Σύμφωνα με τις πηγές, ο Ορφεύς λαμβάνει μέρος στην Αργοναυτική εκστρατεία ως ιερεύς του Απόλλωνος (μάλιστα είναι ο πρώτος ιερεύς του Απόλλωνος), η οποία προηγείται του Τρωικού πολέμου. Συγκεκριμένα, το μεσαιωνικό λεξικό του Σουίδα, τοποθετεί τον Ορφέα ένδεκα γενεές πριν τα Τρωικά (Γέγονε δε προ ια΄ γενεών των Τρωικών).
Ο Διόδωρος ο Σικελιώτης τον τοποθετεί εκατό χρόνια πριν τον Τρωικό (Ιστορική Βιβλιοθήκη, Δ. Σικελιώτης, Ζ΄).
Πριν τα τρωικά, τοποθετείται και από τον χρονογράφο Ιωάννη Μαλάλα.
Το ίδιο μαρτυρά και το Πάριο Χρονικό, το οποίο έχει αξία μόνο ως αρχαιολογικό εύρημα και όχι για τις χρονολογήσεις που δίνει, εφόσον τα ιστορικά γεγονότα μετατοπίζονται σε πολύ παλαιότερες εποχές από ότι αυτό δείχνει. Σημασία έχει όμως ότι η αργοναυτική εκστρατεία τοποθετείται σε παλαιότερη εποχή σε σχέση με τα Τρωικά.
Ο αστρονόμος Κ. Χασάπης, μετά από ανάλυση αστρονομικών δεδομένων που δίδονται στον ορφικό ύμνο του Απόλλωνος, τοποθετεί τα ορφικά κείμενα ή στο 1366 π.κ.ε., ή στο 11.835 π.κ.ε. Γράφει στην μελέτη του: «Όπως είδομεν, εις τον ύμνον του Απόλλωνος γίνεται λόγος περί ισότητος των εποχών, χειμώνος και θέρους (μίξας χειμώνος θέρεός τ΄ ίσον αμφοτέροισιν). Είναι όμως δυνατόν να υπολογίσωμεν μετά πάσης ακριβείας τον χρόνον, κατά τον οποίον έλαβε χώραν το φαινόμενο τούτο, εξ αυτού δε να συμπεράνωμεν κατά τρόπον ασφαλή περί του χρόνου, που διετυπώθησαν οι Ορφικοί ύμνοι».
Και αφού ο καθηγητής εξηγεί με μαθηματικούς υπολογισμούς πως έφτασε στις χρονολογήσεις αυτές, γράφει: «Εκ των δύο τούτων χρονολογιών (έχει καταλήξει παραπάνω στο 1366 και 11835 π.κ.ε.) είναι αναντιρρήτως απορριπτέα εφ’ όσον ως προς το 1366 π.κ.ε. μεταθέτει τα γεγονότα κατά 10.369 έτη προς το απώτερον παρελθόν, κατά το οποίον ουδεμία ένδειξις υπάρχει και επομένως πιθανότης δια να εγράφησαν οι ύμνοι».
Δηλαδή, η χρονολόγηση που μας πάει πιο βαθιά στην ιστορία, δεν απορρίπτεται από τον Κ. Χασάπη επειδή δεν βγαίνει με βάση τα αστρονομικά δεδομένα, αλλά διότι (όπως γράφει) «ουδεμία ένδειξις υπάρχει και επομένως πιθανότης δια να εγράφησαν οι ύμνοι».
Ας
κρατήσουμε αυτές τις δυο χρονολογήσεις.
Ο
Αριστοτέλης στο σύγγραμμά του
«Μετεωρολογικά», στο πρώτο βιβλίο, μας
λέει ότι ο Όμηρος είναι πρόσφατος
αναφορικά με την εποχή που ιδρύθηκε η
Μέμφις, δηλαδή το σημερινό Κάιρο. «[…]
και το αρχαίον η Αίγυπτος Θήβαι καλούμεναι.
Δηλοί δε και Όμηρος, ούτως πρόσφατος ων
ως ειπείν προς τας τοιαύτας μεταβολάς·
εκείνου γαρ του τόπου ποιείται μνείαν
ως ούπω Μέμφιος ούσης ή όλως ή ου
τηλικαύτης».
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της
αρχαιολογίας, η Μέμφις ιδρύθηκε το 3100
π.κ.ε.
Τι
σημαίνουν αυτά; Αν ο Όμηρος γεννήθηκε
το 3100 π.κ.ε., τα Τρωικά έγιναν σε ακόμα
παλαιότερη εποχή. Διότι έχουμε μαρτυρία ότι
υπήρξε προ του Ομήρου ο Κόριννος ο
Ιλιεύς, ο οποίος πρώτος έγραψε για τα
Τρωικά και ήταν σύγχρονος των
γεγονότων!
«Κόριννος,
Ιλιεύς, εποποιός των προ Ομήρου, ως τισίν
έδοξε· και πρώτος γράψας την Ιλιάδα,
έτι των Τρωικών συνισταμμένων. Ην δε
Παλαμήδους μαθητής και έγραψε τοις υπό
Παλαμήδους ευρεθείσι Δωρικοίς
γράμμασιν» (Λεξικό
Σούδα).
Τα Αργοναυτικά (στα οποία συμμετείχε και ο Ορφεύς), έλαβαν χώρα παλαιότερα.
Από τις χρονολογήσεις που κατέληξε ο αστρονόμος Κ. Χασάπης, η νεότερη δεν ταιριάζει με τα παραπάνω δεδομένα. Μας μένει η αρχαιότερη, η οποία συνάδει με την μαρτυρία του Διογένη του Λαερτίου, ότι ο Ορφεύς είναι «αρχαιότατος». Ο δε φιλόσοφος και βασιλεύς Ιουλιανός, στην επιστολή του προς τον Ηράκλειο τον Κυνικό, γράφει ότι «ο Ορφεύς είναι ο παλαιότατος ενθέως φιλοσοφήσας» (Προς Ηράκλειον Κυνικόν).
Σε κάθε περίπτωση, ο Ορφεύς χρονολογείται πριν το 3100 π.κ.ε., και όχι τον 6ο αι. π.κ.ε.
https://www.pare-dose.net/8027
-----------------------------------
ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑΤΙΚΟ “ΠΑΡΙΟ ΧΡΟΝΙΚΟ” ΚΑΙ Η ΧΑΜΕΝΗ ΠΡΟΚΑΤΑΚΛΥΣΜΙΑΙΑ ΓΝΩΣΗ
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΦΤΑΝΕΙ ΣΕ ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΕΣ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΕΠΟΧΕΣ ΤΟΥ ΑΠΩΤΑΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου