Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2010
ΠΟΛΥΚΛΕΙΤΟΣ
Σημαντική ανάπτυξη στη γλυπτική της κλασσικής περιόδου είναι η επανεκτίμηση του μέτρου του ανθρώπινου σώματος. Ο αργείος γλύπτης Πολύκλειτος αφιερώθηκε στην ιδέα της συμμετρίας και την ανάπτυξη ενός ιδανικού τύπου για το ανθρώπινο σώμα. Στο διασημότερο έργο του, τον Δορυφόρο, αποτυπώνεται ο Κανόνας του, η πρώτη πιθανώς επαγγελματική γραμματεία για τη γλυπτική, που γράφτηκε από τον Πολύκλειτο περίπου στο τρίτο τέταρτο του -5ου αιώνα, επηρεασμένη ίσως από τις απόψεις του Πυθαγόρα του Σάμιου. (Αναφέρεται από τον Γαληνό 2ος αι. Βλ. επίσης Πλίνιος. Φυσική Ιστορία, 37, 25). Πρόκειται για τον ιδανικό τύπο σώματος, αν και το γλυπτό που έφτασε ως τις ημέρες μας είναι ρωμαϊκό αντίγραφο του πρωτότυπου. Ο Δορυφόρος απεικονίζει ένα στρατιώτη ή έναν καλογυμνασμένο αθλητή, ο οποίος φέρει βαρύ δόρυ. Η μορφή είναι φυσικά εύρωστη, με φαρδείς ώμους και στιβαρό μυϊκό σύστημα. Η στάση του αντανακλά την ιδέα του καλλιτέχνη για τη συμμετρία, καθώς το δεξί πόδι, που στηρίζει το βάρος της μορφής και το αριστερό χέρι, που κρατά το δόρυ, βρίσκονται σε ένταση, ενώ τα αντίθετα άκρα είναι χαλαρά και ελεύθερα, θυμίζοντας πολύ στην επιλογή της κίνησης τον Παίδα του Κριτίου. Η συμμετρία των άκρων συνεισφέρει στη γενική αίσθηση ισορροπίας της μορφής. Ο Πολύκλειτος ήθελε το γλυπτό του να κινείται ανάμεσα στην αίσθηση του λεπτού και του στιβαρού, να αντανακλά την αντίληψη του ιδανικού του κάλλους. el.wikipedia
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Φόρμα επικοινωνίας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
▼
2010
(489)
- ► Ιανουαρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (77)
-
▼
Δεκεμβρίου
(82)
- ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΜΙΣΤΟΣ ΠΛΗΘΩΝ. ΕΝΘΕΡΜΟΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΗΣ Τ...
- ΑΙΓΥΠΤΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ: ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΥΡΑ...
- ΝΕΚΡΟΜΑΝΤΕΙΟ ΤΟΥ ΑΧΕΡΟΝΤΑ. ΣΗΜΕΙΟ ΕΠΑΦΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠ...
- Ο ΠΑΛΙΜΨΗΣΤΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ TOY ΑΡΧΙΜΗΔΗ
- Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ ΣΕ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ NASA ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΑΝ...
- ΣΗΜΕΡΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΙ Η NASA ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΕΞΩΓΗΙΝΗΣ ΖΩΗΣ;
- ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΓΙΑΝΝΗ ΦΟΥΡΑΚΗ
- ΕΛΛΑΣ: ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ
- ΕΛΛΑΣ - Η ΚΟΙΤΙΔΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
- ΕΞΩΓΗΙΝΟ ΒΑΚΤΗΡΙΟ ΜΕ ΑΡΣΕΝΙΚΟ ΒΡΗΚΕ Η NASA
- ΑΓΓΛΙΚΑ ΠΩΣ ΛΕΓΕΤΑΙ ΤΟ COMPUTER;
- ΤΑ ΚΑΝΟΝΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΜΗΔΗ
- ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ
- ΔΙΑΓΟΡΑΣ Ο ΡΟΔΙΟΣ
- ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
- Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΙΕΘΝΗΣ ΜΟΔΑ
- ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ;
- ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΓΙΑ ΚΑΛΟΤΥΧΟΥΣ ΘΕΑΤΕΣ
- ΤΑ ΣΠΑΖΕΙΣ ΚΙ ΑΓΙΑΖΕΙΣ...
- Η ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
- ΔΙΕΛΕΥΣΕΙΣ Α.Τ.Ι.Α. ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ ΤΩΝ ΘΕΩΝ
- ΕΛΛΑΣ, ΤΡΟΦΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
- ΜΥΣΤΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
- ΠΤΩΣΗ ΤΡΙΩΝ ΔΟΡΥΦΟΡΩΝ ΣΤΟΝ ΕΙΡΗΝΙΚΟ ΩΚΕΑΝΟ
- ΠΟΣΟ ΦΙΛΕΛΛΗΝΕΣ ΗΤΑΝ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ;;;
- Η ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΓΗ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ. ΕΛΛΗΝΕΣ...
- «ΠΡΟΜΗΘΕΙΚΟΝ ΠΥΡ ΑΕΙΖΩΟΝ και ΑΕΙ ΥΠΑΡΧΟΝ» «ΟΛΥΜΠΟΣ...
- Η ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΥ ΘΕΡΑΠΕΥΕΙ
- ΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΦΩΣ
- Η Συρακουσία
- ΟΙ ΑΡΧΑΙΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΡΙΣΙΕΣ
- ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ
- Ιταλοί και Γερμανοί ''μαλώνουν'' για ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚ...
- ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
- Η ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΘΕΡΑΠΑΙΝΙΔΑ ΤΟΥ ΦΙΛΩΝΟΣ
- ΓΛΕΝΤΑΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ!
- ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΑΤΡΕΙΣ ΤΟΥ ΕΝΑΣΤΡΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ
- ΩΡΑΙΟΙ ΩΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
- ΠΕΡΙ ΣΠΟΝΔΩΝ
- ΤΕΛΙΚΑ ΥΠΗΡΞΕ ΤΟ ΑΣΤΡΟ;
- ΤΑ ΚΙΝΗΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΤΟΥ ΗΡΩΝΟΣ, Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑ...
- ΣΥΛΦΕΣ
- Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΕΙΠΩΘΗΚΕ ΠΟΤΕ
- ΤΕΛΕΤΗ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟΥ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 19 ΔΕΚ...
- ΑΝΕΚΔΟΤΑ και ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
- ΕΛΕΠΟΛΙΣ – ΤΟ ΤΕΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΟΣ
- ΛΙΑΝΤΙΝΗΣ – Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡ...
- ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ. (Μέρος τρίτο)
- ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ. (Μέρος δεύτερο)
- ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ. (Μέρος πρώτο)
- ΚΛΗΡΩΤΙΔΑ: ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ G THΣ ΑΥΘΕΝΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
- ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ο (ΜΟΝΟΣ) ΜΕΓΑΣ
- ΕΛΕΥΣΙΣ...
- ΗΤΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
- ΚΑΝΕ ΑΛΜΑ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΟ ΑΠΟ ΤΗ ΦΘΟΡΑ
- ΠΟΛΥΚΛΕΙΤΟΣ
- ΑΝ Η ΤΙΜΩΡΙΑ ΕΡΧΟΤΑΝ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΣΦΑΛΜΑ, ΤΟΤΕ Ο...
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΕ ΠΑΝΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ
- Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ - ΑΠΑΝΤΗΣΗ - ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, ΣΤΟΝ ΔΑΡΕΙΟ
- ΩΣ ΠΟΤΕ…
- ΓΙΑΤΙ... Ο ΔΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ!
- ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΦΤΩΧΟΣ…
- Ο ΝΕΟΣ ΗΛΙΟΣ ΦΩΤΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ..
- Ο ΝΟΜΟΣ "ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ" ΤΟΥ ΣΟΛΩΝΑ
- ΣΟΛΩΝ
- ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΖΩΑ ΨΥΧΗ; ΤΙ ΛΕΤΕ;
- AΝΝΑ ΤΖΙΡΟΠΟYΛΟΥ. Θέμα: «Ελληνική Γλώσσα: Ένα μεγά...
- «ΕΛΛΑΔΑ η Πρώτη Φλόγα της Δημιουργίας»
- ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΗΧΗΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΘΕΑΤΡΩΝ
- ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΕΡΑΤΕΙΑΣ
- ΕΙΡΕΣΙΩΝΗ - Ο Πρόγονος του Χριστουγεννιάτικου Δένδ...
- ΑΓΙΑ ΝΥΚΤΑ
- ϶ϵ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ϶ϵ
- ΠΑΝΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΟ Ο ΣΤΑΥΡΟΣ
- ΟΤΑΝ ΣΗΚΩΝΕΙΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΨΗΛΑ
- ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΕΣ ΕΠΙΓΡΑΦΕΣ Δισπηλιό Καστοριάς - Γιού...
- ΑΙΩΝΙΑ ΦΛΟΓΑ
- ΕΥΡΥΔΙΚΗ
- ΘΥΜΗΣΟΥ ΕΛΛΗΝΑ
- ΑΝΔΡΟΜΕΔΙΟΙ
- ΔΙΟΛΚΟΣ ΓΙΑ 1500 ΧΡΟΝΙΑ
-
►
2011
(671)
- ► Ιανουαρίου (76)
- ► Φεβρουαρίου (77)
- ► Σεπτεμβρίου (40)
- ► Δεκεμβρίου (63)
-
►
2012
(612)
- ► Ιανουαρίου (56)
- ► Φεβρουαρίου (47)
- ► Σεπτεμβρίου (60)
- ► Δεκεμβρίου (53)
-
►
2013
(594)
- ► Ιανουαρίου (66)
- ► Φεβρουαρίου (51)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (26)
-
►
2014
(450)
- ► Ιανουαρίου (44)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (46)
- ► Δεκεμβρίου (38)
-
►
2015
(477)
- ► Ιανουαρίου (54)
- ► Φεβρουαρίου (43)
- ► Σεπτεμβρίου (28)
- ► Δεκεμβρίου (30)
-
►
2016
(388)
- ► Ιανουαρίου (2)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Σεπτεμβρίου (50)
- ► Δεκεμβρίου (43)
-
►
2017
(522)
- ► Ιανουαρίου (47)
- ► Φεβρουαρίου (54)
- ► Σεπτεμβρίου (45)
- ► Δεκεμβρίου (41)
-
►
2018
(521)
- ► Ιανουαρίου (49)
- ► Φεβρουαρίου (46)
- ► Σεπτεμβρίου (36)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2019
(354)
- ► Ιανουαρίου (53)
- ► Φεβρουαρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Δεκεμβρίου (17)
-
►
2020
(290)
- ► Ιανουαρίου (31)
- ► Φεβρουαρίου (25)
- ► Σεπτεμβρίου (26)
- ► Δεκεμβρίου (27)
-
►
2021
(312)
- ► Ιανουαρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (33)
- ► Σεπτεμβρίου (24)
- ► Δεκεμβρίου (21)
-
►
2022
(420)
- ► Ιανουαρίου (30)
- ► Φεβρουαρίου (16)
- ► Σεπτεμβρίου (30)
- ► Δεκεμβρίου (49)
-
►
2023
(472)
- ► Ιανουαρίου (39)
- ► Φεβρουαρίου (36)
- ► Σεπτεμβρίου (42)
- ► Δεκεμβρίου (41)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου