΦΙΑ
- ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ – ΑΠΟΚΡΥΦΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
- Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΘΕΡΜΟΠΥΛΩΝ - ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ -480
- Η ΑΘΑΝΑΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ
- ΑΣΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΣΚΟΤΕΙΝΟΥΣ Σ...
- ΝΥΜΦΟΠΕΤΡΕΣ
- ΚΥΠΡΟΣ ΕΝΑΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ - ΣΠΑΝΙΟ ΨΗΦΙΔΩΤΟ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΗΣ...
- ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΝΕΑ ΕΤΗ ΦΩΤΟΣ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
- ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΘΕΟΔΩΡΑ - Η ΥΠΕΡΟΨΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤ...
- ΧΩΡΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΓΛΥΚΙΑ, ΜΕΣ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ ΕΙΣΑΙ ΛΟΥΣΜΕ...
- ΘΕΡΜΗ ΥΠΟΔΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΝΝΑ ΚΟΡΑΚΑΚΗ ΣΤΗΝ ΔΡΑΜΑ
- Ο ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ ΠΛΗΣΙΑΣΕ ΤΗΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΜΕ ΤΡΟΠΟ ΘΕΪΚΟ...
- ΠΟΛΥ ΙΣΧΥΡΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ
- Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΟΜΙΤΙΑΝΟ
- ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ ΤΥΑΝΕΥΣ & ΙΝΔΟΣ ΙΑΡΧΑΣ - ΜΝΗΜΕΣ ΑΠΟ ΠΡ...
- ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ - Η ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ – Η ΓΝΩΣΗ ΤΩ...
- ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ - ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΓΥΡΩ ΑΠ' ΤΗΝ ΦΩΤΙΑ
- ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ
- ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΛΥΗΜΕΡΟΣ ΑΤΤΙΚΗ ΕΟΡΤΗ ΠΡΟΣ...
- Ω! ΥΠΕΡΤΑΤΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, ΜΑΚΑΙΡΑ ΘΕΑ, ΠΟΛΕΜΟΚΛΟΝΕ ΟΒΡ...
- ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΜΑΣ ΘΕΑ ΑΘΗΝΑ ΠΑΛΛΑΔΑ
- ΑΘΙΚΤΟΙ, ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΘΕΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ ΙΔΕΩΝ ...
- ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΞΗΜΕΡΩΘΕΙ ΤΑ ΤΕΡΑΤΑ
- ΤΕΛΕΣΤΗΚΕ ΤΟ ΕΤΗΣΙΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΑΣΟΥ ΙΣΑΑΚ & ΣΟΛΩΜΟ...
- Ο ΧΡΗΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΥ ΤΥΑΝΕΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΣΘΜΟ ΤΗΣ ...
- ΚΥΠΡΟΣ - Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟΥ ΤΗΣ ΕΛΔΥΚ 14 ΕΩΣ 1...
- Ηραία - Πυθαγόρεια 2016
- ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΠΗΡΕ Ο ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΕΤΡΟΥΝΙΑΣ ΣΤΟΝ ...
- ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΔΥΟ ΟΜΑΔΩΝ ΦΙΛ...
- ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
- ΑΔΟΛΕΣΧΙΑΣ
- ΤΡΥΠΙΟ ΠΙΘΑΡΙ, ΤΟ ΑΚΟΛΑΣΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
- «EΛΛΗΝΕΣ ΑΕΙ ΠΑΙΔΕΣ ΕΣΤΕ, ΓΕΡΩΝ ΔΕ EΛΛΗΝ ΟΥΚ ΕΣΤΙ»
- Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΙΕΡΩΝ ΝΑΩΝ
- ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΝΑΟΙ - ΚΕΝΤΡΑ ΛΑΤΡΕΙΑΣ, ΧΩΡΟΙ Μ...
- Ο ΘΕΟΜΠΑΙΧΤΗΣ
- «Ο Διάβολος μας σπρώχνει στη μελέτη του Ελληνισμού...
- ΕΜΠΕΔΟΚΛΗΣ: ΕΝΑΣ ΘΕΟΣ ΕΠΙ ΓΗΣ
- ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΣ ΤΡΙΓΩΝΙΣΜΟΣ
- Η ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΕΜΠΕΔΟΚΛΗ
- ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ "ΗΡΑΙΑ - ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑ" ΚΟΡΥΦΩΘΗΚΕ ΤΟ ΣΑΒ...
- "Πιάσε το ΠΡΕΠΕΙ από το ιώτα και γδάρε το ίσαμε το...
- ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΑΝΟΧΥΡΩΤΟΣ ΣΤΑ SPAM ΤΗΣ ΜΙΖΕΡΙΑΣ ΠΟΥ ΚΥΚ...
- ΑΡΕΤΗ - ΠΝΕΥΜΑ - ΦΩΣ
- Πάντα όταν φεύγει η γυναίκα, θα φταίει ο άντρας. Ν...
- Επίσκοπος Γάζας, Πορφύριος - Ο «άγιος» καταστροφέα...
- ΟΙ «ΠΑΡΑΒΟΛΑΝΟΙ»
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (43)
-
►
2017
(522)
- ► Ιανουαρίου (47)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (45)
- ► Δεκεμβρίου (41)
-
►
2018
(521)
- ► Ιανουαρίου (49)
- ► Φεβρουαρίου (46)
- ► Σεπτεμβρίου (36)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2019
(354)
- ► Ιανουαρίου (53)
- ► Φεβρουαρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Δεκεμβρίου (17)
-
►
2020
(290)
- ► Ιανουαρίου (31)
- ► Φεβρουαρίου (25)
- ► Σεπτεμβρίου (26)
- ► Δεκεμβρίου (27)
-
►
2021
(312)
- ► Ιανουαρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (33)
- ► Σεπτεμβρίου (24)
- ► Δεκεμβρίου (21)
-
►
2022
(420)
- ► Ιανουαρίου (30)
- ► Φεβρουαρίου (16)
- ► Σεπτεμβρίου (30)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2023
(472)
- ► Ιανουαρίου (39)
- ► Φεβρουαρίου (36)
- ► Σεπτεμβρίου (42)
- ► Δεκεμβρίου (41)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου